Mxg1511 wrote:Zijn deze dan voorzien van Boeing Sky interior? Aangezien KLM een universele vloot wil hebben.737freak wrote:Het lijkt erop dat KLM een goeie deal heeft kunnen maken voor 4 'end of line production slots', vergelijkbaar met de laatste batch 747 Combi's die destijds met een mooie korting als laatste gebouwd zijn.nemaco wrote:KLM heeft vier 737-800's besteld. Het is mij onduidelijk of dit wel of geen MAX versies betreft. Bouwt Boeing uberhaupt nog niet-MAX toestellen van de 737's? Aan het motortype te zien, lijkt het mij de niet-MAX versie
PH-BCG 62578 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCH 62579 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCK 62580 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCL 63624 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
Wat ik mij ook afvraag is in hoeverre KLM op de 2e hands markt aan het kijken is voor 'grotere buizen':
Partner Jet Airways stelt binnenkort een 2-tal 737-900 buiten dienst die vervangen worden door MAX toestellen. Deze originele 900's zijn 15 jaar oud en zijn dus gelijk (op customer spec na) aan de 5 originele 737-900's die KLM heeft, waar er maar een stuk of 50 van gemaakt zijn. Het zou wel eens een slimme zet kunnen zijn om deze 2 machines van Jet over te nemen en daarmee 2 737-700's terug naar hun leasemaatschappij te sturen. Qua schaalvergroting zou het een goedkope manier zijn om 2 737-700's te vervangen voor 2 737-900's die goed in de vloot passen (mits het 'om-spec-en' naar KLM 737 niet te veel kost, zoals met de HSD en HSE gedaan is).
Wat zijn de gedachten hierover? Ben erg benieuwd...
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Alle 4 krijgen wel Sky Interior
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Toch wel godgeklaagd dat KL als 'milieubewuste' airline nog NG's afneemt in het volgende decennium. Terwijl bv Cor en Don en TUI de eerste MAX'n al in huis hebben.
Aan de andere kant biedt dat misschien wel een opening voor de NEO op de wat langere termijn.
Aan de andere kant biedt dat misschien wel een opening voor de NEO op de wat langere termijn.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BHO staat nog steeds aan de grond. In de afgelopen dagen enkele malen ingepland geweest voor de volgende dag maar momenteel niet.pjotrtje wrote:Ah da's inderdaad wel slordig ja!
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat denk je zelf?76-er wrote: Aan de andere kant biedt dat misschien wel een opening voor de NEO op de wat langere termijn.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
InsideFlyer heeft het nu ook over dat KLM de 737-700's gaat vervangen door de -800.
https://insideflyer.nl/klm-vervangt-boeing-737-700s/
Geen idee waar zij die info vandaan hebben (mogelijk de bron die ik eerder noemde?).
Ik volg het niet helemaal meer; AF/KLM zou eind dit jaar met een besluit komen wat betreft de vervanging van de huidige korte- en middellange vloot van Air France, KLM en HOP! en nu lijkt het erop dat ze een stel -800's bij KLM gaan leasen.
Aan de andere kant; dat zou natuurlijk prima interim-oplossing zijn voor wanneer de 'echte' vervanging komt (als in A320neo en/of 737MAX).
https://insideflyer.nl/klm-vervangt-boeing-737-700s/
Geen idee waar zij die info vandaan hebben (mogelijk de bron die ik eerder noemde?).
Ik volg het niet helemaal meer; AF/KLM zou eind dit jaar met een besluit komen wat betreft de vervanging van de huidige korte- en middellange vloot van Air France, KLM en HOP! en nu lijkt het erop dat ze een stel -800's bij KLM gaan leasen.
Aan de andere kant; dat zou natuurlijk prima interim-oplossing zijn voor wanneer de 'echte' vervanging komt (als in A320neo en/of 737MAX).
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Misschien dat ze iets aankondigen op Farnborough airshow, wat wel vaker gebeurd met grote orders. Misschien ook nietIemand91 wrote:InsideFlyer heeft het nu ook over dat KLM de 737-700's gaat vervangen door de -800.
https://insideflyer.nl/klm-vervangt-boeing-737-700s/
Geen idee waar zij die info vandaan hebben (mogelijk de bron die ik eerder noemde?).
Ik volg het niet helemaal meer; AF/KLM zou eind dit jaar met een besluit komen wat betreft de vervanging van de huidige korte- en middellange vloot van Air France, KLM en HOP! en nu lijkt het erop dat ze een stel -800's bij KLM gaan leasen.
Aan de andere kant; dat zou natuurlijk prima interim-oplossing zijn voor wanneer de 'echte' vervanging komt (als in A320neo en/of 737MAX).
-
- Scramble Rookie
- Posts: 52
- Joined: 09 Oct 2015, 23:09
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De klacht is teruggekomen vóórdat ze een testvlucht wilde maken. Is inmiddels een duur geintje van boeing (net nieuwe kist)Inkjet wrote:PH-BHO staat nog steeds aan de grond. In de afgelopen dagen enkele malen ingepland geweest voor de volgende dag maar momenteel niet.pjotrtje wrote:Ah da's inderdaad wel slordig ja!
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 576
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
TheDutchWesley wrote:De klacht is teruggekomen vóórdat ze een testvlucht wilde maken. Is inmiddels een duur geintje van boeing (net nieuwe kist)Inkjet wrote:PH-BHO staat nog steeds aan de grond. In de afgelopen dagen enkele malen ingepland geweest voor de volgende dag maar momenteel niet.pjotrtje wrote:Ah da's inderdaad wel slordig ja!
Enig idee wanneer de testvlucht nu gepland staat?
-
- Scramble Rookie
- Posts: 52
- Joined: 09 Oct 2015, 23:09
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Voorlopig geen idee. Het is wachten op onderdelen (vanuit Boeing)robin27198 wrote:
Enig idee wanneer de testvlucht nu gepland staat?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
For the 737-700 of KLM, would it be an option that Transavia buys 737 MAX and their 737-800 replace KLM 737-700 at least for a period?
-
- Scramble Senior
- Posts: 300
- Joined: 16 Mar 2008, 17:58
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Toevallig al iemand geruchten ontvangen over opvolging (huidige 737-700/800/900 E-JETS) KLM/C Europa vloot? Of gaat het misschien toch 1 grote KLM Europa worden? De A220-300 zou natuurlijk ook een mooie opvolger zijn.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De A220 is voor KLM met de slotproblematiek juist niet interessant. Om te groeien zal er meer pax per slot moeten worden vervoerd. Dat ga je met een A220 niet redden
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Opvolging voor de E-jets? lijkt mij niet aan de orde.Bank_angle wrote:Toevallig al iemand geruchten ontvangen over opvolging (huidige 737-700/800/900 E-JETS) KLM/C Europa vloot? Of gaat het misschien toch 1 grote KLM Europa worden? De A220-300 zou natuurlijk ook een mooie opvolger zijn.
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 576
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
totaal niet aan de orde de E175 hebben een Avg Age of 1.2 years.Biem wrote:Opvolging voor de E-jets? lijkt mij niet aan de orde.Bank_angle wrote:Toevallig al iemand geruchten ontvangen over opvolging (huidige 737-700/800/900 E-JETS) KLM/C Europa vloot? Of gaat het misschien toch 1 grote KLM Europa worden? De A220-300 zou natuurlijk ook een mooie opvolger zijn.
en de E190 Avg Age 6.7 years
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat is de de exacte delivery date in augustus van PH-BHP, de laatste 787-900 (nr 13)?