KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
BFW en BFY zouden inderdaad nog 10-15 jaar mee kunnen als BCF of Bedek freighter.
Beide hebben natuurlijk al een side cargo door en een deels verstevigde vloer.
Als de 2e hands markt weer aantrekt zou dit een mooi goedkoop 'setje' kunnen zijn voor een cargo operator.
Beide hebben natuurlijk al een side cargo door en een deels verstevigde vloer.
Als de 2e hands markt weer aantrekt zou dit een mooi goedkoop 'setje' kunnen zijn voor een cargo operator.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ombouw door Boeing wordt al een tijdje niet meer aangeboden, bovendien was de -BCF ombouw altijd veel duurder dan de -BDSF ombouw.737freak wrote:BFW en BFY zouden inderdaad nog 10-15 jaar mee kunnen als BCF of Bedek freighter.
Beide hebben natuurlijk al een side cargo door en een deels verstevigde vloer.
Als de 2e hands markt weer aantrekt zou dit een mooi goedkoop 'setje' kunnen zijn voor een cargo operator.
De enige mogelijkheid zou een ombouw naar -BDSF bij IAI (Bedek) zijn.
Als vervanging van de PH-MPS (bj 1990) zou KLM eventueel nog steeds de PH-BFY (bj 2002) kunnen gebruiken na -BDSF ombouw, maar cargo-investeringen zullen op dit moment erg moeilijk liggen bij KLM.
Bovendien zullen na de corana-crisis, met een weer gestabiliseerde belly loading capaciteit door weer in dienst gestelde pax machines, meerdere dedicated 747 freighters te koop komen te staan, of zeer goedkope 747-BCF en -BDSF vliegtuigen (met GE motoren, net als de andere KLM freighters)
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Morgen (2 april) staat PH-BQK als KL827 ingepland voor AMS-KUL-SYD, vertrek vanaf Amsterdam om 20:50 uur.
Denk ik voor het eerst een KLM pax toestel in Australië sinds maart/april 2001(?) toen AMS-SIN-SYD werd gevlogen.
(De blauwe vrachttoestellen zijn later nog geweest)
Denk ik voor het eerst een KLM pax toestel in Australië sinds maart/april 2001(?) toen AMS-SIN-SYD werd gevlogen.
(De blauwe vrachttoestellen zijn later nog geweest)
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wanneer gingen de vluchten via Milaan (i.s.m. Alitalia) dan?Iemand91 wrote:Morgen (2 april) staat PH-BQK als KL827 ingepland voor AMS-KUL-SYD, vertrek vanaf Amsterdam om 20:50 uur.
Denk ik voor het eerst een KLM pax toestel in Australië sinds maart/april 2001(?) toen AMS-SIN-SYD werd gevlogen.
(De blauwe vrachttoestellen zijn later nog geweest)
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Welke vluchten bedoel je?Bennie wrote: Wanneer gingen de vluchten via Milaan (i.s.m. Alitalia) dan?
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
I.h.k.v. samenwerking tussen Alitalia en KLM hebben de vluchten naar SYD een poosje AMS-MXP-SIN-SYD gevlogen. Wanneer dit was, is mij ontschoten. Kan ook zijn dat de retourvlucht via MXP ging.Iemand91 wrote:Welke vluchten bedoel je?Bennie wrote: Wanneer gingen de vluchten via Milaan (i.s.m. Alitalia) dan?
KLM heeft naar verluid ooit nog eens 500 miljoen in MXP/AZ gestoken....
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Uit zomer timetable 2000:
125 KL843 Ams 10.15 Sin 04.35+1 05.55 Syd 15.20 17.20 AZ797 (operated by KLM) Sin 23.55 01.10 Mxp 07.45
347 AZ796 (operated by KLM) Mxp 10.10 Sin 05.05+1 06.25 Syd 15.20 17.20 KL844 Sin 23.25 00.40 Ams 07.45
125 KL843 Ams 10.15 Sin 04.35+1 05.55 Syd 15.20 17.20 AZ797 (operated by KLM) Sin 23.55 01.10 Mxp 07.45
347 AZ796 (operated by KLM) Mxp 10.10 Sin 05.05+1 06.25 Syd 15.20 17.20 KL844 Sin 23.25 00.40 Ams 07.45
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Mijn geheugen is zo slecht nog niet..glider wrote:Uit zomer timetable 2000:
125 KL843 Ams 10.15 Sin 04.35+1 05.55 Syd 15.20 17.20 AZ797 (operated by KLM) Sin 23.55 01.10 Mxp 07.45
347 AZ796 (operated by KLM) Mxp 10.10 Sin 05.05+1 06.25 Syd 15.20 17.20 KL844 Sin 23.25 00.40 Ams 07.45
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
- Fiets
- Scramble Senior
- Posts: 277
- Joined: 09 Dec 2008, 10:37
- Type of spotter: S5F2
- Subscriber Scramble: HR
- Location: Schiphol/Hoofddorp
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dit lijkt zo simpel, echter als KLM naar Australie, dan als Alitalia terug naar Milaan en weer terug naar Sydney. Dan weer als KLM terug naar AMS.glider wrote:Uit zomer timetable 2000:
125 KL843 Ams 10.15 Sin 04.35+1 05.55 Syd 15.20 17.20 AZ797 (operated by KLM) Sin 23.55 01.10 Mxp 07.45
347 AZ796 (operated by KLM) Mxp 10.10 Sin 05.05+1 06.25 Syd 15.20 17.20 KL844 Sin 23.25 00.40 Ams 07.45
Echter blauwe dekens etc, KLM catering equipment voor de KLM vluchten, groene dekens etc en Alitalia equipment voor de Alitalia vluchten.
Spullen werden per zeecontainer vervoerd naar Sydney en iedere keer wissels van KLM cabine naar Alitalia cabine! Logistiek drama!
Rgds/Henk
-
- Scramble Master
- Posts: 12577
- Joined: 04 Nov 2006, 20:29
- Location: At any airport
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hello
Just FYI ik vloog vanmorgen DUB AMS met de PHEXE
PAX 41
Mvg,
Just FYI ik vloog vanmorgen DUB AMS met de PHEXE
PAX 41
Mvg,
All my posted timings are local !
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Niet zo slecht voor deze tijd. Veel nederlanders?Royaljordanian wrote:Hello
Just FYI ik vloog vanmorgen DUB AMS met de PHEXE
PAX 41
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het waren er helaas maar 38.Royaljordanian wrote:Hello
Just FYI ik vloog vanmorgen DUB AMS met de PHEXE
PAX 41
Mvg,
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... d-69093697
Charleston is dus (vooralsnog) nog steeds open. Ben benieuwd of 787-10 nr 6 voor KLM (PH-BKH) daadwerkelijk zal worden geleverd deze maand. Jammer voor KLM dat de fabriek gewoon geopend is.
Charleston is dus (vooralsnog) nog steeds open. Ben benieuwd of 787-10 nr 6 voor KLM (PH-BKH) daadwerkelijk zal worden geleverd deze maand. Jammer voor KLM dat de fabriek gewoon geopend is.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik kan me zo voorstellen dat er tal van toeleveranciers zijn die wel gesloten zijn of met beperkte capaciteit te maken hebben.
Als dat geval is kan Boeing alsnog niet afleveren. We hebben het natuurlijk eerder gezien met de Zodiac stoelen bij de BHA & BHC.
Als dat geval is kan Boeing alsnog niet afleveren. We hebben het natuurlijk eerder gezien met de Zodiac stoelen bij de BHA & BHC.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens planespotters.net staan de PH-CKA en de PH-CKC stored..
In thrust, we trust