HET bord (uit EHAM - Spottersplekken enz.)

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
Polecat
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5048
Joined: 12 Jul 2007, 13:58
Type of spotter: Omnivore
Subscriber Scramble: Polecat
Location: The Middle East of The Netherlands

Re: HET bord (uit EHAM - Spottersplekken enz.)

Post by Polecat »

Piet Luijken wrote:
Mag je op de lus spotten? Ja, maar niet aanbevolen.

[ Post made via Mobile Device ]
Wat is jouw inschatting dan mbt dat laatste precies Piet? Op zich zou je als je braaf met je vouwfietsje in het gras staat geen problemen veroorzaken toch?
I have never drunk milk, and I never will . . . .
User avatar
Derice
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1697
Joined: 24 Dec 2007, 14:12
Type of spotter: F3
Subscriber Scramble: Derice

Re: HET bord (uit EHAM - Spottersplekken enz.)

Post by Derice »

Dat is toch al allemaal uitgebreid besproken een tijdje terug?
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?p=492166#p492166 (en verder)
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11221
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: HET bord (uit EHAM - Spottersplekken enz.)

Post by Key »

Fogg wrote:Maar goed, blijkbaar delen jullie mijn gevoel niet.
O, jawel hoor. Maar jouw nadruk op de taalfouten ging de hoofdrol spelen. Wat je over de inhoud van het bord zegt was mij ook allang opgevallen, zodra ik er voor het eerst langs reed. Ik maak me alleen al om ZOVEEL dingen druk, dat ik deze er niet bij neem. 8)

Erik
What four words, Jimmy!?!
User avatar
Polecat
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5048
Joined: 12 Jul 2007, 13:58
Type of spotter: Omnivore
Subscriber Scramble: Polecat
Location: The Middle East of The Netherlands

Re: HET bord (uit EHAM - Spottersplekken enz.)

Post by Polecat »

Derice wrote:Dat is toch al allemaal uitgebreid besproken een tijdje terug?
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?p=492166#p492166 (en verder)
ja precies, en mij lijkt het dat als je niet op de weg staat dus geen probleem op zich, maar krijg uit "niet aanbevolen" het idee dat Piet dat iets anders zou zien...

en ff voor de goede orde, wil ook geen nieuw/verlengd interpretatietopic, maar dit leek een beetje af te wijken van het '"zonder auto zou het moeten mogen en kunnen" idee dat ik kreeg van die andere thread...
I have never drunk milk, and I never will . . . .
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2258
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: HET bord (uit EHAM - Spottersplekken enz.)

Post by phkza »

Het bord zal spotten als zodanig niet verbieden, maar meer zijn bedoeld voor de 'onwetende dagjesmens' die met zijn Zafira, Touran of andere gezinsmobiel voor de poort of in de berm gaat staan. Een officieel 'spotverbod' zou moeten worden aangegeven met een bord 'verboden toegang' of 'privéterrein' om het rechtsgeldig te laten zijn. Maar dat weet de patrouillerende politie ook wel. Dus zolang zij rondrijden (en niet Trigion of andere 'hier heb je zo'n stoer metalen V'tje voor op je shirt en een busje dus leef je uit' instelling) moet het wel goed komen. Hoop ik.
User avatar
Piet Luijken
Moderator
Moderator
Posts: 3889
Joined: 27 Dec 2003, 14:19
Subscriber Scramble: Piet Luijken
Location: Amstelveen

Re: HET bord (uit EHAM - Spottersplekken enz.)

Post by Piet Luijken »

Aanbevolen als in 'ik heb liever niet dat je het doet maar ik kan t niet verbieden'.

De kreet op t bord 'spotten, niet hier' klinkt als een verbod maar zoals besproken in de discussie van de link is dat niet hard te maken.

Op je fiets mag je hier wel stoppen en spotten. Of lopend. Of je mag je laten afzetten.

[ Post made via Mobile Device ]
Greetings,

Piet Luijken
Scramble Editor
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6089
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: HET bord (uit EHAM - Spottersplekken enz.)

Post by ehusmann »

Piet Luijken wrote:Of je mag je laten afzetten.
Alleen als je het niet erg vindt om uit een rijdende auto te springen. Een stopverbod betekent een stopverbod. Dus ook niet stoppen om iemand snel uit te laten stappen.

Erwin

P.S. tenzij te met "laten afzetten" een "veel te hoge bekeuring krijgen" bedoelde...
Image
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3363
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: HET bord (uit EHAM - Spottersplekken enz.)

Post by pjotrtje »

Piet Luijken wrote:Op je fiets mag je hier wel stoppen en spotten.
Helaas. Op je fiets mag je ook niet stoppen. Tenminste, niet op de rijbaan!
ehusmann wrote:Een stopverbod betekent een stopverbod. Dus ook niet stoppen om iemand snel uit te laten stappen.
Bij 0,25km/u kun je vrij goed en pijnloos uitstappen... ;-)
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
Polecat
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5048
Joined: 12 Jul 2007, 13:58
Type of spotter: Omnivore
Subscriber Scramble: Polecat
Location: The Middle East of The Netherlands

Re: HET bord (uit EHAM - Spottersplekken enz.)

