KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De PH-BK* serie is door KLM vastgelegd.
De genoemde regi’s kunnen niet gebruikt worden ivm de “30 jaars regel” wat betekend dat een reginpas na 30 jaar weer hergebruikt mag gaan worden.
De genoemde regi’s kunnen niet gebruikt worden ivm de “30 jaars regel” wat betekend dat een reginpas na 30 jaar weer hergebruikt mag gaan worden.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Er was een site waar alle NL-registraties werden bijgehouden, ik weet niet of die nog bestaat. Daar heb ik ooit gevonden dat de BK serie is gereserveerd door KLM. De genoemde registraties waren al in gebruik door anderen en kunnen daarom voor langere tijd niet meer worden uitgegeven.Ger wrote:Mag ik de bron van deze info weten of is dit van horen zeggen?Inkjet wrote:PH-BKA
BKB-BKE-BKN-BKR en BKT zijn niet beschikbaar in de PH-BKx serie.
Rgds, Ger
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
--> tenzij de kist die de regi droeg afgeschreven/verongelukt is en er dus een 100% kans is dat die kist nooit meer heringeschreven wordt in het NL register... Dan kan het ook eerder.B767-300ER wrote:De PH-BK* serie is door KLM vastgelegd.
De genoemde regi’s kunnen niet gebruikt worden ivm de “30 jaars regel” wat betekend dat een reginpas na 30 jaar weer hergebruikt mag gaan worden.
== All is well, as long as we keep spinning ==
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat wist ik dan weer niet.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-AOE is onderweg naar Montreal.
Hiermee is PH-AOF overgebleven als enige KLM wide-body zonder flat bed business class.
Hiermee is PH-AOF overgebleven als enige KLM wide-body zonder flat bed business class.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En -AOF vliegt niet meer dus ik gok dat die nu de hangar in is gegaan voor ombouw?
PH-BFT is terug van C-check in Jakarta en PH-CKB is naar Jakarta voor D-check.
PH-BFT is terug van C-check in Jakarta en PH-CKB is naar Jakarta voor D-check.
- Alpha Kilo One
- Scramble Master
- Posts: 4496
- Joined: 25 Apr 2005, 16:17
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: Jein 😉
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik ben niet écht een civilist. Zeg maar rustig helemaal niet. Maar waarom moet dat spul helemaal naar Jakarta voor een check? Dat kan niet dichtbij?
"Nix bliev wie it es"
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Prijs icm capciteit
Dichterbij kan ook maar is vaak duurder.
Dichterbij kan ook maar is vaak duurder.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Iemand enig idee wat er met de PH-BVA aan de hand is? Heeft tussen 28 oktober en 17 november niet gevlogen en nu sinds 25 december niet meer.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Tussen 28 okt en 17 nov heeft de BVA binnen gestaan vanwege inbouw van het nieuwe Panasonic WiFi/connectivity systeem.
En sinds 25 dec vanwege gepland onderhoud, maar meer details weet ik ook niet helaas.
En sinds 25 dec vanwege gepland onderhoud, maar meer details weet ik ook niet helaas.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ah, ik had verwacht dat het inbouwen tijdens het onderhoud zo plaatsvinden, maar dat is dus blijkbaar niet zo
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM's eerste geplande 747 vlucht naar Las Vegas is onderweg; uitgevoerd door PH-BFN: https://www.flightradar24.com/KLM613/1f1821e7
Vliegt door naar Los Angeles en dan weer terug. Morgen doet PH-BFH hetzelfde.
(Naast het feit dat Delta vandaag een A330-300 N828NW inzet van Amsterdam naar LAX en morgen N828NW)
Vrijdag vliegt KLM eenmaal met de 747 van Las Vegas terug naar Amsterdam; Delta vrijdag en zaterdag met een A330.
Dit zijn natuurlijk de vluchten voor CES; vanaf 6 juni standaard lijnvluchten met de 787.
Naar mijn weten is KLM nooit eerder met de 747 naar Las Vegas geweest; op een enkele uitwijking na, zoals deze: https://www.flickr.com/photos/tossmeanote/4180060097/
Vliegt door naar Los Angeles en dan weer terug. Morgen doet PH-BFH hetzelfde.
(Naast het feit dat Delta vandaag een A330-300 N828NW inzet van Amsterdam naar LAX en morgen N828NW)
Vrijdag vliegt KLM eenmaal met de 747 van Las Vegas terug naar Amsterdam; Delta vrijdag en zaterdag met een A330.
Dit zijn natuurlijk de vluchten voor CES; vanaf 6 juni standaard lijnvluchten met de 787.
Naar mijn weten is KLM nooit eerder met de 747 naar Las Vegas geweest; op een enkele uitwijking na, zoals deze: https://www.flickr.com/photos/tossmeanote/4180060097/
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Momenteel staan er drie KLM kisten in NWI, de PH-BGN, PH-BXN en de PH-BXB.
Krijgen deze allemaal de nieuwe livery?
Krijgen deze allemaal de nieuwe livery?
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Alleen de BXB voor deco
De andere voor onderhoud
De andere voor onderhoud
- Fiets
- Scramble Senior
- Posts: 277
- Joined: 09 Dec 2008, 10:37
- Type of spotter: S5F2
- Subscriber Scramble: HR
- Location: Schiphol/Hoofddorp
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Tot nu toe bekend:Inkjet wrote:Er was een site waar alle NL-registraties werden bijgehouden, ik weet niet of die nog bestaat. Daar heb ik ooit gevonden dat de BK serie is gereserveerd door KLM. De genoemde registraties waren al in gebruik door anderen en kunnen daarom voor langere tijd niet meer worden uitgegeven.Ger wrote:Mag ik de bron van deze info weten of is dit van horen zeggen?Inkjet wrote:PH-BKA
BKB-BKE-BKN-BKR en BKT zijn niet beschikbaar in de PH-BKx serie.
Rgds, Ger
Jun-19 PH-BKA Boeing B787-10 42485
Sep-19 PH-BKC Boeing B787-10 42503
Oct-19 PH-BKD Boeing B787-10 42492
Dec-19 PH-BKF Boeing B787-10 42496
May-20 PH-BK? Boeing B787-10 42499
Mar-21 PH-BK? Boeing B787-10 42500
Jul-21 PH-BK? Boeing B787-10 42489
Aug-21 PH-BK? Boeing B787-10 42508
Rgds/Henk