KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 556
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Heeft iemand een idee over de mogelijke leverdatum van PH-BKH en PH-BKI? Boeing is inmiddels weer voorzichtig 787's aan het leveren.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... al-ophalen

Dat wordt lachen dan straks, met die nieuwe aandelen verhouding F/NL.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 538
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

If they care in The Hague.......
User avatar
niekkie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6467
Joined: 26 Apr 2018, 21:39
Type of spotter: Civiel/Regi
Location: AMS/MST/CGN/LGG

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by niekkie »

Goed Nieuws!
De Belgische vrachtmaatschappij ASL Airlines Belgium brengt het componentenonderhoud aan haar vijf Boeing 747-400F’s langer onder bij AFI KLM E&M, de onderhoudstak van Air France-KLM.
weer een paar jaar langer de B744 van ASl hierzo!

Source:https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... er-bij-klm
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

niekkie wrote: 07 Apr 2021, 01:54
weer een paar jaar langer de B744 van ASl hierzo!
Dat staat er niet, het is een componenten contract.
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2149
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

streep wrote: 07 Apr 2021, 19:09
niekkie wrote: 07 Apr 2021, 01:54
weer een paar jaar langer de B744 van ASl hierzo!
Dat staat er niet, het is een componenten contract.
Correct. Aircraft mx will not be at KLM anymore.
User avatar
niekkie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6467
Joined: 26 Apr 2018, 21:39
Type of spotter: Civiel/Regi
Location: AMS/MST/CGN/LGG

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by niekkie »

Inderdaad te snel gelezen/niet gezien :-| :-|
wat houdt het componentenonderhoud dan in? (en wat voor een onderhoud dit is?)
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2149
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

niekkie wrote: 08 Apr 2021, 14:21 Inderdaad te snel gelezen/niet gezien :-| :-|
wat houdt het componentenonderhoud dan in? (en wat voor een onderhoud dit is?)
KLM heeft diverse componenten shops. Denk aan motoren, onderdelen van motoren, composiet etc....
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 383
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

Na aflevering van de PH-BVV en -BVW komt de vraag op : hoe zijn beide gefinancierd in deze moeilijke tijden ?
Eigendom lijkt zeer onwaarschijnlijk, dus een financiële lease via een bank(consortium) of een operationele lease met welke (eind)datum en bij welke lease maatschappij ?
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 538
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

De voorwaarden zijn natuurlijk vastgelegd bij de plaatsing van de bestelling. Toen waren de economische tijden nog beter. Daarnaast willen Boeing en leasemaatschappijen ook niet teveel kisten (tijdelijk) in de woestijn parkeren. Die leveren immers geen geld op. Verder heeft KLM via de lening bij de staat wel een financiële zekerheid gecreëerd voor de nabije toekomst. Dat zal leasemaatschappijen dansel Boeing ook zekerheid geven.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

747classic wrote: 08 Apr 2021, 18:40 Na aflevering van de PH-BVV en -BVW komt de vraag op : hoe zijn beide gefinancierd in deze moeilijke tijden ?
Eigendom lijkt zeer onwaarschijnlijk, dus een financiële lease via een bank(consortium) of een operationele lease met welke (eind)datum en bij welke lease maatschappij ?
Betreft operationele lease met als einddatum eind maart 2033
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Om nog even een oude op te rakelen, De PH-BGG is in eigendom gekomen sinds half maart 2021
All times are local times!

Regards, N.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 556
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

B767-300ER wrote: 09 Apr 2021, 09:33 Om nog even een oude op te rakelen, De PH-BGG is in eigendom gekomen sinds half maart 2021
Conform inschatting. Inmiddels is PH-BGP naar NWI, waarschijnlijk om wit gespoten te worden. PH-BGO is naar Lleida vertrokken. PH-BGI staat al ruim een maand aan de grond. Wellicht wordt dat nummer vier die vertrekt.
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 383
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

B767-300ER wrote: 09 Apr 2021, 09:32
747classic wrote: 08 Apr 2021, 18:40 Na aflevering van de PH-BVV en -BVW komt de vraag op : hoe zijn beide gefinancierd in deze moeilijke tijden ?
Eigendom lijkt zeer onwaarschijnlijk, dus een financiële lease via een bank(consortium) of een operationele lease met welke (eind)datum en bij welke lease maatschappij ?
Betreft operationele lease met als einddatum eind maart 2033
Bedankt voor de snelle reaktie ! Enig idee bij welke lease club ?
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Inkjet wrote: PH-BGI staat al ruim een maand aan de grond. Wellicht wordt dat nummer vier die vertrekt.
BGI heeft nog een lease tot februari 2022
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”