N-1 op een twin betekent 50% minder motorvermogen..... N-1 op een tri-holer 'maar' 33,3%...76-er wrote:Nope.Biem wrote:Weinig brandstof beschikbaar in SJO?
Beperkte takoff performance als de wind daar teveel uit de verkeerde richting komt. Vroegâh vaak geweest met de 76/md11f en het was niet voor niets dat MP destijds die paxroute altijd via MIA vloog. Engine out is daar nogal een dingetje wat flinke restricties tot gevolg kan hebben op je maximum startgewicht.
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En zelfs op de tri-jet kon het daar best hairraising zijn, vooral als na liftoff van 25 de staartwind nog effe 10-15 knopen toenam. Niet mijn favo veld, dat SJO. De 767 had altijd meer performance over, simpelweg omdat het een twin is. Zolang alle torretjes blijven draaien dan hè.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Bedankt voor de info! Blijft leuk, zulke specifieke weetjes
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is er toevallig een bron voor deze informatie? Alvast bedankt.Fiets wrote:737 vervanging: er wordt gekeken naar de 737-MAX9 en MAX10. Dus meer dan 200 pax
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zijn ze al in onderhandeling met Boeing over die 737-MAX'en? Mogelijk is het een gezamenlijk order samen met Transavia. Dus ik ga vanuit dat KLM ongeveer 50-70 Boeing 737-MAX9 en Boeing 737-MAX10's gaan bestellen. En voor HV en Franse Transavia ongeveer 50 Boeing 737-MAX8 en 30-40 Boeing 737-MAX10's.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik denk het niet...Berven1 wrote:Dus ik ga vanuit dat KLM ongeveer 50-70 Boeing 737-MAX9 en Boeing 737-MAX10's gaan bestellen. En voor HV en Franse Transavia ongeveer 50 Boeing 737-MAX8 en 30-40 Boeing 737-MAX10's.
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2946
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Denk het ook niet...mac wrote:Ik denk het niet...Berven1 wrote:Dus ik ga vanuit dat KLM ongeveer 50-70 Boeing 737-MAX9 en Boeing 737-MAX10's gaan bestellen. En voor HV en Franse Transavia ongeveer 50 Boeing 737-MAX8 en 30-40 Boeing 737-MAX10's.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Cora heeft weer een nieuw plannetje bedacht:
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... l-lelystad
Kwoot:
Voor de ruimte die ontstaat op Schiphol komen alleen vluchten in aanmerking met meer dan 10 procent overstappers (transferpassagiers).
M.a.w. alleen KLM vluchten dus. Ja, dat gaan ze in Brussel goed vinden. Dôh.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... l-lelystad
Kwoot:
Voor de ruimte die ontstaat op Schiphol komen alleen vluchten in aanmerking met meer dan 10 procent overstappers (transferpassagiers).
M.a.w. alleen KLM vluchten dus. Ja, dat gaan ze in Brussel goed vinden. Dôh.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Mag ik vragen waar deze wijsheid op gebaseerd is? Je weet neem ik aan dat de -800 en de -700 dezelfde vleugel (= tank capaciteit) hebben en dat de -700 kleiner en dus lichter is?nemaco wrote:Zelfs 737-800 vliegt meestal zonder stop van Seattle naar Ams. Dit hangt af van de windkracht en richting. De 737-700 redt het niet en maakt wel altijd1 tankstop.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nu we het toch over KLM B737s hebben: ik heb even gemist of er al registraties van de nieuwe machines waren genoemd, maar in ieder geval komen de PH-BCG, BCH, BCK en BCL erbij.
Alle 4 -800s en met een beetje mazzel redden ze het non-stop vanaf BFI. Met een -700 zou dat een stuk eenvoudiger zijn.
Alle 4 -800s en met een beetje mazzel redden ze het non-stop vanaf BFI. Met een -700 zou dat een stuk eenvoudiger zijn.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Natuurlijk mag jij dat vragen Bennie! Ik baseer mij op Holland Herald: https://www.holland-herald.com/emag/december-2018#/98/, de pagina ''Fleet". Daar staat aangegeven dat de range (inclusief belading) 3.500 km voor de -700 bedraagt en 4.200 km voor de -800 maar wellicht weet jij het beter
Bennie wrote:Mag ik vragen waar deze wijsheid op gebaseerd is? Je weet neem ik aan dat de -800 en de -700 dezelfde vleugel (= tank capaciteit) hebben en dat de -700 kleiner en dus lichter is?nemaco wrote:Zelfs 737-800 vliegt meestal zonder stop van Seattle naar Ams. Dit hangt af van de windkracht en richting. De 737-700 redt het niet en maakt wel altijd1 tankstop.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik wil niet als een betweter over komen, maar ik weet het inderdaad beter als het om lege vliegtuigen gaat (en afleveringsvluchten zijn doorgaans z.g.a. leeg).nemaco wrote:Natuurlijk mag jij dat vragen Bennie! Ik baseer mij op Holland Herald: https://www.holland-herald.com/emag/december-2018#/98/, de pagina ''Fleet". Daar staat aangegeven dat de range (inclusief belading) 3.500 km voor de -700 bedraagt en 4.200 km voor de -800 maar wellicht weet jij het beter
Bennie wrote:Mag ik vragen waar deze wijsheid op gebaseerd is? Je weet neem ik aan dat de -800 en de -700 dezelfde vleugel (= tank capaciteit) hebben en dat de -700 kleiner en dus lichter is?nemaco wrote:Zelfs 737-800 vliegt meestal zonder stop van Seattle naar Ams. Dit hangt af van de windkracht en richting. De 737-700 redt het niet en maakt wel altijd1 tankstop.
Heb genoeg praktijkvoorbeelden!
Maar een volbeladen vliegtuig kan een andere situatie opleveren.. hoewel de B737-700, -800 en -900 alle dezelfde vleugel en tankinhoud hebben.... En hoe zwaarder het vliegtuig des te hoger het verbruik....
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Komt niet betweterig over hoor Ben; het is een terecht punt.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hoe zot dat met de -900ER.
Of heeft KLM de reguliere variant?
Of heeft KLM de reguliere variant?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Non -ER.
Nooit een succes geweest, maar 52 van gebouwd.
Nooit een succes geweest, maar 52 van gebouwd.