KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 227
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Boeing heeft voor de B78X, PH-BKL LN 1130 toegewezen....
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3418
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Conclusie: het ligt aan KLM?747classic wrote:Er ligt nog wel wat historie tussen KLM en Airbus.76-er wrote:YS11 wrote:Weet ik, maar KLM is nooit tevreden van de Airbussen geweest.
Maar ligt dat aan KL of aan AB?
De A310-200 was een politieke aankoop en zowel de vliegdienst als de TD waren "not amused"
Ook was de technische ondersteuning door Airbus in die tijd niet goed (de Airbus technical support was nog niet volwassen, dure spare parts, non availibily van structural parts in AOG omstandigheden etc), daar is volgens mij het zaadje gelegd voor de onvrede met Airbus.
Anderzijds, KL/TD was nog niet ingespeeld op de digitale systemen, welke vaak, schijnbaar zonder reden, iets anders deden dan verwacht. Vaak alleen op te lossen met een power off /on tot afgrijzen van de GWK,s, die gewend waren naar een duidelijke oorzaak te zoeken en daarna de kist te releasen.
Momenteel is zowel de Airbus technische ondersteuning een stuk beter en de KLM/TD ook digitaal volwassen, maar er zijn nog steeds bij sommigen "hard feelings".
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik ben benieuwd wanneer die in productie gaat en afgeleverd wordt.CaptainRoPro wrote:Boeing heeft voor de B78X, PH-BKL LN 1130 toegewezen....
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM schijnt zowel met Boeing als met Embraer in gesprek te zijn over late leveringen van veel machines.
Weet iemand wanneer PH-BKH geleverd zal worden? Initieel, vóór de werkonderbreking, zou dat deze maand zijn geweest.
Weet iemand wanneer PH-BKH geleverd zal worden? Initieel, vóór de werkonderbreking, zou dat deze maand zijn geweest.
Inkjet wrote:Ik ben benieuwd wanneer die in productie gaat en afgeleverd wordt.CaptainRoPro wrote:Boeing heeft voor de B78X, PH-BKL LN 1130 toegewezen....
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De BKH delivery was al voor de corona sluiting bij Boeing naar mei uitgesteld.nemaco wrote:KLM schijnt zowel met Boeing als met Embraer in gesprek te zijn over late leveringen van veel machines.
Weet iemand wanneer PH-BKH geleverd zal worden? Initieel, vóór de werkonderbreking, zou dat deze maand zijn geweest.
Inkjet wrote:Ik ben benieuwd wanneer die in productie gaat en afgeleverd wordt.CaptainRoPro wrote:Boeing heeft voor de B78X, PH-BKL LN 1130 toegewezen....
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Kan de KLM ook net als Austrian en SWISS ook vele stoelen uit Boeing 777 of Boeing 747 gehaald worden en de cabines ingedeeld worden voor vrachtvluchten zoals medische spullen? Air Canada heeft het ook gedaan bij haar 3 Boeings 777-300ER's.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De totale 787 "assembly rate" (Seattle en Charleston) zal opnieuw verder gereduceerd worden (momenteel al gereduceerd tot 10/mnd), zodat de volgende afleveringen zo wie zo (veel) verder naar achteren worden geschoven.nemaco wrote:KLM schijnt zowel met Boeing als met Embraer in gesprek te zijn over late leveringen van veel machines.
Bovendien zullen de meeste airlines proberen om hun individuele 787 slots nog verder naar achteren te schuiven, of geheel te annuleren, afhankelijk van de "penalties".
