Cityhopper breidt dit jaar haar vloot ook uit met een aantal (4 dit kalenderjaar?) E195-E2s.Fiets wrote: ↑10 Jan 2021, 17:29Kijkend naar de geplande zomerdienst 2021 dan zien we vluchtaantallen tov 2019:
KLM Intercontinentaal: ongeveer 80%
KLM Europa: ongeveer 70%
KLM Cityhopper: ongeveer 90%
Er lijkt dus wel een verschuiving van KLM Europe naar KLC aan te komen. KLC is inderdaad een dochteronderneming met andere arbeidsvoorwaarden dus ook nog goedkoper als KLM.
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16548
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
- Fiets
- Scramble Senior
- Posts: 277
- Joined: 09 Dec 2008, 10:37
- Type of spotter: S5F2
- Subscriber Scramble: HR
- Location: Schiphol/Hoofddorp
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
AOM & AON staan volgens KLM 'Out of service'.FLJ wrote: ↑18 Dec 2020, 13:44 Dat zal hoogstwaarschijnlijk wel de PH-AON, die bij mijn weten al sinds maart aan de grond staat, en op dit moment al geruime tijd zonder motoren op Oost staat geparkeerd. Volgens het leaseoverzicht van lid 767-300ER loopt deze lease eind april 2021 af.
Voor wat betreft de andere...misschien de PH-AOM die al een tijdje stof staat te happen op Schiphol?
Rgds/Henk
- EHAM
- Scramble Master
- Posts: 3415
- Joined: 30 Apr 2005, 21:32
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Joost de Wit
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dan vliegt dus de PH-AOA als enige A330-200 in de nieuwe 'dolphin-livery' rond. Staan er wellicht nog meer A330-200's in de planning voor een verfbeurt of blijft het bij deze?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De A330’s gaan er binnen niet al te lange tijd uit, dus lijkt me niet,gezien de huidige situatie,zeker niet.
Rgds,Martin.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vanwege het niet overnachten van de bemanning in Engeland vliegen er op dit moment veel kisten onder een KL99xx vluchtnummer terug naar Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Als er geen nachtstoppers zijn, vliegt KLM de laatste avondvlucht en eerste ochtendvlucht nog wel(door bijvoorbeeld extra vroeg vanaf AMS te vertrekken)?
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 384
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens de begeleidende tekst bij onderstaande foto staat de PH-BFT in de rij voor de sloop, echter de motoren zijn nog aanwezig ?
PH-BFT, MCI, 13 Januari 2021
Zie Jet Midwest op twitter : https://twitter.com/JetMidwest/status/1 ... 7640378375
PH-BFT, MCI, 13 Januari 2021
Zie Jet Midwest op twitter : https://twitter.com/JetMidwest/status/1 ... 7640378375
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is er al een vertrektijd bekend voor de BFW maandag?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zie het dagtopic: https://www.scramble.nl/community/messa ... /14/155253
Ben wel benieuwd wat nou werkelijk de toekomst wordt van deze 3 laatste 747's. Je hoort/leest allerlei verhalen...
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Just to note that KLM operates its new AMS-RUH route direct over both Israel and Jordan into Saudi Arabia.
https://www.flightradar24.com/data/flig ... 9#26945179
This has only recently become possible.
https://www.flightradar24.com/data/flig ... 9#26945179
This has only recently become possible.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Alle A330's zijn voorzien van wifi, zelfs PH-AOM en PH-AON die niet meer vliegen. Van de 777-200's hebben alleen PH-BQI en PH-BQO geen wifi en van de 777-300's alleen PH-BVU niet. PH-BVV en PH-BVW worden beide geleverd zonder WIfi.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En wanneer worden de PH-BVV en PH-BVW geleverd?
Rgds, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 384
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Skyliner aviation meldt dat de PH-BFW naar Longtail Aviation gaat ??
Zie : https://www.skyliner-aviation.de/regdb. ... av4&page=3
Momenteel bestaat de Longtail Aviation vloot uit o.a. 2 747-400 vrachtvliegtuigen, waaronder de ex Martin Air 747-412BCF PH-MPQ nu VQ-BWT
Volgens de facebook pagina van TLVspotters wordt het een "light freighter" ombouw :" PH-BFW, a former KLM Royal Dutch Airlines 747-400 Combi arriving from Amsterdam yesterday for "light freighter conversion" for Longtail Aviation. As the aircraft already has a side cargo door on the main deck, the freighter conversion will only include removal of the cabin so that the former pax cabin will be used for small packages while the back of the main deck and lower deck will carry containers/pallets".
Zie : https://www.facebook.com/TLVspotters/
Zie : https://www.skyliner-aviation.de/regdb. ... av4&page=3
Momenteel bestaat de Longtail Aviation vloot uit o.a. 2 747-400 vrachtvliegtuigen, waaronder de ex Martin Air 747-412BCF PH-MPQ nu VQ-BWT
Volgens de facebook pagina van TLVspotters wordt het een "light freighter" ombouw :" PH-BFW, a former KLM Royal Dutch Airlines 747-400 Combi arriving from Amsterdam yesterday for "light freighter conversion" for Longtail Aviation. As the aircraft already has a side cargo door on the main deck, the freighter conversion will only include removal of the cabin so that the former pax cabin will be used for small packages while the back of the main deck and lower deck will carry containers/pallets".
Zie : https://www.facebook.com/TLVspotters/
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.