KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat is de PH-BFN die op 24 augustus naar Mojave zal gaan.
groeten,
Roel
groeten,
Roel
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22195
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
...dit doet echt verschrikkelijk veel pijn...
https://nos.nl/artikel/2342418-5000-ban ... oneel.html
https://nos.nl/artikel/2342418-5000-ban ... oneel.html
5000 banen geschrapt bij KLM: 'Wees open en eerlijk naar personeel'
https://digital.publications.klm.com/ce ... juli-2020/CEO Column
“Sometimes the hardest thing and
the right thing are the same” – The Fray
Datum: 31 juli 2020
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat zat eraan te komen. Ik neem aan dat de KLM vooral zal gaan snijden in het korte-afstand netwerk? Waarom zijn vluchten van Amsterdam naar bijvoorbeeld Brussel of Düsseldorf nog nodig? Thalys, TGV, ICE zijn toch veel goedkopere en snellere alternatieven. En tegenwoordig speelt het milieu ook nogal een grote rol...
flown in: Things with wings
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De media die zo hard roept dat iedereen wel met de trein naar DUS en BRU kan, begrijpt absoluut niet dat dit vrijwel allemaal transit passagiers zijn. Grote steden zitten niet op extra passagiers in hun binnenstad te wachten.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat het vooral transit passagiers zijn is mij ook wel bekend, maar dan nog... is vliegen op die afstand nodig? Nee, en is het efficiënt? Al helemaal niet. In Duitsland werkt Lufthansa samen met de Duitse Bahn. Als je daar van bijvoorbeeld Düsseldorf via Frankfurt naar exotischer oorden wil, is de vlucht van Düsseldorf naar Frankfurt per ICE.
Dat zou hier ook makkelijk kunnen.
Dat zou hier ook makkelijk kunnen.
flown in: Things with wings
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dan wordt het tijd dat er een goed (inter)nationaal netwerk gaat komen voor treinen zoals de ICE. Binnen Duitsland en Frankrijk werkt dat inderdaad heel goed. Echter vanuit Nederland met dat soort treinen is nog een drama. En veel goedkoper is het ook niet. Zeker niet als je een apart kaartje moet kopen voor de trein.
Daarnaast denk ik dat de buitenlandse reiziger geen besef heeft dat qua tijd de trein naar Dusseldorf of Brussel een goede optie is. Die heeft geen idee hoever Brussel of Dusseldorf bij Amsterdam vandaan liggen.
Daarnaast denk ik dat de buitenlandse reiziger geen besef heeft dat qua tijd de trein naar Dusseldorf of Brussel een goede optie is. Die heeft geen idee hoever Brussel of Dusseldorf bij Amsterdam vandaan liggen.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Heren, accepteer dat het nooit meer zo wordt als voor de coronacrises.
KLM heeft vele beloften moeten doen aan de regering (lees : milieulobby) om de (overlevings)lening te verkrijgen.
Nachtvluchten en korte afstandsvluchten zullen worden gereduceerd.
Nog een tip voor de gedwongen ontslagen bij het vliegend personeel (zowel cockpit als cabine) : tijdelijke terugkeer naar de "oude" pensioen leeftijden van een paar jaar geleden. (vliegers 56 jaar en cabine 60 jaar) zou een boel problemen oplossen en de jeugd (met nog een toekomst voor zich) behoeden voor voortijdig ontslag. Bovendien was voor deze groep het pensioen zo wie zo al berekend op de oude pensioen data.
KLM heeft vele beloften moeten doen aan de regering (lees : milieulobby) om de (overlevings)lening te verkrijgen.
Nachtvluchten en korte afstandsvluchten zullen worden gereduceerd.
