TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
PIAfan
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 56
Joined: 12 Dec 2012, 21:42
Subscriber Scramble: PIAfan

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by PIAfan »

Thanks B767-300ER.

Ben erg benieuwd naar het gehele concept. Vraag me ook af of ze iets gaan veranderen aan de stoelindeling. Daarmee doel ik op het aantal seats. De JNL heeft er 304 terwijl de OYI er 298 heeft. Het zou kunnen helpen om het zelfde aantal stoelen te hebben ingeval van aircraft swops.

Hieronder nog een artikel over de aanbesteding:

https://www.flightglobal.com/news/artic ... or-455264/
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

PIAfan wrote:Thanks B767-300ER.

Ben erg benieuwd naar het gehele concept. Vraag me ook af of ze iets gaan veranderen aan de stoelindeling. Daarmee doel ik op het aantal seats. De JNL heeft er 304 terwijl de OYI er 298 heeft. Het zou kunnen helpen om het zelfde aantal stoelen te hebben ingeval van aircraft swops.

Hieronder nog een artikel over de aanbesteding:

https://www.flightglobal.com/news/artic ... or-455264/
Dacht dat de JNL er 300 had. Die iets minder stoelen in de OYI komt door de slaapcabine bunk voor de crew. Deze heeft de JNL niet.
Swappen met UK gebeurd niet meer.
All times are local times!

Regards, N.
UJspotting
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 33
Joined: 23 Dec 2018, 12:01

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by UJspotting »

Goedenamiddag, is er een recent onderhoud voorzien voor OOJNL of PHOYI te Brussel (BRU)?
WinstonRotterdam
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 41
Joined: 04 Jul 2019, 11:37

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by WinstonRotterdam »

C-FDBD 28/10/2019 Back to Canada
C-FTDW 27/10/2019 Back to Canada
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1678
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Arjenp »

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

PH-TFO is op weg naar huis. Track
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Klopt. Beperkte hoogte en niet over Duitsland.
Inmiddels in Amsterdam aangekomen.
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

B767-300ER wrote:Beperkte hoogte
Met flaps uit?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Ja
All times are local times!

Regards, N.
Bank_angle
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 300
Joined: 16 Mar 2008, 17:58

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Bank_angle »

Flaps 1, max 20000FT.
robin27198
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 579
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Type of spotter: Civiel
Subscriber Scramble: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by robin27198 »

Staat er het 1 en ander tech? vandaag 3 machines extra.
Iemand die details kan vertellen?
Het valt me op dat N733MA niet vliegt sinds 30 juli.

Mijn dank is groot!
PIAfan
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 56
Joined: 12 Dec 2012, 21:42
Subscriber Scramble: PIAfan

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by PIAfan »

Die N733MA staat indd aan de grond. Staat in H12.
De JNL had gister motor problemen.
De CFTDW weet ik niet wat er mee aan de hand is maar die keert Pas snachts terug uit Bourgas.
Stefanb
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1449
Joined: 20 Aug 2014, 21:09

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Stefanb »

PIAfan wrote:Die N733MA staat indd aan de grond. Staat in H12.
Deze kist gaat morgen weer de dienst in. Begint met een vlucht naar LTBS, vertrek 0740 (OR791).
Have fun!
User avatar
Roel
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 967
Joined: 09 Nov 2005, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: Nee
Location: 's-Hertogenbosch

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Roel »

PIAfan wrote:Die N733MA staat indd aan de grond. Staat in H12.
De JNL had gister motor problemen.
De CFTDW weet ik niet wat er mee aan de hand is maar die keert Pas snachts terug uit Bourgas.
CFTDW stond AOG in BOJ en daardoor crew out of hours. ETA AMS staat nu op 06:15LT morgenochtend.

N733MA nog steeds AOG. Bovengenoemde OR791/2 DLM nu uitgevoerd met CFTDW.
Krgds,
Roel
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Vlootnieuws

Phase out:
PHTFF 30/09 AMS-BRU-AUH voor C Check and Phase out. End of Lease 01/11/2019
PHTFA 27/10 AMS-BRU-AUH voor C Check and phase out. End of Lease 15/11/2019

Vanaf dat moment heeft TUI NL geen eigen shorthaul vloot meer ivm het grounden van de MAX. Voor de winter wordt TUI NL geholpen door de Belgen. In plaats van leasen aan Canadese en Amerikaanse maatschappijen wordt er nu gekozen om binnen de groep op te lossen. Vanaf 1 oktober komen de volgende 5 kisten TUI Nederland helpen.

OOJAX / OOJBG / OOJEF / OOTUP / OOTUX
Voordeel is dat deze machines door eigen crew gevlogen kunnen worden.

De Canadezen blijven zoals genoemd tot eind oktober (CFTDW en CFDBD)
De Miami Air N733MA gaat 2 september naar huis, samen met de Level OELVR
De Litouwse familie LYOWL En LYELK vertrekken begin oktober.
Euro Atlantic CSTQU verlaat rotterdam op 30/9
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Avgeek
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 371
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

B767-300ER wrote:Vlootnieuws

Phase out:
PHTFF 30/09 AMS-BRU-AUH voor C Check and Phase out. End of Lease 01/11/2019
PHTFA 27/10 AMS-BRU-AUH voor C Check and phase out. End of Lease 15/11/2019

Vanaf dat moment heeft TUI NL geen eigen shorthaul vloot meer ivm het grounden van de MAX. Voor de winter wordt TUI NL geholpen door de Belgen. In plaats van leasen aan Canadese en Amerikaanse maatschappijen wordt er nu gekozen om binnen de groep op te lossen. Vanaf 1 oktober komen de volgende 5 kisten TUI Nederland helpen.

OOJAX / OOJBG / OOJEF / OOTUP / OOTUX
Voordeel is dat deze machines door eigen crew gevlogen kunnen worden.

De Canadezen blijven zoals genoemd tot eind oktober (CFTDW en CFDBD)
De Miami Air N733MA gaat 2 september naar huis, samen met de Level OELVR
De Litouwse familie LYOWL En LYELK vertrekken begin oktober.
Euro Atlantic CSTQU verlaat rotterdam op 30/9

Je zou zeggen dat alle kisten een OO registratie gaan krijgen en dan verdeeld worden onder de Be en Nl tak.

Wat bedoel je met eigen crew? Want ze kunnen combineren begreep ik (BE en NL crew gemixt op 1 vlucht).
Post Reply

Return to “'t Praethuys”