KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Als ik het vergelijk met de BVS dan mist de grote internetdome wel op de BVV, voor de deuren 4.
Die andere dome zit er idd al vanaf de fabriek.
https://www.jetphotos.com/photo/9801088
Die andere dome zit er idd al vanaf de fabriek.
https://www.jetphotos.com/photo/9801088
- niekkie
- Scramble Master
- Posts: 6451
- Joined: 26 Apr 2018, 21:39
- Type of spotter: Civiel/Regi
- Location: AMS/MST/CGN/LGG
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -verder-in
iemand idee welke 330s de eerste zijn?
iemand idee welke 330s de eerste zijn?
-
- Scramble Newbie
- Posts: 42
- Joined: 18 Mar 2013, 11:17
- Type of spotter: Civil aviation
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat zal hoogstwaarschijnlijk wel de PH-AON, die bij mijn weten al sinds maart aan de grond staat, en op dit moment al geruime tijd zonder motoren op Oost staat geparkeerd. Volgens het leaseoverzicht van lid 767-300ER loopt deze lease eind april 2021 af.
Voor wat betreft de andere...misschien de PH-AOM die al een tijdje stof staat te happen op Schiphol?
Voor wat betreft de andere...misschien de PH-AOM die al een tijdje stof staat te happen op Schiphol?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ze hebben het ook over 30 777's terwijl er 29 in de vloot zitten. Of verwachten ze -BVV nog dit jaar?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De -AON gaat het eerst uit de lease, de -AOM komt daarna (30-nov-22 volgens de lijst eerder in deze thread).niekkie wrote: ↑18 Dec 2020, 13:31 https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -verder-in
iemand idee welke 330s de eerste zijn?
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De volgende KLM 787-10 (PH-BKK, L/N 1074, C/N 42500) net airborne voor haar eerste vlucht vanuit Charleston op 22 December 2020 met callsign BOE218,
zie : https://flightaware.com/live/flight/PHB ... /KCHS/KCHS
zie : https://flightaware.com/live/flight/PHB ... /KCHS/KCHS
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BKI en PH-BKH zijn al klaar voor delivery neem ik aan? Ik ben benieuwd wanneer die naar Amsterdam komen maar kan nog een tijdje duren als ik het zo inschat.747classic wrote: ↑22 Dec 2020, 19:11 De volgende KLM 787-10 (PH-BKK, L/N 1074, C/N 42500) net airborne voor haar eerste vlucht vanuit Charleston op 22 December 2020 met callsign BOE218,
zie : https://flightaware.com/live/flight/PHB ... /KCHS/KCHS
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Gisteren (8 Januari) heeft PH-BVV met tijdelijke registratie N5514J en callsign BOE1234 een AIMS V17C ? certificatie testvlucht gemaakt.
Gedurende deze vlucht werden verscheidene afgebroken (1000-800 ft) landingen gemakt op Moses Lake (KMWH)
Zie : https://flightaware.com/live/flight/BOE ... /KPAE/KMWH
Zie : https://twitter.com/royalscottking/stat ... 7702791170
Zie Royalscottking op flickr : https://www.flickr.com/photos/royalscot ... 815727212/
PH-BVW staat momenteel in de "paint hangar" .
Gedurende deze vlucht werden verscheidene afgebroken (1000-800 ft) landingen gemakt op Moses Lake (KMWH)
Zie : https://flightaware.com/live/flight/BOE ... /KPAE/KMWH
Zie : https://twitter.com/royalscottking/stat ... 7702791170
Zie Royalscottking op flickr : https://www.flickr.com/photos/royalscot ... 815727212/
PH-BVW staat momenteel in de "paint hangar" .
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
AIMS V17C is de software versie waar het hart van het vliegtuig op draait.747classic wrote: ↑09 Jan 2021, 10:10 Gisteren (8 Januari) heeft PH-BVV met tijdelijke registratie N5514J en callsign BOE1234 een AIMS V17C ? certificatie testvlucht gemaakt.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Misschien een broodje aap. Maar de planning is vooralsnog dat de BFW inderdaad naar Tel Aviv gaat op 18 januari!
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Waarschijnlijk een FAA certificatie vlucht met een software update met daarom een afwijkende callsign : BOE1234.streep wrote: ↑09 Jan 2021, 15:42AIMS V17C is de software versie waar het hart van het vliegtuig op draait.747classic wrote: ↑09 Jan 2021, 10:10 Gisteren (8 Januari) heeft PH-BVV met tijdelijke registratie N5514J en callsign BOE1234 een AIMS V17C ? certificatie testvlucht gemaakt.
Normaal is het Boeing callsign gelijk aan het tabulation nummer van het vliegtuig, in dit geval voor de PH-BVV (WE572), dus BOE572.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat is de delivery date van PH-BVV?
747classic wrote: ↑09 Jan 2021, 19:06Waarschijnlijk een FAA certificatie vlucht met een software update met daarom een afwijkende callsign : BOE1234.streep wrote: ↑09 Jan 2021, 15:42AIMS V17C is de software versie waar het hart van het vliegtuig op draait.747classic wrote: ↑09 Jan 2021, 10:10 Gisteren (8 Januari) heeft PH-BVV met tijdelijke registratie N5514J en callsign BOE1234 een AIMS V17C ? certificatie testvlucht gemaakt.
Normaal is het Boeing callsign gelijk aan het tabulation nummer van het vliegtuig, in dit geval voor de PH-BVV (WE572), dus BOE572.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Laat het ons maar weten als er een vertrektijd bekend is, bedankt voor de info Bennie!
- Fiets
- Scramble Senior
- Posts: 277
- Joined: 09 Dec 2008, 10:37
- Type of spotter: S5F2
- Subscriber Scramble: HR
- Location: Schiphol/Hoofddorp
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Kijkend naar de geplande zomerdienst 2021 dan zien we vluchtaantallen tov 2019:
KLM Intercontinentaal: ongeveer 80%
KLM Europa: ongeveer 70%
KLM Cityhopper: ongeveer 90%
Er lijkt dus wel een verschuiving van KLM Europe naar KLC aan te komen. KLC is inderdaad een dochteronderneming met andere arbeidsvoorwaarden dus ook nog goedkoper als KLM.
Rgds/Henk