Martinair delivery topic and information
Moderator: gatso76
Forum rules
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Ervaring leerd dat de heer Burlage vaak de klepel hoort maar niet weet waar het achter eind van het varken zit.
(Zie VLM verhaal, wat al twee keer door dezelfde persoon nar buiten is gebracht.)
Ik wacht liever op info van een betrouwbare bron.
Ik heb begrepen dat er woensdag in elk geval duidelijk moet worden geschept in alle geruchten.
Chris.
(Zie VLM verhaal, wat al twee keer door dezelfde persoon nar buiten is gebracht.)
Ik wacht liever op info van een betrouwbare bron.
Ik heb begrepen dat er woensdag in elk geval duidelijk moet worden geschept in alle geruchten.
Chris.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
KL+MP hebben een leeuwendeel, maar er vliegen nog meer vrachtcarriers naar AMS, vergeet dat niet. Daarnaast komt er ook nog redelijk wat vracht aan op velden als Oostende en Maastricht (even 2 velden die ik op mijn werk veel langs zie komen)mph wrote:Zal KL de vracht afdeling van mp mogen samenvoegen met die van KL? Officieel zijn er nu twee vrachtbedrijven actief in NL (KL en MP) en door het samenvoegen ontstaat er een monopolie positie. Zal Brussel dit goedkeuren?
Martinair
Het overhevelen van de vrachtactiviteiten van MP naar KL zal in Brussel niet begroet worden, maar geldt dat niet ook voor het overhevelen van de Europese activiteiten naar HV? Dat wordt effectief ook een veel te dominant marktaandeel.
We zullen moeten afwachten...het zou jammer zijn als MP helemaal verdwijnt...
We zullen moeten afwachten...het zou jammer zijn als MP helemaal verdwijnt...
-
- Scramble Junior
- Posts: 123
- Joined: 25 Nov 2006, 16:18
Re: Lot Martinair onzeker
daar doen we hier ook lekker aan meeJS50557 wrote:
De onzekerheid en de onrust onder de medewerkers en ook bij de reisorganisaties is groot.
ikzelf maak me niet veel zorgen want of de kisten nu afgehandeld moeten worden met een rood shirtje of blauw shirtje (zal eerder wit worden) maakt mij niets uit. maar van de media word je soms wel gek want overal staat iets anders maar van de hoge heren hoort ook niemand iets, maar dat zou ook kunnen komen omdat er bij ons gewoon niets doorkomt (waarschijnlijk omdat deze te druk zijn met andere dingen om hun eigen baantje te 'dekken').
maar voor iedereen zit er niets anders op dan afwachten en kijken welk gerucht er waarheid word.
- jfaltena
- Scramble Master
- Posts: 3005
- Joined: 09 Dec 2003, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: jfaltena
- Location: Home or @ any Airfield
Gevonden op http://www.nu.nl" onclick="window.open(this.href);return false; het volgende artikel...
Short English translation:
In due time Martinair will quit the flights within Europe. They will however continue with the freight division and the longhaul passengers-division.
Grtz, John
Short English translation:
In due time Martinair will quit the flights within Europe. They will however continue with the freight division and the longhaul passengers-division.
Grtz, John
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: Lot Martinair onzeker
Er is een verschil tussen een gezonde discussie en vage geruchten van ene heer Burlage in de Telegraaf.....adrianovic wrote:daar doen we hier ook lekker aan meeJS50557 wrote:
De onzekerheid en de onrust onder de medewerkers en ook bij de reisorganisaties is groot.
Klopt, maar dat geld niet alleen voor Martinair. Dat geld m.i. voor elk bedrijf op Schiphol. De vliegtuigen blijven toch wel komen (en gaan).adrianovic wrote:JS50557 wrote:
De onzekerheid en de onrust onder de medewerkers en ook bij de reisorganisaties is groot.adrianovic wrote:ikzelf maak me niet veel zorgen want of de kisten nu afgehandeld moeten worden met een rood shirtje of blauw shirtje (zal eerder wit worden) maakt mij niets uit.
