KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De E195-E2 heeft Single class 132 stoelen @ 31" pitch (Embraer website). KLC heeft een grotere pitch bij de eerste rijen dus dan kom je op 128 of 124 afhankelijk van het aantal Business/Comfort rijen. Dat lijkt me niet echt geschikt om een 737-700 te vervangen, al zijn de kosten per stoel waarschijnlijk wel veel lager. Als Schiphol niet meer slots gaat uitgeven zit je te wachten op grotere toestellen, waarmee deze toestellen een groeimogelijkheid brengen ten opzichte van de E190 met 100 stoelen. De 737-700 lijkt eerder te worden vervangen door MAX 8 of meer.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM hanteert in haar 73 vloot 30”
En haar Embraer 190 30/31”
En in haar Embraer 175 29”
Alleen door de slimme stoelen voelt het hetzelfde.
En haar Embraer 190 30/31”
En in haar Embraer 175 29”
Alleen door de slimme stoelen voelt het hetzelfde.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Weet iemand hoe het gesteld is met het installeren van internet op de 777 vloot?
Van de BVA en BVF weet ik dat ze al internet hebben maar zijn er ondertussen al andere kisten geweest die dit ook hebben?
Alvast bedankt
Van de BVA en BVF weet ik dat ze al internet hebben maar zijn er ondertussen al andere kisten geweest die dit ook hebben?
Alvast bedankt
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het worden er waarschijnlijk 136. Waarschijnlijk worden gedeeltelijk de oudste 190’s en een aantal 175’s weg gedaan.Inkjet wrote:De E195-E2 heeft Single class 132 stoelen @ 31" pitch (Embraer website). KLC heeft een grotere pitch bij de eerste rijen dus dan kom je op 128 of 124 afhankelijk van het aantal Business/Comfort rijen. Dat lijkt me niet echt geschikt om een 737-700 te vervangen, al zijn de kosten per stoel waarschijnlijk wel veel lager. Als Schiphol niet meer slots gaat uitgeven zit je te wachten op grotere toestellen, waarmee deze toestellen een groeimogelijkheid brengen ten opzichte van de E190 met 100 stoelen. De 737-700 lijkt eerder te worden vervangen door MAX 8 of meer.
De -700’s die de vloot verlaten worden vervangen door -800’s vanwege dezelfde slotproblemen als waardoor KLC naar grotere kisten gaat.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Super slimline seats? Stel vijf rijen Business/comfort dat kost tien inch. Andere rijen geen 31 maar 30 inch is 28 inch eraf. Beetje proppen die extra rij? Misschien zijn er dingen mogelijk met de lavs/galley?Zwaan wrote:
Het worden er waarschijnlijk 136. Waarschijnlijk worden gedeeltelijk de oudste 190’s en een aantal 175’s weg gedaan.
De -700’s die de vloot verlaten worden vervangen door -800’s vanwege dezelfde slotproblemen als waardoor KLC naar grotere kisten gaat.
Wel super efficient maar cabin luggage wordt spannend.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Economy in de 175 is ook 29 inch door de slim seats. KLM gaat voor het maximale aantal stoelen vanwege slotproblematiek en omdat er toch 3 Ca’s nodig zijn.
Handig is dat de bagagebakken breder worden zo dat trolleys er in de breedte in passen vergeleken met enkel in de lengte bij de huidige vloot.
Handig is dat de bagagebakken breder worden zo dat trolleys er in de breedte in passen vergeleken met enkel in de lengte bij de huidige vloot.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik dacht dat KLC maximaal 100 pax mocht vervoeren volgens afspraken met de VNV. Is dat aangepast?
Of komen deze machines onder het duurdere KLM te vallen?
Of komen deze machines onder het duurdere KLM te vallen?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Boven de honderd komt er een CA bij.B767-300ER wrote:Ik dacht dat KLC maximaal 100 pax mocht vervoeren volgens afspraken met de VNV. Is dat aangepast?
Of komen deze machines onder het duurdere KLM te vallen?
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat is een wettelijke verplichting. 1 CA per 50 stoelen.Inkjet wrote:Boven de honderd komt er een CA bij.B767-300ER wrote:Ik dacht dat KLC maximaal 100 pax mocht vervoeren volgens afspraken met de VNV. Is dat aangepast?
Of komen deze machines onder het duurdere KLM te vallen?
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
-
- Scramble Rookie
- Posts: 85
- Joined: 28 May 2019, 00:16
- Subscriber Scramble: Damian Verwey
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is er al wat meer bekend over de 29ste ivm KLM 100 jaar?
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22206
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
...er toch maar even zelf in gedoken. Dit kwam ik tegen:
https://twitter.com/cassidysvacay/statu ... 5703981057
Vertrek om 20 uur lokaal uit Charleston,
en
aankomst zaterdag 29 juni 2019 rond acht uur 's morgens, klopt dit nog steeds
https://twitter.com/cassidysvacay/statu ... 5703981057
Vertrek om 20 uur lokaal uit Charleston,
en
aankomst zaterdag 29 juni 2019 rond acht uur 's morgens, klopt dit nog steeds
November 2024 update at FokkerNews.nl....
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het CA verhaal is mij bekend. Maar dat heeft niets met mijn vraagje te maken. Dat is zoals Bennie terecht opmerkt gewoon een wettelijke regel. Daarbij gaat mijn vraag over de VNV. En die heeft weinig met wel of geen extra CA van doen. Ik meende ooit eens gelezen te hebben dat alle operaties met machines van 100+ passagiers onder de KLM operatie vallen en niet onder de KLC.
Maar misschien heb ik enkel de klok horen luiden..
Maar misschien heb ik enkel de klok horen luiden..
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het toestel wordt zaterdag 29 juni verwacht om 10:15 uur. Elbers zal voor enkele genodigden een welkomstwoordje doen en dit zal tevens de kick-off zijn voor KLM 100 jaar.
Stratofreighter wrote:...er toch maar even zelf in gedoken. Dit kwam ik tegen:
https://twitter.com/cassidysvacay/statu ... 5703981057
Vertrek om 20 uur lokaal uit Charleston,
en
aankomst zaterdag 29 juni 2019 rond acht uur 's morgens, klopt dit nog steeds
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is het de bedoeling dat de PH-BKA rechtstreeks naar Oost zal gaan?nemaco wrote:Het toestel wordt zaterdag 29 juni verwacht om 10:15 uur. Elbers zal voor enkele genodigden een welkomstwoordje doen en dit zal tevens de kick-off zijn voor KLM 100 jaar.
Stratofreighter wrote:...er toch maar even zelf in gedoken. Dit kwam ik tegen:
https://twitter.com/cassidysvacay/statu ... 5703981057
Vertrek om 20 uur lokaal uit Charleston,
en
aankomst zaterdag 29 juni 2019 rond acht uur 's morgens, klopt dit nog steeds
Rgds, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ja, dat wordt hangaar 12
Ger wrote:Is het de bedoeling dat de PH-BKA rechtstreeks naar Oost zal gaan?nemaco wrote:Het toestel wordt zaterdag 29 juni verwacht om 10:15 uur. Elbers zal voor enkele genodigden een welkomstwoordje doen en dit zal tevens de kick-off zijn voor KLM 100 jaar.
Stratofreighter wrote:...er toch maar even zelf in gedoken. Dit kwam ik tegen:
https://twitter.com/cassidysvacay/statu ... 5703981057
Vertrek om 20 uur lokaal uit Charleston,
en
aankomst zaterdag 29 juni 2019 rond acht uur 's morgens, klopt dit nog steeds
Rgds, Ger