Ik weet even niet waar ik deze vraag zou kunnen stellen, dus doe het maar hier.
Ik was deze week bij Airbus in Hamburg en zag daar een A321neo van Easyjet.
EasyJet Airline - Airbus A321-251NX (D-AVZU / G-UZMA / MSN 8314)
Nu was ik even aan het zoeken naar notatie van het type en krijg: Airbus A321-251NX
Nu vroeg ik me af is de X nu Long Range, dus een A321neoLR?
In de berichtgeving van Easyjet zelf noemt men alleen dat ze 30x A321neo afnemen.
Thanks,
Matthijs
Vraagje over A321 Easyjet
Forum rules
- Rob van R
- Scramble Senior
- Posts: 318
- Joined: 24 Dec 2008, 19:23
- Subscriber Scramble: Rob van R
- Location: Hoofddorp
Re: Vraagje over A321 Easyjet
Volgens mij is het inderdaad een behoorlijke long range. Opvallend zijn ook de 2 nooduitgangen boven de vleugel, wat dus voor de A321 geheel nieuw is,
Groet Greetings Rob van Ringelesteijn
Gevlogen met:B717/B727/B737/B747/B757/B767/B777/DC3/DC4/DC6/DC9/DC10/MD11/MD80/MD90/ L1011/A300/A310/A320/A330/A340/TU134/TU154/IL18/IL62/IL76/AN2/AN24/AN30/MIL2/MIL8/L188/EMB110/EMB120/EMB190/F27/F28/F50/F70/F100/CRJ200/ATR42/DHC6/BAC1-11/BAE146/CV580/CE172/CE206/CE208/SF340/R44C130[/b
Gevlogen met:B717/B727/B737/B747/B757/B767/B777/DC3/DC4/DC6/DC9/DC10/MD11/MD80/MD90/ L1011/A300/A310/A320/A330/A340/TU134/TU154/IL18/IL62/IL76/AN2/AN24/AN30/MIL2/MIL8/L188/EMB110/EMB120/EMB190/F27/F28/F50/F70/F100/CRJ200/ATR42/DHC6/BAC1-11/BAE146/CV580/CE172/CE206/CE208/SF340/R44C130[/b
Re: Vraagje over A321 Easyjet
Heeft die X niet te maken met de cabin flex welke op de 321 aangeboden is? Vandaar waarschijnlijk ook die emergency exits boven de vleugel.
Re: Vraagje over A321 Easyjet
NX staat voor de nieuwe deurconfiguratie, dit is dus geen LR. Deur twee is weggehaald en vervangen door de twee overwing exits en deur 3 is naar achteren verplaatst. Hierdoor is het mogelijk om van 220 naar 240 passagiers te gaan.
Re: Vraagje over A321 Easyjet
Zoals hier valt te zien:
Re: Vraagje over A321 Easyjet
TOP! allemaal bedankt voor jullie feedback
Viel me wel op hoeveel zeefvliegers (NEO's zonder motoren) er wel niet waren op Hamburg-Finkenwerder.
Dit is dan een 'normale' A321neo -> Primera Air - Airbus A321-251N (D-AVZR / OY-PAB / MSN 8195);
Viel me wel op hoeveel zeefvliegers (NEO's zonder motoren) er wel niet waren op Hamburg-Finkenwerder.
Dit is dan een 'normale' A321neo -> Primera Air - Airbus A321-251N (D-AVZR / OY-PAB / MSN 8195);
Re: Vraagje over A321 Easyjet
Dit komt door leveringsproblemen bij P&W, de CFM A320NEO's lijken wel volgens schema geleverd te worden.MainPower wrote:TOP! allemaal bedankt voor jullie feedback
Viel me wel op hoeveel zeefvliegers (NEO's zonder motoren) er wel niet waren op Hamburg-Finkenwerder.
Re: Vraagje over A321 Easyjet
Gaaf, van 3 toiletten op 220 pax naar 2 toiletten op 240 pax : 1 op 70 --> 1 op 120. Dat zal dringen worden op de typische Engelse biervluchten naar de Spaanse/Hongaarse/Italiaaanse zon.
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: Vraagje over A321 Easyjet
Misschien zie ik het verkeerd maar zijn het geen 2 toiletten achterin maar dan eentje met een schuifdeur? (vanwege dat pijltje)pjotrtje wrote:Gaaf, van 3 toiletten op 220 pax naar 2 toiletten op 240 pax : 1 op 70 --> 1 op 120. Dat zal dringen worden op de typische Engelse biervluchten naar de Spaanse/Hongaarse/Italiaaanse zon.