Walkaround Lens (advies)
Forum rules
- ErikFB
- Scramble Addict
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
Hoor hier overigens niemand over de tussenoplossing 18-200 die ook aangeboden wordt door o.a. Sigma. Heb zelf geen Canon ( sorry, verstokte Nikongebruiker), maar weet dat er mensen in mij nabijheid wel deze lens in gebruik hebben.
Overigens gebruik ik wel een 2e body, zodat ik een 70-300 en 135-400 ( of andere combinatie) naast elkaar kan gebruiken. Maar ben geen static-fotograaf maar iemand die het liefste in het veld is.
Overigens gebruik ik wel een 2e body, zodat ik een 70-300 en 135-400 ( of andere combinatie) naast elkaar kan gebruiken. Maar ben geen static-fotograaf maar iemand die het liefste in het veld is.
- sfeyenoord1
- Scramble Addict
- Type of spotter: An enjoying one
Val meer onder het type luchtvaart fotograaf, maar zoals aangegeven is het niet alleen voor static, maar ook vooral voor vakantie-trips ed.
Bedankt voor de uitleg trouwens van barrel distortion!
Heeft iemand trouwens ervaringen met de 17-85 iS USM? (Wat ik op internet intussen gelezen heb is het een vrij goede lens, maar heeft iemand hier ook goede praktijk ervaringen waarom ik die lens wel of niet zou moeten nemen?)
Mvg.
Stefan
Bedankt voor de uitleg trouwens van barrel distortion!
Heeft iemand trouwens ervaringen met de 17-85 iS USM? (Wat ik op internet intussen gelezen heb is het een vrij goede lens, maar heeft iemand hier ook goede praktijk ervaringen waarom ik die lens wel of niet zou moeten nemen?)
Mvg.
Stefan
- Gerard
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Jawohl
Die 17-85 IS USM is sinds eind februari bij mij in gebruik (op een EOS 40D, in kombinatie met een 70-300 IS USM).
Ik heb de 17-85 voor vliegtuigfotografie echter nog amper gebruikt.
Ik ben er tot nu toe zeer tevreden over, maar spreek dus alleen over huis-tuin-en-keuken foto's
Heeft barrel distortion toevallig iets met een bierbuik te maken? Ja, dan heb ik er inderdaad last van
Groet,
Gerard
Ik heb de 17-85 voor vliegtuigfotografie echter nog amper gebruikt.
Ik ben er tot nu toe zeer tevreden over, maar spreek dus alleen over huis-tuin-en-keuken foto's
Heeft barrel distortion toevallig iets met een bierbuik te maken? Ja, dan heb ik er inderdaad last van
Groet,
Gerard
. |
/O\
\_______[|(.)|]_______/
o ++ O ++ o
- ErikFB
- Scramble Addict
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
Dank je, maar toevallig ben ik laatst bezig geweest voor iemand die een canon had en tegen het hierboven geschetste probleem aanliep van een gat tussen 2 lenzen. Vandaar dat ik met de 18-200 vraag aankwam.EHAM wrote:ErikFB wrote:Heb zelf geen Canon ( sorry, verstokte Nikongebruiker
Mag je bes trots op zijn hoor .
Erik
- sfeyenoord1
- Scramble Addict
- sfeyenoord1
- Scramble Addict
- Wesley Guijt
- Scramble Newbie