KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Derice
- Scramble Addict
- Posts: 1703
- Joined: 24 Dec 2007, 14:12
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM heeft toch 5 -900's?
https://www.airfleets.net/flottecie/KLM ... b737ng.htm
https://www.airfleets.net/flottecie/KLM ... b737ng.htm
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ja BXO, BXP, BXR, BXS en BXT. Hoezo?Derice wrote:KLM heeft toch 5 -900's?
https://www.airfleets.net/flottecie/KLM ... b737ng.htm
- Derice
- Scramble Addict
- Posts: 1703
- Joined: 24 Dec 2007, 14:12
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Omdat hier boven werd gezegd dat ze die niet hebben? Of ik begreep het verkeerd.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat laatste KLM heeft -900's (BXO, BXP, BXR, BXS en BXT) en geen -900ER's.Derice wrote:Omdat hier boven werd gezegd dat ze die niet hebben? Of ik begreep het verkeerd.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
SPORT... Makkelijk te onthouden!Biem wrote:Ja BXO, BXP, BXR, BXS en BXT. Hoezo?Derice wrote:KLM heeft toch 5 -900's?
https://www.airfleets.net/flottecie/KLM ... b737ng.htm
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het zal vast al besproken zijn ergens in de 2000 pagina’s van dit topic, maar hoe zat het ook alweer met het interieur van deze exemplaren?Bennie wrote:Nu we het toch over KLM B737s hebben: ik heb even gemist of er al registraties van de nieuwe machines waren genoemd, maar in ieder geval komen de PH-BCG, BCH, BCK en BCL erbij.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Rond pagina 199/200 wordt gemeld dat ze met Sky Interior worden afgeleverd.76-er wrote:Het zal vast al besproken zijn ergens in de 2000 pagina’s van dit topic, maar hoe zat het ook alweer met het interieur van deze exemplaren?Bennie wrote:Nu we het toch over KLM B737s hebben: ik heb even gemist of er al registraties van de nieuwe machines waren genoemd, maar in ieder geval komen de PH-BCG, BCH, BCK en BCL erbij.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Kan hert zijn dat de KLM 737-700's een lagere MTOW hebben (administratief) en daarom een kleiner bereik hebben?nemaco wrote:Natuurlijk mag jij dat vragen Bennie! Ik baseer mij op Holland Herald: https://www.holland-herald.com/emag/december-2018#/98/, de pagina ''Fleet". Daar staat aangegeven dat de range (inclusief belading) 3.500 km voor de -700 bedraagt en 4.200 km voor de -800 maar wellicht weet jij het beter
Bennie wrote:Mag ik vragen waar deze wijsheid op gebaseerd is? Je weet neem ik aan dat de -800 en de -700 dezelfde vleugel (= tank capaciteit) hebben en dat de -700 kleiner en dus lichter is?nemaco wrote:Zelfs 737-800 vliegt meestal zonder stop van Seattle naar Ams. Dit hangt af van de windkracht en richting. De 737-700 redt het niet en maakt wel altijd1 tankstop.
Een lagere MTOW kan effect hebben op de landingsgelden en meer.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Herten vind je op de Veluwe.. en vroeger ook in de Oostvaardersplassen....
Maar inderdaad zijn er verlaagde maximale startgewichten tegenwoordig.
Een lege -700 weegt ongeveer 37 ton en kan 21 ton sap meenemen.
Dat brengt het startgewicht op 58t. Zo laag zijn die verlaagde maxima niet!
Maar inderdaad zijn er verlaagde maximale startgewichten tegenwoordig.
Een lege -700 weegt ongeveer 37 ton en kan 21 ton sap meenemen.
Dat brengt het startgewicht op 58t. Zo laag zijn die verlaagde maxima niet!
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Maar niet alle -700 & -800 machines zitten op het reduced MTOW, slechts een selectie.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-AOM is naar Rome onderweg als KL9871.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Krijgt deze nieuwe livery?
Inkjet wrote:PH-AOM is naar Rome onderweg als KL9871.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-AOF is vandaag weer op de route nadat sinds 25 december de nieuwe stoelen zijn geïnstalleerd. De hele KLM ica vloot is dus nu met nieuwe WBC stoelen uitgerust.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zijn dan ook alle Economy stoelen in de A330's van Recaro zoals in de 777's?nemaco wrote:PH-AOF is vandaag weer op de route nadat sinds 25 december de nieuwe stoelen zijn geïnstalleerd. De hele KLM ica vloot is dus nu met nieuwe WBC stoelen uitgerust.