KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

CaptainRoPro wrote:De PH-BGE staat er zonder KLM logo's bij.
Kan iemand bevestigen dat de BGD en BGE nog steeds naar Luxair gaan ?

Krijg net te horen dat ATDB de BGT en BGX hebben staan als zijnde voor Luxair.

Alvast dank, Chris.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 227
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

cHabu wrote:
CaptainRoPro wrote:De PH-BGE staat er zonder KLM logo's bij.
Kan iemand bevestigen dat de BGD en BGE nog steeds naar Luxair gaan ?

Krijg net te horen dat ATDB de BGT en BGX hebben staan als zijnde voor Luxair.

Alvast dank, Chris.
Zie hier voor de PH-BGE, staat genoteerd als LX-LBT voor Luxair...
https://m.planespotters.net/airframe/Bo ... ?refresh=1

Misschien wil Luxair er nog 2 bij? Er komen immers 4 738jes erbij , dus deze 4 eerst uit dienst zou kunnen...
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 283
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

De Bristol Watch Company brengt 1986 horloges uit met een dat in de backplate een stukje 747 heeft, afkomstig uit de ex-KLM PH-BUW (later PZ-TCM voor Surinam Airways). 1986 stuks vanwege het jaar dat deze 747 bij KLM in dienst kwam.
https://bristolwatchcompany.com/collections/all

Je kunt er overigens ook een winnen: https://theavgeeks.com/2019/02/07/the-b ... -giveaway/

Blijkbaar een blauw stukje; ben benieuwd waar ze dat van de 747 (in Surinam kleuren) hebben gehaald...

Image
Image
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Het idee van KLM was 2 toestellen uitbreiding dwz 2 x 700's uifaseren en 4 x 800's in dienst nemen
CaptainRoPro wrote:
cHabu wrote:
CaptainRoPro wrote:De PH-BGE staat er zonder KLM logo's bij.
Kan iemand bevestigen dat de BGD en BGE nog steeds naar Luxair gaan ?

Krijg net te horen dat ATDB de BGT en BGX hebben staan als zijnde voor Luxair.

Alvast dank, Chris.
Zie hier voor de PH-BGE, staat genoteerd als LX-LBT voor Luxair...
https://m.planespotters.net/airframe/Bo ... ?refresh=1

Misschien wil Luxair er nog 2 bij? Er komen immers 4 738jes erbij , dus deze 4 eerst uit dienst zou kunnen...
FredvZ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 105
Joined: 07 Apr 2015, 01:13
Subscriber Scramble: Fred van Zet

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by FredvZ »

En als het al van de PZ-TCM ex PH-BUW afkomt, dan vraag ik me af waar van het toestel ze het vandaan hebben gehaald. 2 maanden geleden stond het toestel er nog zo bij: https://www.planespotters.net/photo/912 ... g-747-306m

Iets zegt me dat iemand een foutje heeft gemaakt.

edit: volgens mij is het ook de verkeerde kleur blauw.
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2260
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by phkza »

FredvZ wrote:En als het al van de PZ-TCM ex PH-BUW afkomt, dan vraag ik me af waar van het toestel ze het vandaan hebben gehaald. 2 maanden geleden stond het toestel er nog zo bij: https://www.planespotters.net/photo/912 ... g-747-306m

Iets zegt me dat iemand een foutje heeft gemaakt.

edit: volgens mij is het ook de verkeerde kleur blauw.
Heb ze even gemaild, dit is het antwoord:

"It is skin from the fuselage side. We painted it to bring it back to its original colors. It was just dirty white paint before. We liked the idea of celebrating its launch colors."
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 554
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Ger wrote:
nemaco wrote:PH-AKB komt een dezer dagen terug in nieuwe livery. Vervolgens zullen vanaf volgende week achtereenvolgens BQD, BQE, BQF en BQG worden voorzien van nieuwe livery. Dat schiet lekker op zo met de 777-200's
Wanneer gaat de eerste KLM Boeing 777-200 naar Manchester voor de spuitbeurt. Volgens lokale spotters in Manchester werd vandaag de eerste verwacht, maar dat is geannulleerd.

Rgds, Ger
Misschien omdat PH-BHA is uitgeschakeld momenteel? Naast het onderhoud op enkele 777's.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

@Nemaco

Genoemde Split Scimitar winglets worden door Boeing niet af fabriek geleverd. De leverancier van deze dingen levert ze alleen aftermarket.
Of bedoel je iets anders?

