de PH-BKH en -I zijn nummer 22 en 28 op de lijst van nog niet afgeleverde toestellen op volgorde van line number. Bron: 787 tables.747classic wrote: ↑22 Mar 2021, 15:38
De laatste maanden is geen enkele 787 afgeleverd, waarschijnlijk deze maand de eerste twee van meer dan 80-90 geassembleerde 787's.
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Inmiddels staat PH-BGI ook al sinds 4 maart aan de grond. Onderhoud?B767-300ER wrote: ↑20 Feb 2021, 07:46
Het lijstje veranderd niet dagelijks. De -N , -O en -P staan allemaal als einde lease de komende maanden.
- Bennie
- Scramble Master
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
Correct, A-check.Inkjet wrote: ↑24 Mar 2021, 09:47Inmiddels staat PH-BGI ook al sinds 4 maart aan de grond. Onderhoud?B767-300ER wrote: ↑20 Feb 2021, 07:46
Het lijstje veranderd niet dagelijks. De -N , -O en -P staan allemaal als einde lease de komende maanden.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Druk met andere toestellen waarschijnlijk.
- Bennie
- Scramble Master
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
Of er is geen haast bij vanwege de geringe productie.
Ben
- niekkie
- Scramble Master
- Type of spotter: Civiel/Regi
PH-BFG B744 is gister begonnen/of klaar met de sloop op Kemble airport
Foto's/video's altijd welkom!
Foto's/video's altijd welkom!
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
Goedemiddag, ik zag de PH-AOM een heel klein rondje vliegen vandaag. Komt dit toestel weer terug op de lijn?
https://www.facebook.com/photo?fbid=101 ... 3383407004
Moet je wel even lid worden van deze groep ben ik bang..
Aircraft Boneyard Country:
https://www.facebook.com/groups/195824994499850/
De KLM logo's en branding zijn verwijderd.patrick@tediek.com wrote: ↑26 Mar 2021, 14:34 Goedemiddag, ik zag de PH-AOM een heel klein rondje vliegen vandaag. Komt dit toestel weer terug op de lijn?
Hallo, ik heb een vraag. Hoe veel vliegtuigen van de KLM staan er nu buiten gebruik?
Acht 737-800's op Eelde, om de twee weken wisselen de toestellen. De PH-AOM en -N (A332) op Schiphol. Dan zijn er twee 737's (BCE/G) die worden omgebouwd en gecertificeerd voor Wi-Fi. Verder is er een 777 (BQA) die opnieuw wordt voorzien van een verflaag (deco). De rest vliegt, maar niet allemaal elke dag.
PH-BVW is ondertussen afgeleverd en onderweg naar Amsterdam.
Daarmee ook eind aan ruim 50 jaar continue stroom van Everett toestellen aan KLM; elk jaar werd er wel wat geleverd of stonden er i.i.g. orders open.
Nu niet meer en gezien het feit wat nu nog daar wordt gebouwd en de huidige situatie voorlopig ook niet meer lijkt me...
Dat gezegd hebbende, dit heb ik in 2018 ook gezegd en toen kwam KLM een klein jaar later nog ineens aan met een order voor deze laatste 2 777's.
Daarmee ook eind aan ruim 50 jaar continue stroom van Everett toestellen aan KLM; elk jaar werd er wel wat geleverd of stonden er i.i.g. orders open.
Nu niet meer en gezien het feit wat nu nog daar wordt gebouwd en de huidige situatie voorlopig ook niet meer lijkt me...
Dat gezegd hebbende, dit heb ik in 2018 ook gezegd en toen kwam KLM een klein jaar later nog ineens aan met een order voor deze laatste 2 777's.
Voordat Covid-19 toesloeg was fleet planning wel aan het rekenen aan de 779. Afwachten maar. Er zijn wel erg veel variabelen nu.Iemand91 wrote: Dat gezegd hebbende, dit heb ik in 2018 ook gezegd en toen kwam KLM een klein jaar later nog ineens aan met een order voor deze laatste 2 777's.
Er zullen hier misschien nog wel mensen zitten die er zelf bij waren; maar op dit moment is er op RTL-Z een uur durende docu bezig over het transport van PH-BUK.