Persoonlijk verwacht ik dat Cargo naar KLM gaat, maar net als anderen denk ik niet dat het wordt geaccepteerd dat de pax-vluchten ook naar KLM (Transavia) gaan.adrianovic wrote:maar voor iedereen zit er niets anders op dan afwachten en kijken welk gerucht er waarheid word.
Daar zal dus een andere optie voor moeten worden gezocht. Of naar 'private' investeerders of naar bijv. Arkefly....
Omdat KLM ook een belang heeft in TRA, denk ik niet dat men de MP-pax daar kan onderbrengen. Bovendien vraag ik mij af of TRA dat wel zou willen,
gezien het feit dat men de 757's heeft uitgefaseerd.
Misschien krijg je dan ook hier een soort 'Air Berlin / LTU' constructie: Arkefly voor de europeese vluchten en Martinair op de long-haul.....
En ter info voor de heer Burlage: dit zijn geen feiten, maar speculaties...
Bye, Chris.
'See you in Paris'
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Transavia heeft al aangegegven geinteresseerd te zijn in de Europese vluchten van MP. Long haul en de airbusjes vinden ze niet interessant maar met een paar extra 737's kan je die productie er wel bij nemen.
Ik neem aan dat MP een eigen bedrijf blijft binnen de KLM groep net zoals Transavia. Al zullen sommige dingen wel door KLM uitgevoerd gaan worden. 3 busjes opofferen om dan eindelijk verder te gaan in long haul en cargo. Kan slechter toch.
Ik neem aan dat MP een eigen bedrijf blijft binnen de KLM groep net zoals Transavia. Al zullen sommige dingen wel door KLM uitgevoerd gaan worden. 3 busjes opofferen om dan eindelijk verder te gaan in long haul en cargo. Kan slechter toch.
- Mzunguwamap
- Scramble Addict
- Posts: 1002
- Joined: 03 Apr 2005, 13:40
- Type of spotter: Rookie
- Location: EHAA
mph wrote:Ik neem aan dat MP een eigen bedrijf blijft binnen de KLM groep net zoals Transavia. Al zullen sommige dingen wel door KLM uitgevoerd gaan worden. 3 busjes opofferen om dan eindelijk verder te gaan in long haul en cargo. Kan slechter toch.
vijfhonderd tot duizend ontslagen. Kan slechter toch ???
"The bitch gave us Delta"
Slechter als de Nederlandse luchtvaart, kan niet slechter toch ???Mzunguwamap wrote:mph wrote:Ik neem aan dat MP een eigen bedrijf blijft binnen de KLM groep net zoals Transavia. Al zullen sommige dingen wel door KLM uitgevoerd gaan worden. 3 busjes opofferen om dan eindelijk verder te gaan in long haul en cargo. Kan slechter toch.
vijfhonderd tot duizend ontslagen. Kan slechter toch ???
Alles gaat kapot en dat is mede mogelijk gemaakt door de Nederlandse overheid en AF & CDG.
En waar zou KLM de totale vracht onder gaan brengen die ze dan overnemen van de MP? Vracht 1/2/3? daar zitten ze nu al aan hun max. Deze optie lijkt mij tot nu toe het beste voor alle partijen...Yoram wrote:Ik denk dat MP alleen overblijft als "Lange afstandmaatschappij", zeg maar een soort van LTU.
De europese bestemming worden denk ik onder gebracht bij HV of TFL. De vracht zal wal geïntegreerd worden bij de AF/KL
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
KLM Cargo gaat tezijnertijd verhuizen naar de overzijde van de Kaagbaan, op het gebied ten zuiden van de huidige Menzies/Skylink loodsen, ongeveer op de plek van de welbekende spottersplaats.RCV wrote:En waar zou KLM de totale vracht onder gaan brengen die ze dan overnemen van de MP? Vracht 1/2/3? daar zitten ze nu al aan hun max. Deze optie lijkt mij tot nu toe het beste voor alle partijen...Yoram wrote:Ik denk dat MP alleen overblijft als "Lange afstandmaatschappij", zeg maar een soort van LTU.
De europese bestemming worden denk ik onder gebracht bij HV of TFL. De vracht zal wal geïntegreerd worden bij de AF/KL
Dit zal een eventuele volledige integratie de komende 'jaren' dus niet in de weg staan.
Gr.
Eric