Vwb de keuze van de NG iov de MAX, de deal was de EOL NG kisten, voor de MAX had men een paar jaar extra moeten wachten. Daarbij is het een beetje zonde om 4 maxen op te nemen als straks alles Airbus wordt (of niet)
Het was dus of dit. Of 4 jaar extra wachten op uitbreiding.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
poereng
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 401
Joined: 14 Mar 2003, 16:59
Subscriber Scramble: poereng

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by poereng »

Er gaan in 2019 slechts 2x 737-700 uit de vloot, de BGE en de BGD.
En die gaan allebei naar Luxair. Gelukkig wel anders zitten we de afgelopen weken met de verkeerde partij om tafel ;-)

Als alles goed gaat wordt de BGE eind februari overgedragen aan Luxair als LX-LBT.
Kist gaat daarna naar VNO voor cabine-werk en daarna naar NWI voor de paint.

De BGD komt per 1 april uit de KLM-operatie. En plannen we eind april aan Luxair te leveren als LX-LBR.

Groeten,
Roel
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 283
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

phkza wrote:
FredvZ wrote:En als het al van de PZ-TCM ex PH-BUW afkomt, dan vraag ik me af waar van het toestel ze het vandaan hebben gehaald. 2 maanden geleden stond het toestel er nog zo bij: https://www.planespotters.net/photo/912 ... g-747-306m

Iets zegt me dat iemand een foutje heeft gemaakt.

edit: volgens mij is het ook de verkeerde kleur blauw.
Heb ze even gemaild, dit is het antwoord:

"It is skin from the fuselage side. We painted it to bring it back to its original colors. It was just dirty white paint before. We liked the idea of celebrating its launch colors."
Meh, het idee is leuk maar als ik dit zo lees is dit wel heel erg mèh; eerlijk gezegd zelfs nep.
Dan zijn die aviationtags een stuk geslaagder IMHO.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Ik bedoel idd de Split winglets. Het toestel naast het KLM toestel (https://twitter.com/AeroimagesChris/sta ... 8732524544), vermoedelijk een MAX, krijgt deze wel vanaf de fabriek blijkbaar en de NG is dat dus niet mogelijk?
B767-300ER wrote:@Nemaco

Genoemde Split Scimitar winglets worden door Boeing niet af fabriek geleverd. De leverancier van deze dingen levert ze alleen aftermarket.
Of bedoel je iets anders?

Vwb de keuze van de NG iov de MAX, de deal was de EOL NG kisten, voor de MAX had men een paar jaar extra moeten wachten. Daarbij is het een beetje zonde om 4 maxen op te nemen als straks alles Airbus wordt (of niet)
Het was dus of dit. Of 4 jaar extra wachten op uitbreiding.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

De winglets op de MAX zijn andere winglets als de Split Scimitar op de NG. Deze worden wél gewoon af fabriek door Boeing geleverd. Standaard.

De Split Scimitars van de NG worden enkel door een 3e partij als aftermarket geleverd.
Boeing heeft die nooit in het assortiment gehad.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
RudiMD11
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 737
Joined: 25 Apr 2016, 22:53
Location: EHRD/RTM
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by RudiMD11 »

Inkjet wrote:
Ger wrote:
nemaco wrote:PH-AKB komt een dezer dagen terug in nieuwe livery. Vervolgens zullen vanaf volgende week achtereenvolgens BQD, BQE, BQF en BQG worden voorzien van nieuwe livery. Dat schiet lekker op zo met de 777-200's
Wanneer gaat de eerste KLM Boeing 777-200 naar Manchester voor de spuitbeurt. Volgens lokale spotters in Manchester werd vandaag de eerste verwacht, maar dat is geannulleerd.

Rgds, Ger
Misschien omdat PH-BHA is uitgeschakeld momenteel? Naast het onderhoud op enkele 777's.
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij zijn alle B772s momenteel actief, behalve PH-BQO. Die staat al bijna een maand aan de grond. Zou dit het toestel kunnen zijn dat naar Manchester hoort te gaan voor de spuitbeurt in de nieuwe livery?
RVG
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Of ze bouwen internet in bij de BQO, dat is ook mogelijk
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

PHBVK, PHBVN en PHBVS staan als 773 wel al een tijd stil. Dat, icm het uitvallen van de BHA (nu nog steeds AOG) en de BFV (vliegt wel alweer), zal er wel toe bijdragen dat de 772’s momenteel maximaal ingezet worden en er weinig ruimte is voor even een spuitbeurt.
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”