Heeft iemand al meer nieuws of PH-BFN ooit zal terugkomen uit SFO? Is de schade veroorzaakt door een aanrijding van de pylon van motor #2?
Ik heb wat info gevonden maar dit zegt niet zo veel:
http://www.flyertalk.com/forum/klm-flyi ... 4-sfo.html.
Ik vind het interessant dat een schade aan een pylon, een brandstof lekkage, een economisch total loss zou kunnen veroorzaken. Onderstaand enkele gegevens van PH-BFN (MSN 26372) met daar achter mijn voorlopige gedachten:
- BFN is geleverd in april 1993
- Full passenger (dus geen combi): all pax valt moeilijk te wisselen met een (momenteel) eerder geplande uit te faseren combi in de volgorde BFM, BFC, BFO, BFK, BFP en BFD tussen januari 2016 en 12 september 2016. Daarnaast hebben de meeste van deze toestellen rond de uitfaseringsdatum dringend een FD onderhoud nodig (behalve BFK die deze in augustus 2014 heeft gehad en BFD in november 2012). De eerste uit te faseren all pax, BFA, staat pas gepland op 10 oktober 2016. BFA kan dus eventueel later worden uitgefaseerd (laatse FD onderhoud januari 2013) om de ontbrekende BFN op te vangen maar dat is geen oplossing voor de komende 12 maanden.
- BFN betreft een operational lease (dus geen eigendom van KLM): dient de lease maatschappij KLM van een vervangend toestel te voorzien?
- Laatste FD onderhoud van BFN is april 2011 geweest: volgende FD onderhoud zou uiterlijk begin 2017 moeten plaatsvinden vandaar dat een dure reparatie geen zin meer zou kunnen hebben.
- Uitfasering van BFN staat nu gepland op 20 maart 2017: kan KLM makkelijk een all pax 747 missen voor 1 jaar en 5 maanden zonder een vervangend toestel hier voor in de plaats te stellen?
Ik ben maar een amateur dus ik hoor graag jullie commentaar op mijn bovenstaande gedachten!
Fencher24 wrote:nemaco wrote:Jammer dat niemand iets meer weet over BFN. Normaal gesproken worden alle lange delays veroorzaakt door technische problemen vermeld op
http://www.theklmsource.com/tag/b747-400/ maar nu lees ik nergens iets... Ik ben erg benieuwd hoe lang het zal duren voor BFN weer terug is op SPL.
747classic wrote:Wat is er precies aan de hand met de PH-BFN ?
Sinds een week (6 Oktober) staat ze in SFO, schijnbaar met brandstof lekkage ?
Heeft iemand meer details ?
Er weet 'iemand' wel meer over de BFN maar mss mag dit niet gedeeld worden op een openbaar forum;-).