TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 576
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Vandaag 2x titan en 1x Tui belgie voor TUI NL iemand meer info Kisten Kapot of iets in die richting??
-
- Posts: 15
- Joined: 09 Feb 2014, 10:57
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Zelfde vraag voor de Long-haul vloot. Zag bijvoorbeeld de PH-TFK naar Luton gaan op FR24. Gaan dikke vertraging oplopen vanuit Mexico vandaag.
-
- Scramble Junior
- Posts: 244
- Joined: 09 Apr 2009, 16:18
- Type of spotter: f4 civille luchtvaart
- Subscriber Scramble: jet380
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Wat is er met de tff gebeurt? Optijd weg uit grq maar staat in eindhoven. Kom 13 uur later aan op ams. Famillie staat op lpa om er mee terug te gaan.
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 576
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
De PH-TFF is om 20:37 vertrokken vanaf EIN als TFL571jet380 wrote:Wat is er met de tff gebeurt? Optijd weg uit grq maar staat in eindhoven. Kom 13 uur later aan op ams. Famillie staat op lpa om er mee terug te gaan.
-
- Scramble Junior
- Posts: 244
- Joined: 09 Apr 2009, 16:18
- Type of spotter: f4 civille luchtvaart
- Subscriber Scramble: jet380
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Klopt dat was 3 uur te laat en was optijd weg uit grq.
Word pas morgen om 16.50 op ams verwacht. Weet het inmiddels. Was tec op ein nu wel naar lpa maar daar moet de crew rusten. ( begrijpelijk).
Word pas morgen om 16.50 op ams verwacht. Weet het inmiddels. Was tec op ein nu wel naar lpa maar daar moet de crew rusten. ( begrijpelijk).
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Er blijkt binnenkort een TUI B737 ( wet lease / dry lease ?? ) richting PBM/SMJP te gaan voor de regionale route SLM / Surinam Airways. daar worden binnen nu en 3 weken 2 van de 3 B737-3 uitgefaseerd
Iemand enig idee welke TUI kist de grote plas over gaat ?
Iemand enig idee welke TUI kist de grote plas over gaat ?
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Goedemiddag,
Heel lang ben ik stilzwijgende lezer geweest hier, maar net met het doen van mijn stoelreservering voor mijn vlucht naar CUR viel me het volgende op waar ik stiekem graag een antwoord op wil.
In 2015 werd gesproken over het ombouwen van alle 787-cabines naar TUI LOPA (300 stoelen met Premium). Echter heb ik net mijn stoel gereserveerd in een Arke LOPA (307 stoelen met Star). Waarom is dit ombouwen nooit meer gebeurd? Ze zouden dit doen zodat alle TUI airlines dezelfde config zouden hebben.
Overigens blijf ik het ook raar vinden dat in de nieuwe indeling (300) de stoelen voor Comfort en Economy door elkaar heeft staan in de cabine, wat is daar de reden achter?
Zie onderstaande link, daar staan ook beide indelingen:
https://www.tui.nl/vliegtickets/service ... servering/
Bedankt!
Heel lang ben ik stilzwijgende lezer geweest hier, maar net met het doen van mijn stoelreservering voor mijn vlucht naar CUR viel me het volgende op waar ik stiekem graag een antwoord op wil.
In 2015 werd gesproken over het ombouwen van alle 787-cabines naar TUI LOPA (300 stoelen met Premium). Echter heb ik net mijn stoel gereserveerd in een Arke LOPA (307 stoelen met Star). Waarom is dit ombouwen nooit meer gebeurd? Ze zouden dit doen zodat alle TUI airlines dezelfde config zouden hebben.
Overigens blijf ik het ook raar vinden dat in de nieuwe indeling (300) de stoelen voor Comfort en Economy door elkaar heeft staan in de cabine, wat is daar de reden achter?
Zie onderstaande link, daar staan ook beide indelingen:
https://www.tui.nl/vliegtickets/service ... servering/
Bedankt!
