Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Keith 747-400
- Scramble Junior
- Posts: 193
- Joined: 17 Jun 2020, 19:03
- Type of spotter: Civil
Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner
Regards,Keith
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner
Paywall artikel.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Keith 747-400
- Scramble Junior
- Posts: 193
- Joined: 17 Jun 2020, 19:03
- Type of spotter: Civil
- niekkie
- Scramble Master
- Posts: 6469
- Joined: 26 Apr 2018, 21:39
- Type of spotter: Civiel/Regi
- Location: AMS/MST/CGN/LGG
Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner
Dit zegt denk ik al heel veel..maar volgens een woordvoerder is er absoluut geen sprake van het verhuren van KLM-vliegtuigen.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner
Dit wordt waarschijnlijk een (Nederlandse)politieke beslissing, waaraan KLM wel mee moet doen, om de corona steun te houden.Keith 747-400 wrote: ↑03 Jul 2021, 00:21 https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... -huren-van
777-200 leasen misschien?
- SLM heeft weinig keuze, gezien de hoge schuldenlast zullen ook andere lessors (airlines) harde voorwaarden stellen.. (hoge lease prijs).
- Via KLM zullen de lease tarieven waarschijnlijk aanzienlijk lager zijn.
- SLM heeft nu een vanuit KLM kringen afkomstige CEO, zodat de SLM-KLM contacten makkelijker zijn te herstellen, zonder "hard feelings".
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner
Ik kan met alles met je meekomen, behalve het allereerste punt. Wat een onzin.
Heb je enig idee hoe uberhaupt de (corona) steun eruit ziet en onder welke voorwaarden die wel of niet verstrekt cq beeindigd
worden?
Heb je enig idee hoe uberhaupt de (corona) steun eruit ziet en onder welke voorwaarden die wel of niet verstrekt cq beeindigd
worden?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- niekkie
- Scramble Master
- Posts: 6469
- Joined: 26 Apr 2018, 21:39
- Type of spotter: Civiel/Regi
- Location: AMS/MST/CGN/LGG
Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner
hier nog een foto van de mooie B772 van surinam Airways/Boeing in de woestijn
met ook nog een A359 van latam die straks voor delta mag vliegen
(Source Instagram 'Sincityspotters')
met ook nog een A359 van latam die straks voor delta mag vliegen
(Source Instagram 'Sincityspotters')
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22206
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... s-a330-200
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... s-a330-200
...gaat verder op15 september 2021 - 14:04
Surinam Airways (SLM) onderhandelt over de huur van een Airbus A330-200.
Het gaat om een exemplaar dat tot voor kort bij KLM in dienst was,
zo melden bronnen binnen de Surinaamse luchtvaartmaatschappij aan deze site.
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... s-a330-200
Het gaat om ofwel de PH-AOM of de PH-AON...
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner
En in juli wilde de KLM dit ontkennen…
Het was al na het succesverhaal van de 777 eigenlijk duidelijk dat SLM bij de KLM gaat aankloppen dan wel de lessor om een A330 te krijgen.
Als t goed is is bovenstaande in eindfase en is t niet de vraag of maar wanneer de AOM/AON een nieuwe livery krijgt.
Het was al na het succesverhaal van de 777 eigenlijk duidelijk dat SLM bij de KLM gaat aankloppen dan wel de lessor om een A330 te krijgen.
Als t goed is is bovenstaande in eindfase en is t niet de vraag of maar wanneer de AOM/AON een nieuwe livery krijgt.
- niekkie
- Scramble Master
- Posts: 6469
- Joined: 26 Apr 2018, 21:39
- Type of spotter: Civiel/Regi
- Location: AMS/MST/CGN/LGG
Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner
Het lijkt mij de AOM een goede optie is, staat nu al in WOE en daar kunnen/doen ze natuurlijk nieuw interieur erin enz. En volgens mij kunnen ze daar ook een verfbeurtje geven?
En volgens mij gaan ze kwa vrachtcapaciteit ook omlaag.
En volgens mij gaan ze kwa vrachtcapaciteit ook omlaag.
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 749
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner
Waarom zou er een nieuw interieur in het toestel moeten? Ik denk ( ik weet niet of er nog een interieur in het toestel is) KLM interieur prima is.. Vraag me af of ze hier wel geld voor hebben?. Wel mooi als de lease door zou gaan.
Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner
Hangt af hoeveel pax SLM er in wil stoppen. Weet alleen dat veel VFR verkeer erop zit en weet niet of die ook de stap maken naar Business class of Premium Economy. KLM stopt er 268 in de A332, misschien wil SLM wel 300 pax (minder Bus meer Eco)patrick@tediek.com wrote: ↑15 Sep 2021, 19:23 Waarom zou er een nieuw interieur in het toestel moeten? Ik denk ( ik weet niet of er nog een interieur in het toestel is) KLM interieur prima is.. Vraag me af of ze hier wel geld voor hebben?. Wel mooi als de lease door zou gaan.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner
Waarom zou je iets aan het interieur veranderen, mede gezien de financiele situatie va SLM.patrick@tediek.com wrote: ↑15 Sep 2021, 19:23 Waarom zou er een nieuw interieur in het toestel moeten? Ik denk ( ik weet niet of er nog een interieur in het toestel is) KLM interieur prima is.. Vraag me af of ze hier wel geld voor hebben?. Wel mooi als de lease door zou gaan.
Misschien een complete SLM livery, maar dan kan ook middels een paar SLM stickers.
Bovendien kan een KLM A332 invallen, indien de SLM A332 niet beschikbaar is (technical, maintenance).
Identieke pantry belading (zelfde container posities) is erg makkelijk bij een niet-geplande vliegtuigwisseling.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner
KLM doet echter geen ACMI’s
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner
De plannen voor de 787 zullen inderdaad wel geschrapt zijn. Overigens gaat het om een ex-KLM kist, dus het zal bij de leasemaatschappij zijn. Een A332 is wel ongeveer de goedkoopste optie om een widebody te vliegen, naast een 767 maar die zal dan wel ouder zijn.