Je weet het nooit. De 787-10's kunnen een vergelijkbaar aantal passagiers meenemen als de 777-200's maar gebruiken daarbij veel minder brandstof. De 777 kan meer lading meenemen over grotere afstanden (4000 NM+) maar dat is lang niet altijd nodig.76-er wrote:Daar was ik al bang voor.nemaco wrote:10 ja. Dit zou eventueel ook ten koste kunnen gaan van een deel van de A330 vloot
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik heb twee van de drie genoemde kisten op 31 juli nog mèt motoren gezien op VCV...747classic wrote:Alle drie hebben 7 jaar in de woestijn gestaan, waarschijnlijk zonder motoren. Echter, genoeg KLM GE CF6-80C2B1F motoren beschikbaar immers.
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hopelijk kunnen ze met deze kisten op CUR vliegen met een 77W, heb je toch weer dezelfde capaciteit als een 744.nemaco wrote:KLM heeft twee 777-300’s besteld, PH-BVV en PH-BVW voor levering in november en december 2020. Bizar dat KLM als zogenaamd ‘sustainable’ airline dit soort vliegtuigen bestelt ipv 777X.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Airline surveys point to ongoing production problems at Boeing’s SC plant
Some of the airlines buying 787 Dreamliners built at Boeing Co.’s North Charleston campus are complaining about “unacceptable” production mistakes and poor quality, and analysts say the criticism points to issues deep within the aerospace giant’s culture.
While workers at the Dreamliner factory have previously reported quality lapses, this is the first time such private criticism from Boeing’s customers has been made public.
“Boeing Commercial Airplanes clearly has a systemic problem in designing, producing and delivering airplanes,” said Scott Hamilton, an aerospace analyst and editor of Leeham News and Analysis.
The airline complaints are included as part of internal surveys Boeing asks carriers to complete when a plane is delivered. Not all airlines participate and results sometimes can be skewed by such things as supplier issues that are out of Boeing’s control.
For example, KLM Royal Dutch Airlines called the factory’s quality control “way below acceptable standards” for a 787-10 delivered at North Charleston in June. The plane included a special livery to celebrate the carrier’s 100th anniversary.
KLM noted several issues, including a loose seat, missing or wrongly installed cotter pins, nuts not fully tightened, an unsecured fuel line clamp and several unspecified missing parts.
“Who looks at quality in this facility,” KLM asked, adding the airline “is worried for the next deliveries.”
“There are serious doubts about quality and Boeing’s ability to deliver on time,” the carrier stated.
Ik heb de een aantal quotes uit het artikel gehaald, maar het is interessant genoeg om helemaal door te lezen.KLM, in its review, said it also observed an overworked Boeing staff that’s trying to keep up with a production schedule that calls for 14 Dreamliners to be built every month, split between the aerospace firm’s North Charleston and Everett, Wash., facilities.
“A lot of Boeing personnel, factory and management, works way too much overtime,” the carrier stated. “In this customer’s opinion this reflects in quality and the inability to make schedule.”
KLM also said too much work was left for the flight line to complete because the plane wasn’t finished when it left final assembly.
“There must have been at least a dozen changes since (the) aircraft was outside,” the airline said. “There seems always to be a reason why schedules are not being met.”
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
“Who looks at quality in this facility,” KLM asked, adding the airline “is worried for the next deliveries.”
Dit slaat duidelijk op de South Carolina faciltity, waar de eerste KLM 787-10 is geassembleerd, alle andere KLM 787-9's komen uit de Everett facility.
Veel klanten (incl. KLM ?) hebben een voorkeur voor de in Everett geproduceerde 787-8 en -9 vliegtuigen
Helaas worden er geen 787-10's in Everett geproduceerd.
Dit slaat duidelijk op de South Carolina faciltity, waar de eerste KLM 787-10 is geassembleerd, alle andere KLM 787-9's komen uit de Everett facility.
Veel klanten (incl. KLM ?) hebben een voorkeur voor de in Everett geproduceerde 787-8 en -9 vliegtuigen
Helaas worden er geen 787-10's in Everett geproduceerd.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-CKC is zojuist vertrokken vanuit Xiamen naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/MPH9162/2194af2c
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 226
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Luchtvaartnieuws heeft inmiddels ook het artikel geplaatst
https://twitter.com/luchtvaart/status/1 ... 74592?s=19
Citaat met opmerking van KLM:
Update 12:15: KLM laat in een reactie het volgende weten aan deze site: "Het klopt dat er enkele zaken zijn gesignaleerd door KLM die vervolgens met Boeing zijn besproken en zijn hersteld. We vinden altijd wel iets kleins, en dat is nu niet anders, omdat we heel kritisch zijn in het belang van onze klanten. Deze manier van werken verbetert voortdurend de kwaliteit van de vliegtuigen."
"Bij iedere aflevering van een nieuw vliegtuig worden er door gespecialiseerde mensen van KLM (inclusief een piloot) gedurende twee weken intensieve systeemchecks gedaan, zowel op de grond als in de lucht", vervolgt de maatschappij. "Voordat het vliegtuig wordt overgedragen is alles op veiligheid en kwaliteit dubbel en dwars gecheckt."
https://twitter.com/luchtvaart/status/1 ... 74592?s=19
Citaat met opmerking van KLM:
Update 12:15: KLM laat in een reactie het volgende weten aan deze site: "Het klopt dat er enkele zaken zijn gesignaleerd door KLM die vervolgens met Boeing zijn besproken en zijn hersteld. We vinden altijd wel iets kleins, en dat is nu niet anders, omdat we heel kritisch zijn in het belang van onze klanten. Deze manier van werken verbetert voortdurend de kwaliteit van de vliegtuigen."
