PH-BCEBiem wrote: ↑25 Feb 2021, 20:02 Volgens dit artikel heeft er al 1 737 van de KLM vloot een dome bovenop, is er bekend welk toestel dit is?
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... onder-wifi
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Derice
- Scramble Addict
- Posts: 1703
- Joined: 24 Dec 2007, 14:12
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
https://www.reuters.com/article/us-boei ... Abody_link
"Boeing is beginning painstaking repairs and forensic inspections to fix structural integrity flaws embedded deep inside at least 88 parked 787s built over the last year or so, a third industry source said."
Ik ben benieuwd of de drie geproduceerde KLM 787-10's hier ook mee te maken hebben.
"Boeing is beginning painstaking repairs and forensic inspections to fix structural integrity flaws embedded deep inside at least 88 parked 787s built over the last year or so, a third industry source said."
Ik ben benieuwd of de drie geproduceerde KLM 787-10's hier ook mee te maken hebben.
Last edited by Inkjet on 26 Feb 2021, 12:01, edited 1 time in total.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dubbel, mag weg.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vooral de in Charleston gebouwde secties 47 en 48 schijnen "quality issues" te hebben, zie voor meer achtergrond info :Inkjet wrote: ↑26 Feb 2021, 11:59 https://www.reuters.com/article/us-boei ... Abody_link
"Boeing is beginning painstaking repairs and forensic inspections to fix structural integrity flaws embedded deep inside at least 88 parked 787s built over the last year or so, a third industry source said."
Ik ben benieuwd of de drie geproduceerde KLM 787-10's hier ook mee te maken hebben.
https://aviationweek.com/air-transport/ ... ity-issues
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-AOD,sinds 24/2 op MLA voor een schilder beurt
Rgds,Martin.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BKK met testregistratie N9672M lijkt in tijdelijke opslag te staan in Charleston aan de foto te zien: https://www.planespotters.net/photo/115 ... dreamliner.
Ben toch wel benieuwd wanneer de 777-300's PH-BVV en PH-BVW geleverd zullen worden. Ik las ergens dat beide alsnog in tijdelijke opslag zullen gaan in Mojave. Is er meer bekend?
Ben toch wel benieuwd wanneer de 777-300's PH-BVV en PH-BVW geleverd zullen worden. Ik las ergens dat beide alsnog in tijdelijke opslag zullen gaan in Mojave. Is er meer bekend?
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BVV heeft gisteren een testvlucht gemaakt onder de PH registatie, zie : https://flightaware.com/live/flight/PHB ... /KPAE/KPAE
Volgens Chris Edwards testvluchten-overzicht was dit een customer acceptance flight (C1), zie :
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Echter volgens een andere spotter (Matt Cawby) was het een functional check flight, zie : http://www.paineairport.com/images/kpae18920w.png
Over een eventuele opslag in de woestijn (MZJ, VCV ) is nog niets bekend.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vanaf de iPhone app kan ik voltooide vluchten in FR24 helaas niet met link delen, maar de PH-NXB (tweede E195-E2) heeft vanmiddag een 36R approach gemaakt waarbij op het laatste moment een bocht naar rechts is gemaakt voor de landing op 04 (Oostbaan). Leuk om te zien!
Moeten piloten extra trainingen volgen voor dit soort manoeuvres? Of is het genoeg om de vluchtvoorbereiding van tevoren goed uit te werken? Ik neem overigens aan dat de approach/landing VFR was.
Moeten piloten extra trainingen volgen voor dit soort manoeuvres? Of is het genoeg om de vluchtvoorbereiding van tevoren goed uit te werken? Ik neem overigens aan dat de approach/landing VFR was.
- EHAM
- Scramble Master
- Posts: 3415
- Joined: 30 Apr 2005, 21:32
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Joost de Wit
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Bizjets doen regelmatig hetzelfde, en hetzelfde gebeurt bij andere banen (27 naar 22 of 27 naar 24).
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Een 'circling approach'. Heb een keer in een toestel gezeten die een vergelijkbare manoeuvre uitvoerde op de 27, werd 24.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Weet iemand de reden dat de later geleverde PH-NXB sinds vandaag wel wordt ingezet en NXA nog niet eens staat ingedeeld op de route?
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
NXA lijdt aan 'engine trouble'. Heb horen zeggen dat het een fabricage issue is.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vraagje over aantal KLM intercontinentale vluchten per dag op bepaalde bestemmingen.
Gisteren zag ik 3 vluchten bijna achter elkaar vliegen naar BKK. Vandaag 2 naar JNB, 2 naar GRU, 2 naar MEX.
Zijn er in deze coronatijden nog zoveel passagiers voor deze bestemmingen?
Gisteren zag ik 3 vluchten bijna achter elkaar vliegen naar BKK. Vandaag 2 naar JNB, 2 naar GRU, 2 naar MEX.
Zijn er in deze coronatijden nog zoveel passagiers voor deze bestemmingen?
- frank kramer
- Scramble Master
- Posts: 4658
- Joined: 28 Jun 2003, 21:58
- Subscriber Scramble: frank kramer
- Location: het kan in Almere
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En aangezien Charleston de enige plek is waar ze 787-10's bouwen... vul in en kleur de plaatjes...747classic wrote: ↑26 Feb 2021, 13:03Vooral de in Charleston gebouwde secties 47 en 48 schijnen "quality issues" te hebben, zie voor meer achtergrond info :Inkjet wrote: ↑26 Feb 2021, 11:59 https://www.reuters.com/article/us-boei ... Abody_link
"Boeing is beginning painstaking repairs and forensic inspections to fix structural integrity flaws embedded deep inside at least 88 parked 787s built over the last year or so, a third industry source said."
Ik ben benieuwd of de drie geproduceerde KLM 787-10's hier ook mee te maken hebben.
https://aviationweek.com/air-transport/ ... ity-issues
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!