KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Is redelijk standaard bij die oude 747's
Inkjet wrote:
nemaco wrote: PH-CKC is op 25 juni vertrokken naar Xiamen voor een D-check en zal in nieuwe livery terugkomen rond 20 augustus.
Twee maanden voor een D-check? Wow!
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Mwah, oud.. 15 jaar pas.
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 383
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

Inkjet wrote:
nemaco wrote: PH-CKC is op 25 juni vertrokken naar Xiamen voor een D-check en zal in nieuwe livery terugkomen rond 20 augustus.
Twee maanden voor een D-check? Wow!
Twee maanden is inderdaad vrij lang voor een D-2 check, normaal is omstreeks 6 weken.
Zie voor maintenance intervals 744 en 748 : https://www.boeing.com/commercial/aerom ... ticle2.pdf
Echter na de D-check wordt nog een check flight uitgevoerd, daarna worden, afhankelijk van de uitvoeringskwaliteit eventueel geconstateerde gebreken gerectificeerd, daarna eventueel nog een tweede checkvlucht, etc.
Het blijft echter een afweging van afstand tot AMS, gegarandeerde downtime, uit te voeren extra werkzaamheden en natuurlijk de prijs.
Jammer dat KLM zelf de D checks niet meer "in huis" doet, mede door het zeer uitvoerig uitgevoerde corrosie protectie programma waren in het verleden de KLM 747 vliegtuigen in een uitstekende structurele conditie, mede geconstateerd bij verscheidene ombouw projecten (747 SUD ombouw, 747SUDSF ombouw, etc) uitgevoerd bij de OEM (Boeing).


Het kan inderdaad ook sneller, zie : https://www.pilootenvliegtuig.nl/2015/0 ... itgevoerd/
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
737freak
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 86
Joined: 05 Apr 2015, 20:28
Subscriber Scramble: René Dijkema

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 737freak »

747classic wrote: Jammer dat KLM zelf de D checks niet meer "in huis" doet, mede door het zeer uitvoerig uitgevoerde corrosie protectie programma waren in het verleden de KLM 747 vliegtuigen in een uitstekende structurele conditie, mede geconstateerd bij verscheidene ombouw projecten (747 SUD ombouw, 747SUDSF ombouw, etc) uitgevoerd bij de OEM (Boeing).
"Vliegen is slechts een kortstondige onderbreking van het glorieuze KLM onderhoudsprogramma."
User avatar
Dutchbird
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1820
Joined: 04 Oct 2003, 01:56

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Dutchbird »

Is men eigenlijk nog voornemens om de foutieve livrei van de CKA te corrigeren of moet dat wachten tot de volgende grote beurt?
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

FlightMemory
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2260
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by phkza »

Dutchbird wrote:Is men eigenlijk nog voornemens om de foutieve livrei van de CKA te corrigeren of moet dat wachten tot de volgende grote beurt?
Wat is er mis dan?
User avatar
Dutchbird
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1820
Joined: 04 Oct 2003, 01:56

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Dutchbird »

Oude ‘cargo’ logo’s die al jaren niet meer gebruikt worden misschien? :wink:
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

FlightMemory
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 226
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Alle onderdelen voor de 2e 787-10 (PH-BKC) waren inmiddels binnen, en gisteren (29/07/2019) was de loaddate, waarbij ze zijn begonnen met de assemblage...
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Deze AF bestelling hoort niet echt thuis in dit topic maar toch... Air France plaatst miljardenorder bij Airbus https://www.telegraaf.nl/financieel/146 ... e=whatsapp
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

AFKLM plaatst de order. Niet AF.
De kisten zijn allemaal voor AF
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
RudiMD11
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 737
Joined: 25 Apr 2016, 22:53
Location: EHRD/RTM
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by RudiMD11 »

nemaco wrote:Deze AF bestelling hoort niet echt thuis in dit topic maar toch... Air France plaatst miljardenorder bij Airbus https://www.telegraaf.nl/financieel/146 ... e=whatsapp
B767-300ER wrote:AFKLM plaatst de order. Niet AF.
De kisten zijn allemaal voor AF
Ik citeer:

"De nieuwe toestellen zijn alles bij elkaar zo'n 5,5 miljard dollar waard en zijn bedoeld om de verouderde vloot van de zustermaatschappij van KLM wat te verjongen."

En verderop: "De Fransen kunnen met de nieuwe vliegtuigen geleidelijk de huidige A318's en A319's vervangen."

Ik maak hier uit op dat de kisten voor zowel KLM als AF zijn. Maar het is natuurlijk nog wel steeds de televaag...
RVG
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3377
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

En met die laatste zin sla je de spijker op zijn kop. Kisten zijn allemaal voor AF, niks voor KLM.
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

RudiMD11 wrote:
nemaco wrote:Deze AF bestelling hoort niet echt thuis in dit topic maar toch... Air France plaatst miljardenorder bij Airbus https://www.telegraaf.nl/financieel/146 ... e=whatsapp
B767-300ER wrote:AFKLM plaatst de order. Niet AF.
De kisten zijn allemaal voor AF
Ik citeer:

"De nieuwe toestellen zijn alles bij elkaar zo'n 5,5 miljard dollar waard en zijn bedoeld om de verouderde vloot van de zustermaatschappij van KLM wat te verjongen."

En verderop: "De Fransen kunnen met de nieuwe vliegtuigen geleidelijk de huidige A318's en A319's vervangen."

Ik maak hier uit op dat de kisten voor zowel KLM als AF zijn. Maar het is natuurlijk nog wel steeds de televaag...
Hoe lees jij dat dan.
Je eerste citaat slaat op de zuster van KLM: Dat is AF
De tweede citaat bevestigd dat enkel.

Ik zie nergens dag er mogelijk iets voor KLM is.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Dutchbird
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1820
Joined: 04 Oct 2003, 01:56

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Dutchbird »

RudiMD11 wrote:Ik maak hier uit op dat de kisten voor zowel KLM als AF zijn. Maar het is natuurlijk nog wel steeds de televaag...
Een sneer uitdelen terwijl er aan het artikel niets mankeert maar onderwijl zelf de vaardigheid begrijpend lezen niet beheersen, het is me wat moois. :?
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

FlightMemory
User avatar
RudiMD11
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 737
Joined: 25 Apr 2016, 22:53
Location: EHRD/RTM
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by RudiMD11 »

B767-300ER wrote:
RudiMD11 wrote:
nemaco wrote:Deze AF bestelling hoort niet echt thuis in dit topic maar toch... Air France plaatst miljardenorder bij Airbus https://www.telegraaf.nl/financieel/146 ... e=whatsapp
B767-300ER wrote:AFKLM plaatst de order. Niet AF.
De kisten zijn allemaal voor AF
Ik citeer:

"De nieuwe toestellen zijn alles bij elkaar zo'n 5,5 miljard dollar waard en zijn bedoeld om de verouderde vloot van de zustermaatschappij van KLM wat te verjongen."

En verderop: "De Fransen kunnen met de nieuwe vliegtuigen geleidelijk de huidige A318's en A319's vervangen."

Ik maak hier uit op dat de kisten voor zowel KLM als AF zijn. Maar het is natuurlijk nog wel steeds de televaag...
Hoe lees jij dat dan.
Je eerste citaat slaat op de zuster van KLM: Dat is AF
De tweede citaat bevestigd dat enkel.

Ik zie nergens dag er mogelijk iets voor KLM is.
Ah wauw. Ik had het inderdaad niet goed gelezen. :oops: :lol:
RVG
Post Reply

Return to “'t Praethuys”