Transavia vanaf 2021: MAX76-er wrote:Cor en Don: MAX
TUI: MAX
Ben bang dat voor KL hetzelfde gaat gelden. Tzt. Blèk.
KLM vanaf (?)2023/2024: MAX
Transavia vanaf 2021: MAX76-er wrote:Cor en Don: MAX
TUI: MAX
Ben bang dat voor KL hetzelfde gaat gelden. Tzt. Blèk.
Hoezo?76-er wrote:Dat bedoel ik, daar wordt je toch niet vrolijk van.
Ik las een keer iets van een motorproblemen (generator).Biem wrote:de PH-BFN staat al twee dagen AOG in Nairobi, iemand enig idee waarom? Is op 20-11 na nog geen half uur vliegen weer teruggekeerd naar NBO.
Geen idee nog, wel is al bekend dat ze (onder voorbehoud) vandaag naar CUR vliegt, morgen naar YYZ en overmorgen naar LAX.RudiMD11 wrote:26/11 als het goed is dus de laatste commerciele vlucht van PH-BFB. Weet iemand toevallig al welke vlucht dat zal zijn?
Lijkt me verre van verrassend dat deze niet in het KLM 'plaatje' passen..phkza wrote:Helaas, geen A380's voor KLM. Had dat kleurenschema wel op die whale willen zien
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... rbus-a380s
Bennie wrote:Lijkt me verre van verrassend dat deze niet in het KLM 'plaatje' passen..phkza wrote:Helaas, geen A380's voor KLM. Had dat kleurenschema wel op die whale willen zien
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... rbus-a380s
In een tijd dat er qua slots nauwelijks ruimte meer bijkomt (vanwege de gedateerde afspraken met de omwonenden in het Alders-akkoord) zou extra capaciteit per vliegbeweging niet gek zijn, zeker op drukke routes. Alleen de gates die de A380 aankunnen zijn er niet in overvloed. Alhoewel, met de drie die er zijn zou er misschien wel gewerkt kunnen worden...Bennie wrote:Lijkt me verre van verrassend dat deze niet in het KLM 'plaatje' passen..phkza wrote:Helaas, geen A380's voor KLM. Had dat kleurenschema wel op die whale willen zien
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... rbus-a380s
In dat geval zal PH-BFB een geplande aankomsttijd van 0905 hebben op Schiphol op 26/11 en zal dat de laatste commerciële landing zijn.737freak wrote:Dan zet ik mijn geld op LAX als laatste commerciële vlucht voor deze oude dame.
Of de A350-1000 of -1100.Berven1 wrote: Op zich is wel logisch dat Airbus A380 te groot voor de KLM is en niet efficiënt genoeg om vol te krijgen per vlucht met zo'n grote superjumbo. Ik zie meer heil in een Boeing 777-9X voor de KLM dan die Airbus A380.
In een KLM A380 zouden gemakkelijk 650+ stoelen gaan; meer dan welke A380 configuratie nu in gebruik.phkza wrote: In een tijd dat er qua slots nauwelijks ruimte meer bijkomt (vanwege de gedateerde afspraken met de omwonenden in het Alders-akkoord) zou extra capaciteit per vliegbeweging niet gek zijn, zeker op drukke routes. Alleen de gates die de A380 aankunnen zijn er niet in overvloed. Alhoewel, met de drie die er zijn zou er misschien wel gewerkt kunnen worden...