zeker waardeloos. heb hem weer teruggezet (stond ergens. weet zo ff niet meer waar ....) naar de oude lay out (=legacy). er stond alleen achter legacy dat deze niet meer ondersteund wordtPH-AVR wrote:Waardeloos, worden jullie ook automatisch doorverbonden met https://tar1090.adsbexchange.com ?
Hoe kan ik de 'legacy' instelling terugkrijgen/instellen ?
Dank en groeten
Anton
Wat vinden jullie van de nieuwe look van ads-b?
Forum rules
-
- Scramble Addict
- Type of spotter: low profile
- Subscriber Scramble: nee
Re: Wat vinden jullie van de nieuwe look van ads-b?
- witje
- Scramble Addict
- Type of spotter: Military
- Subscriber Scramble: witje
Dit is inderdaad geen verbetering. Ik gebruik de site ook bijna nooit meer, maar de app: OpenADSB. Alleen voor IOS overigens. Maar je kunt daarin verschillende mappen maken met jouw voorkeuren. Alleen militair of alleen government of alleen een bepaald type vliegtuig. Gebruik dit enkele jaren met veel plezier
Martijn
- Flyboy
- Scramble Master
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: Flyboy
De serverside filtering voor mil is een verbetering: dit scheelt een heleboel data en dus kosten voor de beheerder terwijl het voor de gebruiker snelheid oplevert.
Nieuwe zin interfaces hebben altijd tijd nodig om te wennen. Ik ben wel tevreden.
Nieuwe zin interfaces hebben altijd tijd nodig om te wennen. Ik ben wel tevreden.
- Rabbit
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Hensie
Gewoon via het menuutje op de homepage.Ajaxfever wrote:zeker waardeloos. heb hem weer teruggezet (stond ergens. weet zo ff niet meer waar ....) naar de oude lay out (=legacy). er stond alleen achter legacy dat deze niet meer ondersteund wordtPH-AVR wrote:Waardeloos, worden jullie ook automatisch doorverbonden met https://tar1090.adsbexchange.com ?
Hoe kan ik de 'legacy' instelling terugkrijgen/instellen ?
Dank en groeten
Anton
Of via: https://global.adsbexchange.com/Virtual ... obile.html
Cheers,
Jeroen
Jeroen
-
- Scramble Addict
hoi flyboy, terugzetten naar legacy werkt niet meer op mijn mobiel vanmorgen.Flyboy wrote:De serverside filtering voor mil is een verbetering: dit scheelt een heleboel data en dus kosten voor de beheerder terwijl het voor de gebruiker snelheid oplevert.
zou je mekunnen zeggen wat de nieuwe set ups zijn om alleen mil te zien?
alvast bedankt
peter
- RobertMB
- Scramble Die-Hard
- Subscriber Scramble: RobertMB
Helaas werk de "legacy" functie niet meer (vanuit het hoofdmenu)Ajaxfever wrote:hoi flyboy, terugzetten naar legacy werkt niet meer op mijn mobiel vanmorgen.Flyboy wrote:De serverside filtering voor mil is een verbetering: dit scheelt een heleboel data en dus kosten voor de beheerder terwijl het voor de gebruiker snelheid oplevert.
zou je mekunnen zeggen wat de nieuwe set ups zijn om alleen mil te zien?
alvast bedankt
peter
- Goldenflyer
- Scramble Senior
Robert, ik kan het ook niet meer openen.. militair geeft hij met de U filter aan heeel weinig weer eigenlijk niet de moeite... Is flight radar beter met militair?
-
- Scramble Addict
- Type of spotter: Military photography
- Subscriber Scramble: Zonan Adolfse
Ik kreeg de app "freedar.uk" aanbevolen. Te downloaden in de play store (geen idee of het ook voor apple bestaat).
Werkt veel fijner, zoals de oude legacy map, maar de mil filter laat ook speciale kisten zien en bijvoorbeeld de politiehelis, wat ik wel een plus vind.
Verder hebben mil kisten een kleur en civiel zijn wit waardoor je ook de filter uit kan laten staan en toch makkelijk de militaire kisten kunt vinden
Werkt veel fijner, zoals de oude legacy map, maar de mil filter laat ook speciale kisten zien en bijvoorbeeld de politiehelis, wat ik wel een plus vind.
Verder hebben mil kisten een kleur en civiel zijn wit waardoor je ook de filter uit kan laten staan en toch makkelijk de militaire kisten kunt vinden
Pics: https://www.flickr.com/photos/zonanadolfse/
- Goldenflyer
- Scramble Senior
Thanks!! Gooi ik flight radar er weer af :,-)
- Aircolours
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Aircolours
Mooie app. Als die iets verder ontwikkeld wordt dan is het exit Flightradar.Zonan wrote:Ik kreeg de app "freedar.uk" aanbevolen. Te downloaden in de play store (geen idee of het ook voor apple bestaat).
