Wat is er mis met de bestaande E-Jets dat ze beter nieuwe kunnen bestellen?Bank_angle wrote:108 stoelen in de E190 ben benieuwd. Denk dat ze beter nieuwe E-jets kunnen bestellen aangezien KLM geen slots meer gaat krijgen dus alleen kan uitbreiden door capaciteit te vergroten tot 2020, tevens lopen de eerste lease contracten af volgend jaar van de eerste E190’s
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Last edited by B767-300ER on 23 Oct 2018, 16:56, edited 1 time in total.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Die kans acht ik uitermate klein.B777-300ER wrote:A320 & 321 neo's gaan hun intreden maken.
In welke wandelgang heb je dit vernomen?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Getuige de laatste paar leaseverlengingen naar zelfs 2031 voor enkele huidige 737’s is die keuze al gemaakt denk ik zomaar. De vraag is alleen welke versie(s)..CaptainRoPro wrote:
Ben benieuwd wat Transavia doet (737MAX?) , want dan is uitwisselen ook niet meer zo gedaan. (Alleen inclusief volledig personeel dan)
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Heeft KLM laatst niet juist 4 738's besteld?737freak wrote:Ik ben inderdaad ook erg benieuwd waar deze informatie nu vandaan komt. Voor zover ik weet is het laatst bekende dat AF-KL op groep niveau bezig is met een 'narrow body tender', maar hier is nog niets concreets uitgekomen.Bennie wrote:Naar ik mag aannemen is deze uitspraak gebaseerd op 'inside information'? Of heb ik een openbare publicatie hierover gemist?B777-300ER wrote:A320 & 321 neo's gaan hun intrede maken.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Klopt ja, levering maart en april 2019. Geen MAX versies maar wel nieuwe interieurs.
Kans is nagenoeg nihil (inside information) dat KLM A319, A321 of A321's zal bestellen. Dit gebeurt alleen om beide fabrieken scherp te houden met huidige en toekomstige bestellingen.
Kans is nagenoeg nihil (inside information) dat KLM A319, A321 of A321's zal bestellen. Dit gebeurt alleen om beide fabrieken scherp te houden met huidige en toekomstige bestellingen.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Mijn verwachting ia dat de tender van 200 machines verdeeld wordt in 100Airbussen en 100 Boeings.
100 Airbus 320 series voor AF
50 Boeing 73 MAX series voor KLM
50 Boeing 73 MAX series voor HV
Al dan niet via lease of sale and lease back after delivery
Time will tell
100 Airbus 320 series voor AF
50 Boeing 73 MAX series voor KLM
50 Boeing 73 MAX series voor HV
Al dan niet via lease of sale and lease back after delivery
Time will tell
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
In de AF/KL groep dus, als ik de reacties goed interpreteer.... Maar gaat deze tak van het forum niet over KLM?B777-300ER wrote:A320 & 321 neo's gaan hun intreden maken.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Lekker niet-constructieve Televaag-achtige post, zo zonder enige credits of wat dan ook om het wat geloofwaardiger te maken. Zou mij ook niet verbazen als 'B777-300ER' een nieuwe username is van ene 'Berven'...Bennie wrote:In de AF/KL groep dus, als ik de reacties goed interpreteer.... Maar gaat deze tak van het forum niet over KLM?B777-300ER wrote:A320 & 321 neo's gaan hun intreden maken.
Kees
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Niet reageren was ook een goede optie geweestOptimus wrote:Lekker niet-constructieve Televaag-achtige post, zo zonder enige credits of wat dan ook om het wat geloofwaardiger te maken. Zou mij ook niet verbazen als 'B777-300ER' een nieuwe username is van ene 'Berven'...Bennie wrote:In de AF/KL groep dus, als ik de reacties goed interpreteer.... Maar gaat deze tak van het forum niet over KLM?B777-300ER wrote:A320 & 321 neo's gaan hun intreden maken.
Kees
Groeten,
Ron
Ron
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BFL is net vertrokken als KL9875. Toch nog een D-check?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Lijkt mij eerder voor een C-check aangezien de BFY de laatste 744 was die nog een D-check zou krijgenInkjet wrote:PH-BFL is net vertrokken als KL9875. Toch nog een D-check?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is idd C-check, BFL heeft in januari 2015 D-check afgerond dus zou pas aan de beurt zijn in 2021 indien deze door zou hebben gevlogen na die tijd
Biem wrote:Lijkt mij eerder voor een C-check aangezien de BFY de laatste 744 was die nog een D-check zou krijgenInkjet wrote:PH-BFL is net vertrokken als KL9875. Toch nog een D-check?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De beslissing is genomen door de 737 divisie, de 4 nieuwe 800’s gaan 2 x 700’s vervangen.
B767-300ER wrote:Eerst maar eens afwachten of er sprake is van vervanging van 737-7’s.. geen enkele 737-7 lease loopt af in 2019. Tevens zijn er geen 737-7’s in eigendom...Ger wrote:Nu 4 KLM Boeing 737-700's in 2019 worden vervangen door 4 Boeing 737-800's...
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Een C-check met wat extra inspecties heb ik inmiddels begrepen.nemaco wrote:Is idd C-check, BFL heeft in januari 2015 D-check afgerond dus zou pas aan de beurt zijn in 2021 indien deze door zou hebben gevlogen na die tijd
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dank je Ron! Mijn excuses ook naar eenieder die hier aanstoot aan heeft genomen, want ik was even vergeten dat het deels een 'speculeer' topic is (of dat het pure speculatie was, dat ik speculeerde over de afzender van de eerdere speculatie, welke natuurlijk mag speculeren ).Hurricane wrote:Niet reageren was ook een goede optie geweestOptimus wrote:
Lekker niet-constructieve Televaag-achtige post, zo zonder enige credits of wat dan ook om het wat geloofwaardiger te maken. Zou mij ook niet verbazen als 'B777-300ER' een nieuwe username is van ene 'Berven'...
Kees
Kees