"Bij iedere aflevering van een nieuw vliegtuig worden er door gespecialiseerde mensen van KLM (inclusief een piloot) gedurende twee weken intensieve systeemchecks gedaan, zowel op de grond als in de lucht", vervolgt de maatschappij. "Voordat het vliegtuig wordt overgedragen is alles op veiligheid en kwaliteit dubbel en dwars gecheckt."
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
en dat doen lang niet alle luchtvaartmaatschappijen die bij Boeing klant zijn, verrassend genoeg!CaptainRoPro wrote:Luchtvaartnieuws heeft inmiddels ook het artikel geplaatst
https://twitter.com/luchtvaart/status/1 ... 74592?s=19
Citaat met opmerking van KLM:
Update 12:15: KLM laat in een reactie het volgende weten aan deze site: "Het klopt dat er enkele zaken zijn gesignaleerd door KLM die vervolgens met Boeing zijn besproken en zijn hersteld. We vinden altijd wel iets kleins, en dat is nu niet anders, omdat we heel kritisch zijn in het belang van onze klanten. Deze manier van werken verbetert voortdurend de kwaliteit van de vliegtuigen."
"Bij iedere aflevering van een nieuw vliegtuig worden er door gespecialiseerde mensen van KLM (inclusief een piloot) gedurende twee weken intensieve systeemchecks gedaan, zowel op de grond als in de lucht", vervolgt de maatschappij. "Voordat het vliegtuig wordt overgedragen is alles op veiligheid en kwaliteit dubbel en dwars gecheckt."
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Das nogal een uitspraak. Vertel. Ik ben wel nieuwsgierig welke maatschappijen dit wel en niet doen.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik vermoed dat KLM totaal niet op zoek is naar een vervanger voor PH-MPS: https://www.telegraaf.nl/financieel/600 ... t-in-zicht
747classic wrote:KL/MP Cargo is bezig op termijn een geschikte 747-400ERF/400F met CF6-80C2 motoren te vinden. Er is echter nog genoeg tijd tot de volgende D-check van de PH-MPS en momenteel liggen de (lease) rates erg hoog voor de meest populaire GE powered 744 freighters.76-er wrote:Op hoeveel vlieguren/cycles staat die BFY momenteel eigenlijk? Kan gezien z’n leeftijd toch niet al te hoog zijn. Misschien een tweede leven als BDSF ter vervanging van MPS die er tegen die tijd sws uit moet? De SCD zit er al in, scheelt weer.nemaco wrote:1-5-21 staat nu de laatste vlucht ingepland voor zowel BFN als BFY
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Weet iemand hoe Air Antwerp eruit gaat zien?
Belgische dochter van KLM (25%aandelen) en Cityjet (75%), word het een soort KLC voor Belgie of blijft het een losse airline die niet in de AF-KLM holding gaat
Belgische dochter van KLM (25%aandelen) en Cityjet (75%), word het een soort KLC voor Belgie of blijft het een losse airline die niet in de AF-KLM holding gaat
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3416
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het kleurenschema van Air Antwerp is al bekend
Lijkt me zelfde constructie als de aandelen die ze hebben in Virgin etc.
Lijkt me zelfde constructie als de aandelen die ze hebben in Virgin etc.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Voor iemand die zich Avgeek noemt ben je niet echt op de hoogteAvgeek wrote:Weet iemand hoe Air Antwerp eruit gaat zien?
Belgische dochter van KLM (25%aandelen) en Cityjet (75%), word het een soort KLC voor Belgie of blijft het een losse airline die niet in de AF-KLM holding gaat
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... aar-londen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
HahaBiem wrote:Voor iemand die zich Avgeek noemt ben je niet echt op de hoogteAvgeek wrote:Weet iemand hoe Air Antwerp eruit gaat zien?
Belgische dochter van KLM (25%aandelen) en Cityjet (75%), word het een soort KLC voor Belgie of blijft het een losse airline die niet in de AF-KLM holding gaat
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... aar-londen
Ik was al bekend met de link die je deelde, maar was meer benieuwd hoe Air Antwerp er nou in de toekomst uit gaat zien.
Want er word ren KL vluchtnummer gebruikt maar aandeel vanuit KLM is 25%, blijft voor mij onduidelijk hoe ik deze airline dien te beschouwen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Waarschijnlijk onder WP... vluchtnummer, de KL vluchtnummers zijn als codeshare zoals ik het zie. En nee, komt niet in de AFKL groep. Eerst maar eens kijken hoe het met deze ene vlucht en enkele Fokker 50 gaat.Avgeek wrote:HahaBiem wrote:Voor iemand die zich Avgeek noemt ben je niet echt op de hoogteAvgeek wrote:Weet iemand hoe Air Antwerp eruit gaat zien?
Belgische dochter van KLM (25%aandelen) en Cityjet (75%), word het een soort KLC voor Belgie of blijft het een losse airline die niet in de AF-KLM holding gaat
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... aar-londen
Ik was al bekend met de link die je deelde, maar was meer benieuwd hoe Air Antwerp er nou in de toekomst uit gaat zien.
Want er word ren KL vluchtnummer gebruikt maar aandeel vanuit KLM is 25%, blijft voor mij onduidelijk hoe ik deze airline dien te beschouwen