Jammer alleen dat ze dat helemaal niet doen. Met de U knop worden de kisten in de browser gefilterd.Flyboy wrote:De serverside filtering voor mil is een verbetering: dit scheelt een heleboel data en dus kosten voor de beheerder terwijl het voor de gebruiker snelheid oplevert.
Erwin
-
- Scramble Addict
freedar.uk op mobiel werktZonan wrote:Ik kreeg de app "freedar.uk" aanbevolen. Te downloaden in de play store (geen idee of het ook voor apple bestaat).
heb freedar.uk ook op pc geprobeerd. werkt op zich wel. alleen voornamelijk UK en Noordzee zichtbaar. en een RSAF A.330 in Frankrijk. Voor de rest (duitsland, spanje, italie, etc...) en rest v.d. wereld nixs zichtbaar.
maw niet optimaal dus Heeft iemand een andere trackingsite die je op de pc kan gebruiken?
Peter
Er is niet één site die alles oppakt. Ik gebruik Flightradar24, radarbox24, planefinder, freedar, ADSB en SBS.
Als je deze allemaal opent zul je in veel gevallen verschil zien in wat ze oppikken.
Het is een kwestie van gewenning. Veel is op ADSB met mil filter te zien, veel ook niet. Voorbeeld wat niet te zien is aan mil : SaudiAF A330, Slovak C27, RomanianAF C130/ C27.
Met wat zoekwerk kun je deze soms op Radarbox, maar meestal op FR24 vinden (dan zonder callsign, alleen type).
FR24 geeft soms leuke resultaten als een hexcode bij hun nog niet als mil getagd is, dan kun je een FAF Mirage 2000 zien, of een Kroatische Mig21. als ze daar één maal getagged zijn dan zie je ze ook niet meer.
De ideale site is er dus mijns inziens niet. Ik vindt de huidige setup ADSB Exch prima. Voor mobiel minder maar nog steeds oke.
Pieter,
Als je deze allemaal opent zul je in veel gevallen verschil zien in wat ze oppikken.
Het is een kwestie van gewenning. Veel is op ADSB met mil filter te zien, veel ook niet. Voorbeeld wat niet te zien is aan mil : SaudiAF A330, Slovak C27, RomanianAF C130/ C27.
Met wat zoekwerk kun je deze soms op Radarbox, maar meestal op FR24 vinden (dan zonder callsign, alleen type).
FR24 geeft soms leuke resultaten als een hexcode bij hun nog niet als mil getagd is, dan kun je een FAF Mirage 2000 zien, of een Kroatische Mig21. als ze daar één maal getagged zijn dan zie je ze ook niet meer.
De ideale site is er dus mijns inziens niet. Ik vindt de huidige setup ADSB Exch prima. Voor mobiel minder maar nog steeds oke.
Pieter,
-
- Scramble Addict
- Type of spotter: Civil and (mostly) Military
Hi,Ajaxfever wrote:freedar.uk op mobiel werktZonan wrote:Ik kreeg de app "freedar.uk" aanbevolen. Te downloaden in de play store (geen idee of het ook voor apple bestaat).
heb freedar.uk ook op pc geprobeerd. werkt op zich wel. alleen voornamelijk UK en Noordzee zichtbaar. en een RSAF A.330 in Frankrijk. Voor de rest (duitsland, spanje, italie, etc...) en rest v.d. wereld nixs zichtbaar.
maw niet optimaal dus Heeft iemand een andere trackingsite die je op de pc kan gebruiken?
Peter
Als je in de app linksboven op menu klikt en dan receiver, moet je 'Freeradar World Feed' kiezen. Dan kan je voor heel de wereld de militaire kisten zien
Greetings, Werner Verbogt
Woensdrechtas.nl/forum/
Woensdrechtas.nl/forum/
-
- Scramble Addict
zo ver was ik dus nog niet gekomen …. werkt dus ook op de website. thnxs. zie ineens weer heel veel vliegverkeerNL.Aviation wrote:Hi,Ajaxfever wrote:freedar.uk op mobiel werktZonan wrote:Ik kreeg de app "freedar.uk" aanbevolen. Te downloaden in de play store (geen idee of het ook voor apple bestaat).
Peter
Als je in de app linksboven op menu klikt en dan receiver, moet je 'Freeradar World Feed' kiezen. Dan kan je voor heel de wereld de militaire kisten zien