Voor de twee KLM 777-300ER deliveries zal het nog wel problematisch worden om uitstel (of annulering ) te verkrijgen, zonder een hoge penalty, aangezien de onderdelen al (gedeeltelijk) aanwezig zijn.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Als Austrain, Swiss en Air Canada het kunnen, waarom zou KLM het niet kunnen? Het is denk ik meer een kwestie is van willen. Met full freighters en dedicated combi's zit KLM in een compleet andere positie en de hoeveelheid AFTK's die ze daarmee reeds hebben.Berven1 wrote:Kan de KLM ook net als Austrian en SWISS ook vele stoelen uit Boeing 777 of Boeing 747 gehaald worden en de cabines ingedeeld worden voor vrachtvluchten zoals medische spullen? Air Canada heeft het ook gedaan bij haar 3 Boeings 777-300ER's.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ok, maar dat zou echt mooi dat ze kunnen. Stel als het coronavirus lang gaat duren is er een kans dat de KLM ook gaat doen, op zich vind ik Boeing 777-300ER meest geschikt om grote vracht mee te nemen. En vooral 3 Boeings 747-400's converteren naar tijdelijke freighters, maar lijkt mij wel iets duurder dan een ombouw van een BCF-variant. En op zich kan ook een paar 737-800 of 737-900 omgebouwd tot een vrachttoestel, waar men binnen europa vracht kan vervoeren. Bv. van Sjanghai naar Amsterdam en van Amsterdam naar b.v. Kopenhagen of Stockholm met een 737.Arjenp wrote:Als Austrain, Swiss en Air Canada het kunnen, waarom zou KLM het niet kunnen? Het is denk ik meer een kwestie is van willen. Met full freighters en dedicated combi's zit KLM in een compleet andere positie en de hoeveelheid AFTK's die ze daarmee reeds hebben.Berven1 wrote:Kan de KLM ook net als Austrian en SWISS ook vele stoelen uit Boeing 777 of Boeing 747 gehaald worden en de cabines ingedeeld worden voor vrachtvluchten zoals medische spullen? Air Canada heeft het ook gedaan bij haar 3 Boeings 777-300ER's.
Dit is maar een voorbeeld wat ik nu schets.
En over de vraag t.b.v. de ventilatie in het vliegtuig, is dat voor de maatschappijen en vliegtuigbouwer iets aan te passen dat het veel minder droog is in het vliegtuig? Dit kan van belang zijn voor bestrijden van het virus.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Een beetje oftopic https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ven-kopen? maar dit kan wel van invloed zijn op de gehele organisatie.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zo te zien krijg ik misschien toch gelijk.Eug14 wrote:Een beetje oftopic https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ven-kopen? maar dit kan wel van invloed zijn op de gehele organisatie.
Ga er maar van uit dat KLM ook dit zal moeten doen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Handenvol Airbus A320 Neo's en A321LR/XLR's?Avgeek wrote:Zo te zien krijg ik misschien toch gelijk.Eug14 wrote:Een beetje oftopic https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ven-kopen? maar dit kan wel van invloed zijn op de gehele organisatie.
Ga er maar van uit dat KLM ook dit zal moeten doen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM is operating AMS-PVG-AMS non-stop again as KL893/894, without the crew stop in ICN (KL895/896).
- 28 Apr 2020 ICN-PVG-AMS KL896 B744M PH-BFT Landed 04:58
- 29 Apr 2020 AMS - PVG KL893 B744M PH-BFT Estimated 09:21
- 28 Apr 2020 ICN-PVG-AMS KL896 B744M PH-BFT Landed 04:58
- 29 Apr 2020 AMS - PVG KL893 B744M PH-BFT Estimated 09:21
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Als KLM ooit weer Airbussen gaat bestellen dan zal die keuze bedrijfseconomisch zijn en niet omdat een Corona-steunpakket die vraagt. Denk niet dat de Nederlandse overheid die als voorwaarde gaat stellen. En voorlopig zitten ze in Amstelveen ruim in de vliegtuigen.Avgeek wrote:Zo te zien krijg ik misschien toch gelijk.Eug14 wrote:Een beetje oftopic https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ven-kopen? maar dit kan wel van invloed zijn op de gehele organisatie.
Ga er maar van uit dat KLM ook dit zal moeten doen
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 749
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De PH-BFT en BFV vliegen momenteel achter elkaar aan.. De een naar BFT naar PVG en BFV naar ICN.XYZ wrote:KLM is operating AMS-PVG-AMS non-stop again as KL893/894, without the crew stop in ICN (KL895/896).
- 28 Apr 2020 ICN-PVG-AMS KL896 B744M PH-BFT Landed 04:58
- 29 Apr 2020 AMS - PVG KL893 B744M PH-BFT Estimated 09:21