KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- T7
- Scramble Master
- Type of spotter: S5/SBS
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
I read somewhere PH-BKI made it's first flight 26aug.
PH-BKH voert op dit moment (1 oktober 16:00z) een testvlucht uit als BOE216.
Edit: ook op 2 en 6 oktober.
Edit: ook op 2 en 6 oktober.
Last edited by Inkjet on 06 Oct 2020, 21:40, edited 1 time in total.
Goedenmorgen,
Staat de BFL nog op maandag 5 oktober vertrek naar MHV via ORD rond 08:45?
Mvg,
Biem
Staat de BFL nog op maandag 5 oktober vertrek naar MHV via ORD rond 08:45?
Mvg,
Biem
- Bennie
- Scramble Master
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
AFFIRM. 08:50!
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
- 747classic
- Scramble Senior
Heeft iemand nog een recent operational lease overzicht van de KLM vloot, aangezien er waarschijnlijk meerdere kisten vervroegd zullen worden teruggegeven aan de lease maatschappijen ?
P.S.
Het heeft even geduurd na de website update, maar plotseling kan ik weer posten op dit forum, inloggen lukte wel, maar de administator's waren onbereikbaar.
P.S.
Het heeft even geduurd na de website update, maar plotseling kan ik weer posten op dit forum, inloggen lukte wel, maar de administator's waren onbereikbaar.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Dit zal vooral de A330 en 737 vloot zijn neem ik aan? PH-AON staat al terzijde zonder motoren..747classic wrote: ↑02 Oct 2020, 17:39 Heeft iemand nog een recent operational lease overzicht van de KLM vloot, aangezien er waarschijnlijk meerdere kisten vervroegd zullen worden teruggegeven aan de lease maatschappijen ?
P.S.
- 747classic
- Scramble Senior
In het KLM jaarverslag 2019 is wel een overzicht opgenomen van de vloot, uitgespitst in eigendom, financial lease en operationele lease.Biem wrote: ↑05 Oct 2020, 11:38Dit zal vooral de A330 en 737 vloot zijn neem ik aan? PH-AON staat al terzijde zonder motoren..747classic wrote: ↑02 Oct 2020, 17:39 Heeft iemand nog een recent operational lease overzicht van de KLM vloot, aangezien er waarschijnlijk meerdere kisten vervroegd zullen worden teruggegeven aan de lease maatschappijen ?
P.S.
Zie bladzijde 41 : https://www.klm.com/travel/nl_nl/images ... 063986.pdf
Echter er staan geen einddata bij, erg belangrijk bij het bepalen van een (eventueel voortijdige) beëindiging van de lease.
In de huidige omstandigheden is het natuurlijk voordelig om zoveel mogelijk vliegtuigen in eigendom te hebben en de relatief dure operationeel lease vliegtuigen het eerst af te stoten bij overcapaciteit.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Sinds begin oktober heeft KLM Boeing 787-10 PH-BKH vier testvluchten gemaakt en gisteren heeft PH-BKI weer eens een testvlucht gemaakt. PH-BKH met callsign BOE216 en PH- BKI met callsign BOE217. Is er al een datum indicatie wanneer beide toestellen worden afgeleverd?
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
KLM Boeing 777-200 PH-BQK heeft op 18 september de laatste vlucht gemaakt en daarna geen vlucht meer gemaakt. Gewoon langere periode voor onderhoud of tijdelijk stored?
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
- Keith 747-400
- Scramble Junior
- Type of spotter: Civil
Ik heb gehoord dat de ph-aon gepensioneerd is
Regards,Keith
Alle A330's gaan eruit, binnen niet al te lange tijd
Rgds,Martin.