KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Een week geleden vloog ik met KLM terug naar Amsterdam met een 777-300. Tijdens het boarden vroeg de crew over de PA of iedereen zo vriendelijk wilde zijn om te helpen met het sluiten van alle bagage bakken. Ik vond het zelf niet helemaal correct om passagiers te vragen mee te helpen als je het mij vraagt. Ik heb het immers wel gedaan, want zo'n grote moeite is het niet. Maar toch lijkt het mij niet helemaal de normale gang van zaken, of het ik het mis?
Heb je ook de reden gehoord waarom pax worden gevraagd met te helpen met sluiten? Heeft te maken met het feit dat bagagebakken in een B777-300 vrij hoog hangen, met name in het midden. Niet iedere stewardess kan daar blijkbaar bij.
Ik heb dit verzoek nog nooit eerder op een KLM vlucht met andere type toestel gehoord.
Ik heb dit verzoek nog nooit eerder op een KLM vlucht met andere type toestel gehoord.
Nee, ze vertelde verder niet waarom. Misschien hadden ze een beetje haast!
En die dingen zijn ook niet erg licht als ze helemaal volzitten. Dus ik begrijp de vraag wel. Die nieuwe beschildering he, heeft dat niet iets met een veranderen van de cheatline zodat ie zowel bij de 190 als de 787 wat mooier is bij de neus?
Nee, in principe is het volkomen begrijpelijk. Het zijn er ook niet een paar die er dicht moet duwen. Maar echt klantvriendelijk vind niet. Ik ben wel echt heel benieuwd naar de nieuwe beschildering. Maar ik heb zo'n vermoede dat het niet veel gaat veranderen. Hier en daar een kleine aanpassing, maar een compleet andere livery? Denk het niet als ik eerlijk mag zijn
- B767-300ER
- Scramble Master
Hangen ze bij een -300 dan hoger dan bij een -200?Marcelb wrote:Heb je ook de reden gehoord waarom pax worden gevraagd met te helpen met sluiten? Heeft te maken met het feit dat bagagebakken in een B777-300 vrij hoog hangen, met name in het midden. Niet iedere stewardess kan daar blijkbaar bij.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Domme vragen bestaan niet?B767-300ER wrote:Hangen ze bij een -300 dan hoger dan bij een -200?Marcelb wrote:Heb je ook de reden gehoord waarom pax worden gevraagd met te helpen met sluiten? Heeft te maken met het feit dat bagagebakken in een B777-300 vrij hoog hangen, met name in het midden. Niet iedere stewardess kan daar blijkbaar bij.
- B767-300ER
- Scramble Master
Klopt. Domme antwoorden echter wel! Zie je eigen antwoord hierboven.ErwinS wrote:Domme vragen bestaan niet?B767-300ER wrote:Hangen ze bij een -300 dan hoger dan bij een -200?Marcelb wrote:Heb je ook de reden gehoord waarom pax worden gevraagd met te helpen met sluiten? Heeft te maken met het feit dat bagagebakken in een B777-300 vrij hoog hangen, met name in het midden. Niet iedere stewardess kan daar blijkbaar bij.
Reden waarom ik dit vraag (miss snap je het dan wel) Omdat hij expliciet het -300 erbij zet en zegt dat het bij andere types nooit gehoord te hebben. Daarmee wordt gesuggereerd dat hij het vaker heeft gehoord, maar alleen bij de 773.
Dat verbaasd mij aangezien het mij logisch lijkt dat ze bij een -200 net zo hoog hangen. Maar misschien ziet daar dus kennelijk wel verschil tussen gezien de opmerking van MarcelB.
Zou natuurlijk wel kunnen omdat een 772 9 abreast is en een 773 10 abreast dat het met de bagagebakken ook iets anders is.
Ik mag uit jouw heldere en duidelijke antwoord opmaken dat dat niet het geval is?
Regards, N.
Regards, N.
Hi,B767-300ER wrote:Reden waarom ik dit vraag (miss snap je het dan wel) Omdat hij expliciet het -300 erbij zet en zegt dat het bij andere types nooit gehoord te hebben. Daarmee wordt gesuggereerd dat hij het vaker heeft gehoord, maar alleen bij de 773.
Dit was de eerste keer dat ik het heb gehoord, en dat was toevallig in een -300. Die ruimte in die kist, door die 10 abreast is wel erg klein hoor! Die stewardess kon net door het gangpad heen..
- Coati
- Scramble Addict
- Type of spotter: S5
- Subscriber Scramble: No
Ik vermoed dat men probeerde sneller klaar te zijn vanwege delay, om te voorkomen dat bepaalde passagiers hun overstap zouden missen op spl. Je was zelf aan boord, dus wellicht kan je aangeven of er vertraging was?
create your own database with www.spottingmode.com
- B767-300ER
- Scramble Master
Zegt miss ook wat over de stewardess. Nee grapjeSjors123 wrote:Hi,B767-300ER wrote:Reden waarom ik dit vraag (miss snap je het dan wel) Omdat hij expliciet het -300 erbij zet en zegt dat het bij andere types nooit gehoord te hebben. Daarmee wordt gesuggereerd dat hij het vaker heeft gehoord, maar alleen bij de 773.
Dit was de eerste keer dat ik het heb gehoord, en dat was toevallig in een -300. Die ruimte in die kist, door die 10 abreast is wel erg klein hoor! Die stewardess kon net door het gangpad heen..
Bedabkt voor het ophelderen
Regards, N.
Regards, N.
- MAS017
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: yes
Ben in februari naar/van SIN gevlogen met een KLM 773 en beide keren werd er gevraagd of de passagiers konden helpen met het sluiten van de middenbakken...er werd bijgemeld dat dit vanwege het gewicht was...(waarom men onderling niet vraagt aan een mannelijke cabine-collega om dit te doen, is mij een raadsel).
- B767-300ER
- Scramble Master
en wellicht omdat er 4 stoelen in het middenpad zitten bij een 773 en er daardoor wellicht wat verder gereikt moet worden...
Regards, N.
Regards, N.
Mijn vlucht was inderdaad ook vanaf SIN met de 836. Maar ik had verder geen vertraging. Blijkt dus een normale gang van zaken te zijn denk ik?
@B767-300ER, haha! Nouja over die stewardess had ik niets te klagen, had ook zeker geen verkeerd postuur haha
@B767-300ER, haha! Nouja over die stewardess had ik niets te klagen, had ook zeker geen verkeerd postuur haha
Stukje over de (mogelijke) nieuwe KLM livery!
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Ar ... te_Embraer
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Ar ... te_Embraer