KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat is de geplande uitfaseringmaand (datum?) voor de PH-BFU ?
In het vorige uitfaseringsschema stond December 2018 en op facebook "farewell 747" zag ik April 2019 voorbijkomen.
Na een uitgebreide onderhoudsbeurt in Jakarta lijkt mij April 2019 zeer onwaarschijnlijk.
In het vorige uitfaseringsschema stond December 2018 en op facebook "farewell 747" zag ik April 2019 voorbijkomen.
Na een uitgebreide onderhoudsbeurt in Jakarta lijkt mij April 2019 zeer onwaarschijnlijk.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Over het algemeen wordt een C-check elke 18 tot 24 maanden uitgevoerd. Maar ik heb geen idee wat dit voor de uitfasering van de BFU betekent747classic wrote:Wat is de geplande uitfaseringmaand (datum?) voor de PH-BFU ?
In het vorige uitfaseringsschema stond December 2018 en op facebook "farewell 747" zag ik April 2019 voorbijkomen.
Na een uitgebreide onderhoudsbeurt in Jakarta lijkt mij April 2019 zeer onwaarschijnlijk.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BVF heeft nu ook de nieuwe livery: https://www.webstagram.info/media/BqsSp2EgjkG
Uitgevoerd door Air Livery in Manchester.
Uitgevoerd door Air Livery in Manchester.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het is het plan van de Topman van Corendon, Atilay Uslu, om de BFB op 9 februari over de A4 te laten hijsen. Die dag is het 50 jaar geleden dat de B747 haar eerste proefvlucht maakte vanaf Paine Field Everett.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De BFU vertrekt in het voorjaar. Dat betekent dat er in de zomer van 2019 met 10 machines gevlogen gaat worden. In het najaar van 2019 vertrekt de BFG. Conform de nu bekende planning vliegt KLM de winter 2019/2020 met 9 machines. Daarna vertrekken er weer 3 vliegtuigen (BFH, BFI, BFS) om de zomer van 2020 met 6 toestellen te vliegen. Dat najaar zwaait KLM de BFT en BFL uit en gaat KLM het laatste seizoen in met de laatste 4 Pilot's Aircraft. (BFW, BFV, BFN en de BFY). In mei 2021 staat de laatste lijndienstvlucht gepland. De City of Johannesburg doet daarna het licht uit.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik vind het wel echt gaaf dat Corendon zo aan de details denkt die het allemaal net even wat specialer maakt.nemaco wrote:Het is het plan van de Topman van Corendon, Atilay Uslu, om de BFB op 9 februari over de A4 te laten hijsen. Die dag is het 50 jaar geleden dat de B747 haar eerste proefvlucht maakte vanaf Paine Field Everett.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De PH-BFU is net terug uit Djakarta voor uitgebreid onderhoud (18-19 dagen). Was dit alleen een extensie check of een C-check ?nemaco wrote:De BFU vertrekt in het voorjaar.
De vraag is : Wordt deze check + 2 ferry flights alleen gedaan voor 4 maanden langer doorvliegen ? Lijkt mij niet erg kosteneffectief.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
-
- Scramble Junior
- Posts: 203
- Joined: 10 Jan 2006, 11:59
- Subscriber Scramble: Backtrack
- Location: Schiedam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Als de vervangende capaciteit op zich laat wachten dan zal je wel moeten. Dan wordt dat gewoon ingecalculeerd. Misschien kan ze iets later blijven als back up kist.747classic wrote:De PH-BFU is net terug uit Djakarta voor uitgebreid onderhoud (18-19 dagen). Was dit alleen een extensie check of een C-check ?nemaco wrote:De BFU vertrekt in het voorjaar.
De vraag is : Wordt deze check + 2 ferry flights alleen gedaan voor 4 maanden langer doorvliegen ? Lijkt mij niet erg kosteneffectief.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Toen -BFU in Jakarta stond, stond -BFL er ook. Misschien hebben ze onderdelen zitten uitwisselen tussen die twee kisten aangezien -BFL nog wel 2 jaar blijft?
Iets soortgelijks hebben ze daar gedaan met -BFC en -BFO in 2016 waarbij -BFO vrijwel direct na terugkomst door vloog naar Teruel en -BFC nog 2 jaar langer doorvloog.
Iets soortgelijks hebben ze daar gedaan met -BFC en -BFO in 2016 waarbij -BFO vrijwel direct na terugkomst door vloog naar Teruel en -BFC nog 2 jaar langer doorvloog.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nou, A350's naar Joon lijkt niet meer te gebeuren: http://www.lefigaro.fr/societes/2018/11 ... e-joon.phpIemand91 wrote: Of de A350-1000 of -1100.
Hoewel; ik lees de laatste week dat de A350 niet bij KLM komt maar naar Joon gaat en KLM meer 787's gaat krijgen; maar ja; zolang ik dat nog niet bevestigd zie worden door AF/KLM neem ik aan dat we in Amsterdam nog steeds een aantal A350's gaan krijgen.
Ben Smith lijkt de stekker uit Joon te willen trekken. Komende zaterdag is het een jaar geleden dat ze hun eerste vlucht maakten...
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BFB is net uit Amsterdam vertrokken als KL9871 (2 Dec 1404).
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Klopt het dat PH-BFB 13 december terug op Schiphol wordt verwacht?
RVG
- United
- Scramble Senior
- Posts: 410
- Joined: 11 Oct 2005, 17:43
- Subscriber Scramble: United
- Location: AMS
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik las op A.net dat er in Q1 2019 twee 737-700’s naar Luxair gaan. Kan/mag/wil iemand dat bevestigen of ontkennen?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nou. Er gaan 2x 737-7 uit komend jaar. Dusbdat zou goed kunnen...
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2946
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
That is correctUnited wrote:Ik las op A.net dat er in Q1 2019 twee 737-700’s naar Luxair gaan. Kan/mag/wil iemand dat bevestigen of ontkennen?