Post by Polecat »

Helaas. Op je fiets mag je ook niet stoppen. Tenminste, niet op de rijbaan!
er staat echter expliciet "motorvoertuigen" en niet "bestuurders".. en volgens mij zou dat kunnen betekenen dat een fiets wel mag?
ehusmann wrote:
Piet Luijken wrote:Of je mag je laten afzetten.
Erwin

P.S. tenzij te met "laten afzetten" een "veel te hoge bekeuring krijgen" bedoelde...
:M-):

ik ben die bon in de loop der tijd maar als een bijdrage aan de ongetwijfeld hoge kosten van al die borden gaan zien... (levert weer werkgelegenheid op bij de lokale sign-boer, de graafploeg, de handhaver etc etc.. zo klimmen we snel weer uit de crisis!)
I have never drunk milk, and I never will . . . .
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3363
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: HET bord (uit EHAM - Spottersplekken enz.)

Post by pjotrtje »

Polecat wrote:er staat echter expliciet "motorvoertuigen" en niet "bestuurders".. en volgens mij zou dat kunnen betekenen dat een fiets wel mag?
Het bord is leidend, niet de verklaring. Een rond bord, met blauwe basis, een rode rand en twee rode, 90 graden gekruiste balken er in wijst op een stopverbod voor bestuurders, niet alleen voor bestuurders van motorvoertuigen. Wéér een fout op het bord dus. ;-)
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble: mipo72
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Re: HET bord (uit EHAM - Spottersplekken enz.)

Post by mipo72 »

Heren en wellicht ook de dames onder ons,

Er staat op het bord "Alle motorvoertuigen" dus, met de fiets mag je daar wel gewoon staan hoor.
Tenzij je weer een fiets hebt met hulpmotor, dan mag het weer niet.

Vraag ik mij dan ook meteen weer af, hoe zit dat dan met eventuele invalide mensen?..
Deze hebben vaak een scootmobiel en/of een elektrische rolstoel welke dus ook in het bezit zijn van een "motor" dan wel niet elektrisch.

Ach ja, zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Maar lopend en/of met de (vouw)fiets mag je daar dus gewoon staan.

Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6089
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: HET bord (uit EHAM - Spottersplekken enz.)

Post by ehusmann »

pjotrtje wrote:
Piet Luijken wrote:Op je fiets mag je hier wel stoppen en spotten.
Helaas. Op je fiets mag je ook niet stoppen. Tenminste, niet op de rijbaan!
Is dat zo? Serieuze vraag, want het antwoord kan ik eerlijk gezegd niet vinden. Persoonlijk dacht ik altijd dat een stop- en parkeerverbod niet geldt voor fietsers. Immers, een voetganger met fiets aan de hand is ook geen fietser (maar voetganger waarvoor die borden in elk geval niet gelden). Maar ik laat mij bij deze graag onderwijzen.

Erwin
Image
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2258
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: HET bord (uit EHAM - Spottersplekken enz.)

Post by phkza »

Motorvoertuigen zijn in de definitie van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens alle motorrijtuigen behalve bromfietsen, fietsen met trapondersteuning en gehandicaptenvoertuigen.

Dus met een 45 km/h wagentje mag je gewoon op de rijbaan stoppen. We zouden eigenlijk gewoon een brommerweekend moeten houden op die rotonde ;)
wrxflyer
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 197
Joined: 10 Feb 2008, 22:16
Type of spotter: F2 civil
Location: Amersfoort, Netherlands

Re: HET bord (uit EHAM - Spottersplekken enz.)

Post by wrxflyer »

Verkeersborden zoals dit stopverbod gelden officieel ook voor de bermen!!

Echter, uit eigen ervaring weet ik dat de Touareg boys uitsluitend optreden tegen geparkeerde auto 's. Fietsers en voetgangers worden (tot op heden) altijd met rust gelaten. Ik ben tenminste nog nooit weggejaagd, bekeurd of zelfs maar aangesproken als ik daar aan het spotten ben; compleet mét fiets en tuinstoeltje :wink:
(overigens sta/zit ik nooit óp de rotonde maar minstens 50m daarvanaf; geeft m.i ook veel mooiere plaatjes)

Freek
Flown in 733,738,A319,A320,A330,MD-11,763,772,742,744
User avatar
Fogg
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 497
Joined: 10 Jan 2006, 23:59
Subscriber Scramble: Fogg
Contact:

Re: HET bord (uit EHAM - Spottersplekken enz.)

Post by Fogg »

O, jawel hoor. Maar jouw nadruk op de taalfouten ging de hoofdrol spelen. Wat je over de inhoud van het bord zegt was mij ook allang opgevallen, zodra ik er voor het eerst langs reed. Ik maak me alleen al om ZOVEEL dingen druk, dat ik deze er niet bij neem
Oké, is het al een keer besproken of zo? Ik ben in elk geval blij dat iemand snapt wat ik bedoel.

Voor welke vervoermiddelen een stopverbod geldt, daar wil ik vanaf wezen. (Zeker niet voor voetgangers natuurlijk.) Het gaat me om het principiële onderscheid tussen stoppen en spotten.
Aanbevolen als in 'ik heb liever niet dat je het doet maar ik kan t niet verbieden'.
Daar heeft de politie dan geen officiële mening over te hebben.

Je kunt dit bord natuurlijk zien als een vriendelijke tip voor de dagjesmensen om naar de officiële plaats te gaan. Maar er staat toch echt 'Spotten niet hier' en dan kun je zeggen dat dat zijn verband gerukt is, maar ik weet wel hoe de beveiligingsjongens op Oost dit bord zouden opvatten als het daar stond.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”