KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Fiets
- Scramble Senior
- Posts: 277
- Joined: 09 Dec 2008, 10:37
- Type of spotter: S5F2
- Subscriber Scramble: HR
- Location: Schiphol/Hoofddorp
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
737 vervanging: er wordt gekeken naar de 737-MAX9 en MAX10. Dus meer dan 200 pax
Rgds/Henk
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zoals verwacht, maar het blijft jammer.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De enige registraties die ik kan vinden zijn twee luchtballonnen, de PH-BKB die nog actief is en de PH-BKN die uitgeschreven is op 17-06-2008.Fiets wrote:Tot nu toe bekend:Inkjet wrote:
Er was een site waar alle NL-registraties werden bijgehouden, ik weet niet of die nog bestaat. Daar heb ik ooit gevonden dat de BK serie is gereserveerd door KLM. De genoemde registraties waren al in gebruik door anderen en kunnen daarom voor langere tijd niet meer worden uitgegeven.
Jun-19 PH-BKA Boeing B787-10 42485
Sep-19 PH-BKC Boeing B787-10 42503
Oct-19 PH-BKD Boeing B787-10 42492
Dec-19 PH-BKF Boeing B787-10 42496
May-20 PH-BK? Boeing B787-10 42499
Mar-21 PH-BK? Boeing B787-10 42500
Jul-21 PH-BK? Boeing B787-10 42489
Aug-21 PH-BK? Boeing B787-10 42508
Verder is er geen PH-BK? bekend in het huidige luchtvaartregister: https://www.ilent.nl/onderwerpen/regist ... igregister
Andere bronnen zijn welkom uiteraard!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik heb het gevonden: https://www.hdekker.info/registermap/MB.htmBiem wrote:De enige registraties die ik kan vinden zijn twee luchtballonnen, de PH-BKB die nog actief is en de PH-BKN die uitgeschreven is op 17-06-2008.Fiets wrote:Tot nu toe bekend:Inkjet wrote:
Er was een site waar alle NL-registraties werden bijgehouden, ik weet niet of die nog bestaat. Daar heb ik ooit gevonden dat de BK serie is gereserveerd door KLM. De genoemde registraties waren al in gebruik door anderen en kunnen daarom voor langere tijd niet meer worden uitgegeven.
Jun-19 PH-BKA Boeing B787-10 42485
Sep-19 PH-BKC Boeing B787-10 42503
Oct-19 PH-BKD Boeing B787-10 42492
Dec-19 PH-BKF Boeing B787-10 42496
May-20 PH-BK? Boeing B787-10 42499
Mar-21 PH-BK? Boeing B787-10 42500
Jul-21 PH-BK? Boeing B787-10 42489
Aug-21 PH-BK? Boeing B787-10 42508
Verder is er geen PH-BK? bekend in het huidige luchtvaartregister: https://www.ilent.nl/onderwerpen/regist ... igregister
Andere bronnen zijn welkom uiteraard!
Zie boven. Zoals je ziet inderdaad ook geen -B en -E om te beginnen.
Het lijkt er nu op dat 787-10 nummer 3 en 4 naar voren zijn gehaald en dat de eerste A350's naar achteren zijn verschoven.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Heel goed, dat hebben ze echt nodig om meer dan 200 pas te veroveren.... Maar geen Boeing 737 MAX8?Fiets wrote:737 vervanging: er wordt gekeken naar de 737-MAX9 en MAX10. Dus meer dan 200 pax
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De site van HDekker wordt helaas al jaren niet maar aktief bijgehouden omdat de informatie niet meer verspreid wordt (met name de reserveringen). Doorhalingen etc worden wel genoemd. Je komt pas op de site van ilent op het moment dat de machine wordt ingewchreven in het luchtvaartuigregister. Bij aflevering dus. Daarom staat er op ilent niets over de 787-10
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Newbie
- Posts: 43
- Joined: 18 Mar 2013, 11:17
- Type of spotter: Civil aviation
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens een reactie op een bericht op FB (ja I know..) gaat de PH-AOM zaterdag a.s. richting Rome op in de Dolphin-kleuren gespoten te worden. Meerdere keren is onder andere hier voorbij gekomen dat de A330s en 777-200ERs niet in dit kleurenschema gaan vliegen, kan iemand bevestigen of ontkennen dat de A330 nu dus toch dit jasje gaat dragen?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het was hier nog niet gemeld maar PH-BVA Orange Pride is al weer een aantal dagen terug op de lijn.
RVG
-
- Scramble Junior
- Posts: 244
- Joined: 09 Apr 2009, 16:18
- Type of spotter: f4 civille luchtvaart
- Subscriber Scramble: jet380
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Bedankt voor de update.
Even een vraag. Word er op zo’n afkeverings vlucht met extra crew gevlogen?Of vind er een crew wissel plaats tijdens een tankstop?
Even een vraag. Word er op zo’n afkeverings vlucht met extra crew gevlogen?Of vind er een crew wissel plaats tijdens een tankstop?
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Er van uitgaande dat je afleveringsvlucht bedoelt, waarvandaan? Vanuit Seattle? Dit wordt doorgaans met 3 man gedaan.jet380 wrote:Bedankt voor de update.
Even een vraag. Word er op zo’n afkeverings vlucht met extra crew gevlogen?Of vind er een crew wissel plaats tijdens een tankstop?
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Waarom een tankstop? Seattle-AMS is voor iedere widebody een eitje. Ook na heavy maintenance in bv Jakarta gaat de vlucht zonder tussenstop naar huis. Een 73tje of E-Jet is natuurlijk een ander verhaal als die van ver moet komen.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zelfs 737-800 vliegt meestal zonder stop van Seattle naar Ams. Dit hangt af van de windkracht en richting. De 737-700 redt het niet en maakt wel altijd1 tankstop.
Embraer 175 maakt 3 stops vanauit Sao Jose dos Campos en de 190 maakt 2 tankstops.
Zonder lading is de performance een stuk groter van vliegtuigen.
Embraer 175 maakt 3 stops vanauit Sao Jose dos Campos en de 190 maakt 2 tankstops.
Zonder lading is de performance een stuk groter van vliegtuigen.
76-er wrote:Waarom een tankstop? Seattle-AMS is voor iedere widebody een eitje. Ook na heavy maintenance in bv Jakarta gaat de vlucht zonder tussenstop naar huis. Een 73tje of E-Jet is natuurlijk een ander verhaal als die van ver moet komen.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KL760 van SJO naar AMS heeft nu al 2x een tussenstop gemaakt op CUR. (was de eerste keer dat er een KLM 787 op CUR landde) Weet iemand de reden hiervoor? Schijnt alleen voor brandstof te zijn, wat zeer aannemelijk is. Weinig brandstof beschikbaar in SJO?
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nee. Heeft te maken met het terrein rond San Jose airport in combinatie met de wind. Starten bij voorkeur weg van de bergen en wind juist ook uit die kant...Biem wrote:KL760 van SJO naar AMS heeft nu al 2x een tussenstop gemaakt op CUR. (was de eerste keer dat er een KLM 787 op CUR landde) Weet iemand de reden hiervoor? Schijnt alleen voor brandstof te zijn, wat zeer aannemelijk is. Weinig brandstof beschikbaar in SJO?
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nope.Biem wrote:Weinig brandstof beschikbaar in SJO?
Beperkte takoff performance als de wind daar teveel uit de verkeerde richting komt. Vroegâh vaak geweest met de 76/md11f en het was niet voor niets dat MP destijds die paxroute altijd via MIA vloog. Engine out is daar nogal een dingetje wat flinke restricties tot gevolg kan hebben op je maximum startgewicht.