Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Moderator: gatso76
Forum rules
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
DL99 /DAL99 CDG-DTW B767 N16065 is burning fuel at SUGOL. Div to Schiphol later on -> tech issue.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
U22166 /EJU18VG AMS-LTN A320 OE-INB returned to stand -> smoke in the cockpit.
-
- Scramble Addict
- Posts: 1825
- Joined: 01 May 2018, 22:02
- Type of spotter: Civil and (mostly) Military
- Location: Near Woensdrecht Airbase, The Netherlands
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
HV6337, PH-HSF, is returning to AMS. Reason?
Greetings, Werner Verbogt
Woensdrechtas.nl/forum/
Woensdrechtas.nl/forum/
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
KL939 /KLM25Q AMS-DUB E195 EI-GGB returned to Schiphol -> tech issue
- United
- Scramble Senior
- Posts: 410
- Joined: 11 Oct 2005, 17:43
- Subscriber Scramble: United
- Location: AMS
Re: EHAM 9-7-2019
Als je het artikel en de bijgevoegde tweets leest, dan lijkt het eerder andersom te zijn.Avgeek wrote:https://www.at5.nl/artikelen/195353/eas ... p-schiphol
Had de sleepdienst van KLM weer eens haast?
- Arne787
- Scramble Rookie
- Posts: 85
- Joined: 05 May 2014, 14:38
- Type of spotter: Photograph it to see it
- Location: Bodegraven, NL
- Contact:
Re: EHAM 9-7-2019
Loving Airports, Loving Planes
Re: EHAM 9-7-2019
Dan heeft Menzies wat uit te leggen aan Easyjet dusUnited wrote:Als je het artikel en de bijgevoegde tweets leest, dan lijkt het eerder andersom te zijn.Avgeek wrote:https://www.at5.nl/artikelen/195353/eas ... p-schiphol
Had de sleepdienst van KLM weer eens haast?
Re: EHAM 9-7-2019
Dit heeft niets met vandaag op Schiphol te maken.Arne787 wrote:https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... n-zimbabwe
GOV is trouwens voorlopig op de 06 0941 lt
- frank kramer
- Scramble Master
- Posts: 4659
- Joined: 28 Jun 2003, 21:58
- Subscriber Scramble: frank kramer
- Location: het kan in Almere
Re: EHAM 9-7-2019
Volgens de Televaag was het andersom en werd de KLM 73 tegen de EasyJet gepushbacked...Avgeek wrote:Dan heeft Menzies wat uit te leggen aan Easyjet dusUnited wrote:Als je het artikel en de bijgevoegde tweets leest, dan lijkt het eerder andersom te zijn.Avgeek wrote:https://www.at5.nl/artikelen/195353/eas ... p-schiphol
Had de sleepdienst van KLM weer eens haast?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2084754 ... p-schiphol
Wie het weet mag het zeggen
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
Re: EHAM 9-7-2019
Kan allebei eigenlijk of de Easyjet kist is niet goed gepusht en raakte daardoor de KLM. Of de KLM is te vroeg begonnen aan ze push zonder op te merken dat er een ander vliegtuig op de taxiway staat. Moeilijk te zien vanuit de foto, maar beide situaties zijn kwalijk .frank kramer wrote:Volgens de Televaag was het andersom en werd de KLM 73 tegen de EasyJet gepushbacked...Avgeek wrote:Dan heeft Menzies wat uit te leggen aan Easyjet dusUnited wrote: Als je het artikel en de bijgevoegde tweets leest, dan lijkt het eerder andersom te zijn.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2084754 ... p-schiphol
Wie het weet mag het zeggen
Re: EHAM 9-7-2019
Samenloop van verschillende omstandigheden.Avgeek wrote: Kan allebei eigenlijk of de Easyjet kist is niet goed gepusht en raakte daardoor de KLM. Of de KLM is te vroeg begonnen aan ze push zonder op te merken dat er een ander vliegtuig op de taxiway staat. Moeilijk te zien vanuit de foto, maar beide situaties zijn kwalijk .
De ground controller heeft ze allebij tegelijk push back clearance gegeven, hij dacht namelijk dat de EasyJet op de Hotel pier stond en heeft dus niet opgemerkt dat dit niet ging passen.
De EasyJet pusht als eerste en staat al bijna op de centerline wanneer de KLM'er recht achteruit gaat. De trekker chauffeur van de KLM heeft dit dus niet gezien danwel de situatie verkeerd ingeschat. De EasyJet zit in het laatse deel van de indraaiende bocht wanneer ze elkaar raken.
Re: EHAM 9-7-2019
Nooit gedacht dat dit van “boven” zou komen, erg vervelende situatie maar de werkdruk bij LVNL was al langer ‘hoog’.Arjenp wrote:Samenloop van verschillende omstandigheden.Avgeek wrote: Kan allebei eigenlijk of de Easyjet kist is niet goed gepusht en raakte daardoor de KLM. Of de KLM is te vroeg begonnen aan ze push zonder op te merken dat er een ander vliegtuig op de taxiway staat. Moeilijk te zien vanuit de foto, maar beide situaties zijn kwalijk .
De ground controller heeft ze allebij tegelijk push back clearance gegeven, hij dacht namelijk dat de EasyJet op de Hotel pier stond en heeft dus niet opgemerkt dat dit niet ging passen.
De EasyJet pusht als eerste en staat al bijna op de centerline wanneer de KLM'er recht achteruit gaat. De trekker chauffeur van de KLM heeft dit dus niet gezien danwel de situatie verkeerd ingeschat. De EasyJet zit in het laatse deel van de indraaiende bocht wanneer ze elkaar raken.
Re: EHAM 9-7-2019
Dat is een conclusie die erg kort door de bocht is. Op de tape is hiervan niets te merken, integendeel zelfs want de controller is in een goede bui. Bovendien is het gedurende bijna twee minuten voordat de Easy voor het eerst roept stil op de frequentie. Als Easy dag in dag uit op de Hotel staat dan wordt dat gewoon muscle memory. En dan kunnen dit soort dingen gebeuren als ze ineens ergens anders staan. =censored= happens.Avgeek wrote:Nooit gedacht dat dit van “boven” zou komen, erg vervelende situatie maar de werkdruk bij LVNL was al langer ‘hoog’.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
GLF5 N36GV is zojuist terug gekeerd, geland op 06. Baan gesloten, 36C open voor het andere verkeer.
Have fun!