Nog een tip voor de gedwongen ontslagen bij het vliegend personeel (zowel cockpit als cabine) : tijdelijke terugkeer naar de "oude" pensioen leeftijden van een paar jaar geleden. (vliegers 56 jaar en cabine 60 jaar) zou een boel problemen oplossen en de jeugd (met nog een toekomst voor zich) behoeden voor voortijdig ontslag. Bovendien was voor deze groep het pensioen zo wie zo al berekend op de oude pensioen data.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- Fiets
- Scramble Senior
- Posts: 277
- Joined: 09 Dec 2008, 10:37
- Type of spotter: S5F2
- Subscriber Scramble: HR
- Location: Schiphol/Hoofddorp
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En natuurlijk is niet alleen voor het vliegend personeel kan een eerder pensioen en jongeren een kans geven een optie zijn...!!!747classic wrote:Heren, accepteer dat het nooit meer zo wordt als voor de coronacrises.
KLM heeft vele beloften moeten doen aan de regering (lees : milieulobby) om de (overlevings)lening te verkrijgen.
Nachtvluchten en korte afstandsvluchten zullen worden gereduceerd.
Nog een tip voor de gedwongen ontslagen bij het vliegend personeel (zowel cockpit als cabine) : tijdelijke terugkeer naar de "oude" pensioen leeftijden van een paar jaar geleden. (vliegers 56 jaar en cabine 60 jaar) zou een boel problemen oplossen en de jeugd (met nog een toekomst voor zich) behoeden voor voortijdig ontslag. Bovendien was voor deze groep het pensioen zo wie zo al berekend op de oude pensioen data.
Rgds/Henk
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het vliegend personeel, lees vliegers, leeft in een totaal andere wereld dan de rest van het personeel.....Fiets wrote:En natuurlijk is niet alleen voor het vliegend personeel kan een eerder pensioen en jongeren een kans geven een optie zijn...!!!747classic wrote:Heren, accepteer dat het nooit meer zo wordt als voor de coronacrises.
KLM heeft vele beloften moeten doen aan de regering (lees : milieulobby) om de (overlevings)lening te verkrijgen.
Nachtvluchten en korte afstandsvluchten zullen worden gereduceerd.
Nog een tip voor de gedwongen ontslagen bij het vliegend personeel (zowel cockpit als cabine) : tijdelijke terugkeer naar de "oude" pensioen leeftijden van een paar jaar geleden. (vliegers 56 jaar en cabine 60 jaar) zou een boel problemen oplossen en de jeugd (met nog een toekomst voor zich) behoeden voor voortijdig ontslag. Bovendien was voor deze groep het pensioen zo wie zo al berekend op de oude pensioen data.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En wie moet dit gaan faciliteren? De NS, alsjeblieft niet na hun FYRA succes zijn zij de laatste waar je zaken mee wil doen over hogesnelheidstreinen. De Thalys en ICE zullen in verhouding duurder zijn dan vliegen, omdat er doorgaans meer mensen de trein nemen naar België en Frankrijk dan het vliegtuig.mac wrote:Dan wordt het tijd dat er een goed (inter)nationaal netwerk gaat komen voor treinen zoals de ICE. Binnen Duitsland en Frankrijk werkt dat inderdaad heel goed. Echter vanuit Nederland met dat soort treinen is nog een drama. En veel goedkoper is het ook niet. Zeker niet als je een apart kaartje moet kopen voor de trein.
Daarnaast denk ik dat de buitenlandse reiziger geen besef heeft dat qua tijd de trein naar Dusseldorf of Brussel een goede optie is. Die heeft geen idee hoever Brussel of Dusseldorf bij Amsterdam vandaan liggen.
Nee Nederland is nog niet klaar voor een degelijke treinverbinding die de kortste vluchten kan vervangen, afhankelijk van de transitpassagiers zou voor nu een verlaging van vluchten een goede tijdelijke oplossing zijn. Tot er een goede alternatief is uitgewerkt wat de vluchten volledig kan vervangen, maar dat duurt wellicht nog wel een jaar of vijf.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Als klant en overheid moet je soms druk uitoefenen om zaken sneller te laten verlopen. De ICE is op zicheen goed product, net zoals de Thalys. Over een jaar komen er ook nieuwe Beneluxtreinen op basis van de ICNG, dan is dat ook weer geroggeld.
