KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Bank_angle wrote:108 stoelen in de E190 ben benieuwd. Denk dat ze beter nieuwe E-jets kunnen bestellen aangezien KLM geen slots meer gaat krijgen dus alleen kan uitbreiden door capaciteit te vergroten tot 2020, tevens lopen de eerste lease contracten af volgend jaar van de eerste E190’s
Wat is er mis met de bestaande E-Jets dat ze beter nieuwe kunnen bestellen?
Last edited by B767-300ER on 23 Oct 2018, 16:56, edited 1 time in total.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

B777-300ER wrote:A320 & 321 neo's gaan hun intreden maken.
Die kans acht ik uitermate klein.
In welke wandelgang heb je dit vernomen?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

CaptainRoPro wrote:
Ben benieuwd wat Transavia doet (737MAX?) , want dan is uitwisselen ook niet meer zo gedaan. (Alleen inclusief volledig personeel dan)
Getuige de laatste paar leaseverlengingen naar zelfs 2031 voor enkele huidige 737’s is die keuze al gemaakt denk ik zomaar. De vraag is alleen welke versie(s)..
All times are local times!

Regards, N.
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

737freak wrote:
Bennie wrote:
B777-300ER wrote:A320 & 321 neo's gaan hun intrede maken.
Naar ik mag aannemen is deze uitspraak gebaseerd op 'inside information'? Of heb ik een openbare publicatie hierover gemist?
Ik ben inderdaad ook erg benieuwd waar deze informatie nu vandaan komt. Voor zover ik weet is het laatst bekende dat AF-KL op groep niveau bezig is met een 'narrow body tender', maar hier is nog niets concreets uitgekomen.
Heeft KLM laatst niet juist 4 738's besteld?
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Klopt ja, levering maart en april 2019. Geen MAX versies maar wel nieuwe interieurs.

Kans is nagenoeg nihil (inside information) dat KLM A319, A321 of A321's zal bestellen. Dit gebeurt alleen om beide fabrieken scherp te houden met huidige en toekomstige bestellingen.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Mijn verwachting ia dat de tender van 200 machines verdeeld wordt in 100Airbussen en 100 Boeings.
100 Airbus 320 series voor AF
50 Boeing 73 MAX series voor KLM
50 Boeing 73 MAX series voor HV

Al dan niet via lease of sale and lease back after delivery

Time will tell
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16541
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

B777-300ER wrote:A320 & 321 neo's gaan hun intreden maken.
In de AF/KL groep dus, als ik de reacties goed interpreteer.... Maar gaat deze tak van het forum niet over KLM? :o
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
User avatar
Optimus
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 995
Joined: 12 Feb 2004, 10:16
Subscriber Scramble: Optimus

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Optimus »

Bennie wrote:
B777-300ER wrote:A320 & 321 neo's gaan hun intreden maken.
In de AF/KL groep dus, als ik de reacties goed interpreteer.... Maar gaat deze tak van het forum niet over KLM? :o
Lekker niet-constructieve Televaag-achtige post, zo zonder enige credits of wat dan ook om het wat geloofwaardiger te maken. Zou mij ook niet verbazen als 'B777-300ER' een nieuwe username is van ene 'Berven'...

Kees
Image
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

Optimus wrote:
Bennie wrote:
B777-300ER wrote:A320 & 321 neo's gaan hun intreden maken.
In de AF/KL groep dus, als ik de reacties goed interpreteer.... Maar gaat deze tak van het forum niet over KLM? :o
Lekker niet-constructieve Televaag-achtige post, zo zonder enige credits of wat dan ook om het wat geloofwaardiger te maken. Zou mij ook niet verbazen als 'B777-300ER' een nieuwe username is van ene 'Berven'...

Kees
Niet reageren was ook een goede optie geweest :wink:
Groeten,
Ron
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 554
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

PH-BFL is net vertrokken als KL9875. Toch nog een D-check?
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Inkjet wrote:PH-BFL is net vertrokken als KL9875. Toch nog een D-check?
Lijkt mij eerder voor een C-check aangezien de BFY de laatste 744 was die nog een D-check zou krijgen
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Is idd C-check, BFL heeft in januari 2015 D-check afgerond dus zou pas aan de beurt zijn in 2021 indien deze door zou hebben gevlogen na die tijd
Biem wrote:
Inkjet wrote:PH-BFL is net vertrokken als KL9875. Toch nog een D-check?
Lijkt mij eerder voor een C-check aangezien de BFY de laatste 744 was die nog een D-check zou krijgen
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

De beslissing is genomen door de 737 divisie, de 4 nieuwe 800’s gaan 2 x 700’s vervangen.
B767-300ER wrote:
Ger wrote:Nu 4 KLM Boeing 737-700's in 2019 worden vervangen door 4 Boeing 737-800's...
Eerst maar eens afwachten of er sprake is van vervanging van 737-7’s.. geen enkele 737-7 lease loopt af in 2019. Tevens zijn er geen 737-7’s in eigendom...
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 554
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

nemaco wrote:Is idd C-check, BFL heeft in januari 2015 D-check afgerond dus zou pas aan de beurt zijn in 2021 indien deze door zou hebben gevlogen na die tijd
Een C-check met wat extra inspecties heb ik inmiddels begrepen.
User avatar
Optimus
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 995
Joined: 12 Feb 2004, 10:16
Subscriber Scramble: Optimus

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Optimus »

Hurricane wrote:
Optimus wrote:
Lekker niet-constructieve Televaag-achtige post, zo zonder enige credits of wat dan ook om het wat geloofwaardiger te maken. Zou mij ook niet verbazen als 'B777-300ER' een nieuwe username is van ene 'Berven'...

Kees
Niet reageren was ook een goede optie geweest :wink:
Dank je Ron! Mijn excuses ook naar eenieder die hier aanstoot aan heeft genomen, want ik was even vergeten dat het deels een 'speculeer' topic is (of dat het pure speculatie was, dat ik speculeerde over de afzender van de eerdere speculatie, welke natuurlijk mag speculeren :bday: ).

Kees
Image
Post Reply

Return to “'t Praethuys”