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Is dat die 737-700 waar SLM steeds over praat?dvdzee wrote:Er blijkt binnenkort een TUI B737 ( wet lease / dry lease ?? ) richting PBM/SMJP te gaan voor de regionale route SLM / Surinam Airways. daar worden binnen nu en 3 weken 2 van de 3 B737-3 uitgefaseerd
Iemand enig idee welke TUI kist de grote plas over gaat ?
Zal mij niks verbazen als dat een van de Duitse TUIfly toestellen is die terug komt van Air Berlin.
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Niks zo veranderlijk als de luchtvaart. Zal vast met marketing, kosten en baten te maken hebben. Ergens in dit topic (ik gok begin dit jaar) is gemeld dat alle drie de Nederlandse toestellen worden verbouwd naar 25x Star ipv 18 Star of 47 Premium. Maar ook dát is nog niet gebeurd. Ondertussen heeft de PH-TFM (de enige met Premium) op de eerste rij wel dezelfde stoelen gekregen als PH-TFK en PH-TFL op de eerste rij in Star Class hebben.HV-EIN wrote:Goedemiddag,
Heel lang ben ik stilzwijgende lezer geweest hier, maar net met het doen van mijn stoelreservering voor mijn vlucht naar CUR viel me het volgende op waar ik stiekem graag een antwoord op wil.
In 2015 werd gesproken over het ombouwen van alle 787-cabines naar TUI LOPA (300 stoelen met Premium). Echter heb ik net mijn stoel gereserveerd in een Arke LOPA (307 stoelen met Star). Waarom is dit ombouwen nooit meer gebeurd? Ze zouden dit doen zodat alle TUI airlines dezelfde config zouden hebben.
De Nederlandse TUI fly is de enige in de TUI familie die "Comfort" kent. Bij de overige TUI maatschappijen bestaat alleen Economy (Club) en Premium (Club). De stoelen die in Nederland als "Comfort" worden verkocht zijn bij de zustermaatschappijen stoelen met extra beenruimte die bij het online inchecken tegen meerprijs gekozen kunnen worden.HV-EIN wrote: Overigens blijf ik het ook raar vinden dat in de nieuwe indeling (300) de stoelen voor Comfort en Economy door elkaar heeft staan in de cabine, wat is daar de reden achter?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Over het waarom van het wel of niet ombouwen is door mij 2 jaar geleden al iets geroepen...
Samengevat: uniformiteit was een pre binnen TUI maar aangezien de grootste (TOM) stopte met uniformiteit was er voor TFL geen reden tot ombouwen.
Samengevat: uniformiteit was een pre binnen TUI maar aangezien de grootste (TOM) stopte met uniformiteit was er voor TFL geen reden tot ombouwen.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Gisteren (16/10/17) is /TUI/Sunwing B737-800 C-FYLC als OR95 van Amsterdam naar Toronto gevlogen. Einde lease bij TUI.
Rgds, Ger
Rgds, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Ik zie dat TUI met een A330-200 naar de Antillen gaat vliegen deze winter, iemand enig idee van wie ze die kist gaan leasen?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Net geland op de 18RB767-300ER wrote:Air Tanker GVYGM
In thrust, we trust
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Ik vraag me iets af, je ziet steeds vaker Nederlandse TUI kisten vanaf Poolse airports long-haul vliegen incl. de 787.FredvZ wrote:Ik zie dat TUI met een A330-200 naar de Antillen gaat vliegen deze winter, iemand enig idee van wie ze die kist gaan leasen?
Om vervolgens de "Nederlandse vluchten" te kunnen uitvoeren worden er machines ingehuurd, is dat niet een beetje
krom of is het verhuren op de Poolse markt zoveel belangrijker voor TUI dan de eigen vluchten vanuit Nederland met eigen kisten uitvoeren?
Flown with: KL/MP/LX/SR/LH/HV/AF/RG/BD/VP/LS/FR/TG/RX
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28