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Allereerst heel triest voor de mensen die hun baan verliezen. Sterkte!
Nutteloze discussie wat mij betreft, de markt regelt heel goed wat wel en niet mogelijk is. Ik ben zelf een regelmatige trein reiziger en weet ook dat met de trein niet ideaal is. Probeer maar eens smorgens vroeg in Parijs of Londen of zo te staan.... Bovendien wordt de indruk gewekt dat je met de internationale trein even van A naar B gaat maar ook dan moet je net als met vliegtuig eerst naar de plaats van vertrek en na aankomst naar plaats van bestemming. Dat is alleen anders als je in de grote stad woont aan het traject wat je wilt afleggen.
Als we het milieu werkelijk zo belangrijk vonden, dan Werkten we allemaal dicht bij huis, haalden we de stenen uit de tuin kwamen hier bomen voor terug, hadden we geen motoren die touren, geen huisdieren die alleen maar consumeren, allemaal allang zonnepanelen en rijden we allemaal een elektrische auto, en we kopen natuurlijk allemaal duurdere producten uit de regio en stonden alle vliegtuigen leeg aan de grond.
Tenslotte begint het milieu toch altijd bij de ander en het laatst bij jezelf!
Daarom geef het goede voorbeeld begin bij jezelf dan volgt de markt vanzelf wel!
Nutteloze discussie wat mij betreft, de markt regelt heel goed wat wel en niet mogelijk is. Ik ben zelf een regelmatige trein reiziger en weet ook dat met de trein niet ideaal is. Probeer maar eens smorgens vroeg in Parijs of Londen of zo te staan.... Bovendien wordt de indruk gewekt dat je met de internationale trein even van A naar B gaat maar ook dan moet je net als met vliegtuig eerst naar de plaats van vertrek en na aankomst naar plaats van bestemming. Dat is alleen anders als je in de grote stad woont aan het traject wat je wilt afleggen.
Als we het milieu werkelijk zo belangrijk vonden, dan Werkten we allemaal dicht bij huis, haalden we de stenen uit de tuin kwamen hier bomen voor terug, hadden we geen motoren die touren, geen huisdieren die alleen maar consumeren, allemaal allang zonnepanelen en rijden we allemaal een elektrische auto, en we kopen natuurlijk allemaal duurdere producten uit de regio en stonden alle vliegtuigen leeg aan de grond.
Tenslotte begint het milieu toch altijd bij de ander en het laatst bij jezelf!
Daarom geef het goede voorbeeld begin bij jezelf dan volgt de markt vanzelf wel!
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De aflevering van één van de twee door KLM bestelde 777-300ER vliegtuigen wordt uitgesteld van 2020 naar 2021.
Zie : https://www.flightglobal.com/airlines/a ... 87.article
Zie : https://www.flightglobal.com/airlines/a ... 87.article
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Welke wereld dan?ErwinS wrote:Het vliegend personeel, lees vliegers, leeft in een totaal andere wereld dan de rest van het personeel.....Fiets wrote:En natuurlijk is niet alleen voor het vliegend personeel kan een eerder pensioen en jongeren een kans geven een optie zijn...!!!747classic wrote:Heren, accepteer dat het nooit meer zo wordt als voor de coronacrises.
KLM heeft vele beloften moeten doen aan de regering (lees : milieulobby) om de (overlevings)lening te verkrijgen.
Nachtvluchten en korte afstandsvluchten zullen worden gereduceerd.
Nog een tip voor de gedwongen ontslagen bij het vliegend personeel (zowel cockpit als cabine) : tijdelijke terugkeer naar de "oude" pensioen leeftijden van een paar jaar geleden. (vliegers 56 jaar en cabine 60 jaar) zou een boel problemen oplossen en de jeugd (met nog een toekomst voor zich) behoeden voor voortijdig ontslag. Bovendien was voor deze groep het pensioen zo wie zo al berekend op de oude pensioen data.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik ga er van uit dat ik dat niet hoef uit te leggen.....