Ik ben het in dit geval niet met je eens. Sorry.747classic wrote:Mijn persoon, de KLM en de AF leiding zullen er geen problemen mee hebben, maar de vlieger vakbonden in Frankrijk zullen het als een rode vlag zien.
Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
747classic wrote:Mijn persoon, de KLM en de AF leiding zullen er geen problemen mee hebben, maar de vlieger vakbonden in Frankrijk zullen het als een rode vlag zien.
Echter het zal wel nooit zover komen, gezien de status (en de "guts" om snelle beslissingen te nemen) van het huidige KL/MP cargo.
Ik denk dat je gelijk zou hebben als de kist van AF naar KL/MP overgeheveld zou worden. Dan is er een mogelijkheid dat de Fransen het als productie wegkapen gaan zien. Echter blijft het aantal productie eenheden zowel binnen AF als KLM/MP hierbij gelijk.
Ik ga wel met je mee dat de tijd van snelle beslissingen binnen de NL vrachttak voorbij. Ik kan het nergens aan toetsen dansel bewijzen maar ik heb de indruk dat in de good old days of Martin Schröder er sneller werd ingesprongen op vloot veranderingen en de kansen daarin.
Overigens vind ik het wel opvallend dat Cargolux de laatste tijd redelijk on the ball is qua aanschaffen beschikbare 747-400 kisten. Er zullen vast wat oudere kisten het schip verlaten hebben maar dit doen ze toch goed.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Als men deze kans aan zich voorbij laat gaan dan zou het echt zonde zijn, mits de lease rate lager is dan de CKD destijds.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Je weet nooit of er meerdere kapers op de kust zijn. Blijft een occasion op de open market.
Zie ik nu de CKB weer vanuit EZE vliegen op FR24? Dacht dat die bestemming voorbij was.
Zie ik nu de CKB weer vanuit EZE vliegen op FR24? Dacht dat die bestemming voorbij was.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
EZE is sinds medio vorige week weer terug naar normale operaties aldus een pers bericht wat ik tegenkwam toen.mac wrote:Zie ik nu de CKB weer vanuit EZE vliegen op FR24? Dacht dat die bestemming voorbij was.
Eric
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Och. Wat is nu 1,2 Mljn per maand.737freak wrote:Als men deze kans aan zich voorbij laat gaan dan zou het echt zonde zijn, mits de lease rate lager is dan de CKD destijds.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Dat had ik gemist.E-R-I-C wrote:EZE is sinds medio vorige week weer terug naar normale operaties aldus een pers bericht wat ik tegenkwam toen.mac wrote:Zie ik nu de CKB weer vanuit EZE vliegen op FR24? Dacht dat die bestemming voorbij was.
En 1,2 miljoen per maand is 40000 per dag ongeveer. Peanuts toch!
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Inderdaad peanuts.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Alle ex MP’rs bij CLA mogen in ieder geval wederom op zoek naar een nieuwe baan. Zucht..
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Momenteel wordt er hard aan gewerkt en verkocht om de PH-MPS donderdag 19 maart eenmalig op en neer naar New York te vliegen
MP 8141 /19
REG: PHMPS
RTE. JFK
STD. 0900
MP 8141 /19
REG: PHMPS
RTE. JFK
STD. 0900
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Mwah..The Dude wrote:eenmalig
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Confirmed, de 23ste maakt ook de CKA een tripje naar JFK.The Dude wrote:eenmalig
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Nu nog de resterende vier 747 combi's gaan inzetten voor (ad hoc) vrachtvervoer.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
De vier combi's worden voorlopig op de reguliere lijnvluchten ingezet ( JFK,LAX,MEX,YYZ )
Adhoc voor vrachtvervoer is niet erg zinnig, combi is erg lastig in balans te krijgen -zonder passagiers- en hooguit 12 palletjes leveren niet genoeg op om rendabel te vliegen.
Adhoc voor vrachtvervoer is niet erg zinnig, combi is erg lastig in balans te krijgen -zonder passagiers- en hooguit 12 palletjes leveren niet genoeg op om rendabel te vliegen.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik heb zelf jaren gevlogen met KLM 747-206M 12 pallet combi's, daar waren alleen soms problemen met uitstappen van passagiers na de landing. (DLMAC)The Dude wrote:De vier combi's worden voorlopig op de reguliere lijnvluchten ingezet ( JFK,LAX,MEX,YYZ )
Adhoc voor vrachtvervoer is niet erg zinnig, combi is erg lastig in balans te krijgen -zonder passagiers- en hooguit 12 palletjes leveren niet genoeg op om rendabel te vliegen.
Op de 742/3 en 744 6/7 pallet combi's hebben we nooit W&B problemen gehad na het uitstappen van alle passagiers, met volle vrachtbelading.
Met een verstandige belading : de zwaarste (hi-density) vracht in de Fwd Lwr cargo loads, zijn er geen beladings problemen te verwachten.
En bovendien : een achterlijk zwaartepunt is brandstof besparend.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.