Sportstand op EOS 400D altijd ISO 400?

ImageImageDedicated forum for all your questions, remarks etc about (aviation) photography, digital as well as old fashioned film.

Forum rules
ImageImage
User avatar
Iwan Bogels
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2385
Joined: 06 Sep 2002, 06:59
Subscriber Scramble: Iwan Bogels
Location: N 52°13"31.2 E 4°29"57.5
Contact:

Post by Iwan Bogels »

Key wrote:
Iwan Bogels wrote:Vraag me af of er op mijn camera ook zoiets zit..... If so, dan moet ik me daar maar eens snel in gaan verdiepen
And if not, dan begrijp je welke suggestie ik ga doen! :flasingsmile:

Ehhhh....de Mark III ? :D
Kleintje Pils
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3073
Joined: 20 May 2003, 18:46
Subscriber Scramble: Kleintje Pils
Location: Leusden
Contact:

Post by Kleintje Pils »

Helaas Iwan, op de mkIII zit niet de optie dat je onder 1 knop standaardinstellingen zoals iso, sluitertijd en diafragma vooraf kan instellen. Dat zit wel op de 40D :twisted:

Je ingestelde custom functies zijn wel te registreren en op te slaan.

Ook zit er in het menu een mogelijkheid om op 1 tabblad de door jouw meest gebruikte functies weer te geven zodat je daar snel bij kan. Ik heb daar bijvoorbeeld de witbalans, formatteren en custom functies 3 (AF instellingen) staan.

Key, jij hebt Nikon apparatuur?

Maar goed, op de mkIII zit geen eens een sportstand, dus laten we weer ontopic gaan 8)
Remco Donselaar
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11238
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Post by Key »

Kleintje Pils wrote:Key, jij hebt Nikon apparatuur?
Yep, en hier heb ik het over de D300. Korte opsomming van de opties per bank is:
bank name, folder to use, quality & size, white balance, color space, ISO and a bunch of specific settings (Picture Control, Active D-lighting, Live View mode and more).

Erik

- Sorry, is wel erg off-topic idd... Maar de vraag was al beantwoord geloof ik. 8)
What four words, Jimmy!?!
User avatar
Thermal
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2042
Joined: 28 May 2003, 15:35
Type of spotter: F5
Location: Oxford (UK) & Utrecht (NL)

Post by Thermal »

Wederom thanks Iwan,.

Oei ik had hem altijd op AI Servo ipv Focus staan omdat ik altijd dacht dat Servo beter was voor actie.
:oops: zo zie je maar.

Heb nog veel te leren :( maar ja dat is de halve fun :wink:
I always say a boy can learn more at an airport than at any school.
- Homer J Simpson -
User avatar
Iwan Bogels
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2385
Joined: 06 Sep 2002, 06:59
Subscriber Scramble: Iwan Bogels
Location: N 52°13"31.2 E 4°29"57.5
Contact:

Post by Iwan Bogels »

Thermal wrote:Oei ik had hem altijd op AI Servo ipv Focus staan omdat ik altijd dacht dat Servo beter was voor actie.
Ehh.....Thermal......

Dan had je ´m volgens mijn beredenatie dus altijd wél al goed staan. Of is mijn verhaaltje wellicht voor meerdere interpretaties vatbaar ? Voor de zekerheid even samenvatting:

Actie = AI Servo
Stilstaand = Single Shot

AI Servo werkt ook bij stilstaande onderwerpen, maar andersom werkt het een heel stuk slechter. Daarom leg ik mijn camera altijd weg in de AI Servo stand.

Cheers,
Iwan
User avatar
SquAdmin
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3737
Joined: 21 Feb 2003, 11:04
Location: C a/d Y

Post by SquAdmin »

Mind you guys, er is ook nog een stand die er tussen inzit: AI Focus. Voor objecten die plotseling kunnen bewegen oid :?
Heb zelf het nut daarvan nooit helemaal begrepen en denk dat AI Servo bij luchtvaartfotografie geschikter is.
Greetz,

Patrick
User avatar
Glidepath
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2012
Joined: 25 Mar 2006, 12:04

Post by Glidepath »

Iwan Bogels wrote:
Thermal wrote:Oei ik had hem altijd op AI Servo ipv Focus staan omdat ik altijd dacht dat Servo beter was voor actie.
...................................

AI Servo werkt ook bij stilstaande onderwerpen, maar andersom werkt het een heel stuk slechter. Daarom leg ik mijn camera altijd weg in de AI Servo stand.

Cheers,
Iwan

Voor hen die willen leren hoe te fotograferen en de opties te verkennen. even dit: Vroeger, met handmatige instelling, zag je dat fotografren de hun lens scherpstelden op de eerste kist, en er verder niets meer aan veranderden (of niet veel). Een keer scherp is scherp.
ook bij ACTIE.
Dit werkt prima, ook in de autofocus tijd. Ik zie je denken. Dus even uitleggen. Er zijn mensen die alle kisten netjes recht van opzij in de landing/start willen hebben. Bij een enkele runway kun je dus wel degelijk single shot gebruiken, MITS je steeds afdrukt op dezelfde locatie. Zeg maar tussen de twee van te voren bepaalde paaltjes, of ter hoogter van het woord Aero van Aero ground.

Mee eens, ja toch.

Bijkomend voordeel is dat de lenzen (of de autofocussystemen) die gevoelig zijn voor 'zoeken' op deze manier geen negatief effect hebben.
Lees: missen van een kans.

dat gezegd: ook mijn cam ligt standaard op AIservo in de hutkoffer.
doe er je voordele mee.
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
User avatar
evhest
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1657
Joined: 04 Jul 2004, 16:37

Post by evhest »

SquAdmin wrote:Mind you guys, er is ook nog een stand die er tussen inzit: AI Focus. Voor objecten die plotseling kunnen bewegen oid :?
Heb zelf het nut daarvan nooit helemaal begrepen en denk dat AI Servo bij luchtvaartfotografie geschikter is.
Idd, je hebt Single Shot, AI Focus en AI Servo. Nut en noodzaak van die tweede zijn mij ook nooit helemaal duidelijk geworden. Voor statisch op Singe Shot en voor actie op AI Servo; schieten maar!
Answers will be questioned.....
Post Reply

Return to “Photography”