KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 749
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hoe lang blijft de klm nog praten over het vervoeren van vracht in de cabine. Er zijn inmiddels diverse airlines in de lucht met PAX met vracht op de toestellen ed. Er zijn diverse social media fotos. Er valt geld te verdienen.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat er wellicht geld valt te verdienen denk ik ook maar ik heb heel benieuwd hoe zij dan een loadsheet nauwkeurig kunnen samenstellen, hoe ze op de stoelen de vracht zo vergrendelen (en goedkeuring daarvoor hebben) dat de vracht in geval turbulentie of een RTO alles netjes op zijn plek blijft. En hoe zorg je ervoor dat in geval van brand het spul geblust kan worden?
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Toch verstandig van Philips en de Nederlandse overheid.737freak wrote:https://www.telegraaf.nl/financieel/189 ... evoorraden
Goed nieuws; 6-8 weken langer door met de 747 Combi voor vrachtvluchten op verzoek van Philips.
Intern heeft KLM al in het begin van de coronacrises mijns inziens een enorme , door onderbuikgevoelens ingegeven, inschattingsfout gemaakt door het meteen "grounden" van de 747combi vloot, veruit de beste kandidaat voor een interim freighter, indien noodzakelijk.
Zie de open brief aan KLM door Stan Wraight : https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... eft-langer
Gelukkig zien anderen wel de potentie van de 747combi, waarvan KLM nog de enige inzetbare exemplaren ter wereld in zijn bezit heeft.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Interesting KL flight within Asia route SEL-PVG with B77W PH-BVK:
- KL895 ICN 23:46 - PVG 23:58 Flight Time: 1hr.12min B777-306ER PH-BVK (one hour time difference between SEL and PVG).
https://www.flightradar24.com/KLM895/2456bc70
- KL895 ICN 23:46 - PVG 23:58 Flight Time: 1hr.12min B777-306ER PH-BVK (one hour time difference between SEL and PVG).
https://www.flightradar24.com/KLM895/2456bc70
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zal toch niet veel anders zijn dan de verschillende maatschappijen die nu al 'vracht' vervoeren op de stoelen.mac wrote:Dat er wellicht geld valt te verdienen denk ik ook maar ik heb heel benieuwd hoe zij dan een loadsheet nauwkeurig kunnen samenstellen, hoe ze op de stoelen de vracht zo vergrendelen (en goedkeuring daarvoor hebben) dat de vracht in geval turbulentie of een RTO alles netjes op zijn plek blijft. En hoe zorg je ervoor dat in geval van brand het spul geblust kan worden?
En misschien gaan ze niets in het pax-deel van de 747M's zetten, dan heb je die problemen ook niet.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De route van de combi’s vanaf maandag as wordt Amsterdam naar Seoul. Daar staat de kist 24 uur aan de grond. Vervolgens zal worden gevlogen van Seoul naar Amsterdam met een tussenlanding in Shanghai of Peking. Mogelijk gaan er toch nog pax stoelen verkocht worden op deze vluchten, dat wordt volgende week definitief besloten.
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 227
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De PH-BFT (Tokyo) en PH-BFV (Vancouver) zijn de twee gelukkige die nog eventjes door mogen. Bij sommige zijn ze al bezig met het verwijderen van de KLM en 100 logo's. De BFS is meende ik al logoloos, en de BFL is nu ook bijna klaar. De BFV heeft overigens het 100 logo ook niet meer.
Update: Er is besloten een 3e kist erbij te betrekken, en dat is de PH-BFW (Shanghai)
Update: Er is besloten een 3e kist erbij te betrekken, en dat is de PH-BFW (Shanghai)
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Voorlopig in planning ;
KL 0897 /14
REG: PHBFT
RTE. ICN PEK
STD. 1730
KL 0897 /15
REG: PHBFW
RTE. ICN PEK
STD. 1755
KL 0897 /14
REG: PHBFT
RTE. ICN PEK
STD. 1730
KL 0897 /15
REG: PHBFW
RTE. ICN PEK
STD. 1755
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Eerst zouden alleen BFT en BFV gaan vliegen maar KLM heeft alsnog besloten om ook BFW weer in te zetten.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KL897, PH-BFT voor vandaag is geannuleerd volgens FR24. Iemand enig idee waarom?
The Dude wrote:Voorlopig in planning ;
KL 0897 /14
REG: PHBFT
RTE. ICN PEK
STD. 1730
KL 0897 /15
REG: PHBFW
RTE. ICN PEK
STD. 1755
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En nu gaat ze wel weer.nemaco wrote:KL897, PH-BFT voor vandaag is geannuleerd volgens FR24. Iemand enig idee waarom?
The Dude wrote:Voorlopig in planning ;
KL 0897 /14
REG: PHBFT
RTE. ICN PEK
STD. 1730
KL 0897 /15
REG: PHBFW
RTE. ICN PEK
STD. 1755
CDM Mobile RWY 24 TOTT 18.36> Gate E75
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 227
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Inmiddels is de BFT Airborne.....
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Gaan er pax mee?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Voor zover ik weet niet.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vooralsnog gaan er geen pax mee maar het wordt nu wel overwogen.
maarten22 wrote:Gaan er pax mee?