Transavia praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22206
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Stratofreighter »

...een voor sommigen misschien interessant onderwerp was op maandag 7 augustus bij het televisieprogramma "De Groeten van Max".
Anderen vinden dit misschien tijdverspilling... :wink: :oops:

https://www.npo.nl/groeten-van-max/07-0 ... W_03522897
om terug te kijken, en wel van 3.00 tot 18.00 .

Benno Bakst..... zit erbij.
Ook is Jack te gast.
Hij vindt dat hij onterecht door Transavia op hun watchlist is gezet.
Hij mag niet meer zomaar mee aan boord maar krijgt geen enkele kans om zich hier tegen te verdedigen.
In de uitzending vertelt hij erover.
Yep, ook 68-jarigen kunnen op zo'n "watchlist" voor "gevaarlijke passagiers" komen... :|
"Verbaal geweld" :?: :|

Als er iemand nog nieuws over "de vliegende vloot" heeft... :wink:
November 2024 update at FokkerNews.nl....
patric
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 916
Joined: 28 Nov 2004, 11:21
Type of spotter: civiel
Subscriber Scramble: patric
Location: EHEH,EHAM

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by patric »

Bjarte wrote:
nuckleuz wrote: Ik mag hopen dat je dit soort redeneringen niet beroepsmatig aan het toepassen bent? Deze argumenten raken namelijk kant noch wal. Wat is jouw definitie van een 'main carrier'? BMI heeft 2 dagelijkse E135 vluchten op de route BGY-MUC. Dat is een dagelijkse capaciteit van 74 stoelen. Oftewel 39% van de capaciteit van een enkele Ryanair vlucht.
Capaciteit heeft hier niets mee te maken. BMI is inderdaad niet per se een 'main carrier', dat heb ik misschien verkeerd geformuleerd. Al vliegt BMI hier wel met Lufthansa codeshare, dus in dat opzicht is het wel een main carrier. Het enige punt dat ik probeer te maken is dat deze luchthavens wel degelijk aansluiting hebben op een hub luchthaven en daarmee wereldwijde overstapmogelijkheden hebben in het netwerk van Star Alliance. Eindhoven heeft dat niet, zo simpel is het. Ik wil deze discussie graag met jullie verder voeren, maar dit topic lijkt mij daarvoor niet het juiste.
misschien willen mensen die vanaf eindhoven vliegen helemaal niet overstappen , maar gelijk naar op de luchthaven zijn waar ze willen zijn.
Image
User avatar
TNCA
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 03 Jun 2011, 17:26
Type of spotter: Scramble Addict

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by TNCA »

:D
Last edited by TNCA on 13 Sep 2017, 20:10, edited 1 time in total.
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22206
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Stratofreighter »

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... oorwaarden
Transavia zegt "ja" onder voorwaarden

Lelystad 31 augustus 2017

Transavia wil op Lelystad Airport minimaal drie vliegtuigen kunnen stationeren,
anders zijn vluchten vanuit Flevoland minder productief en voor passagiers minder interessant.

Dat zegt de maatschappij in een notitie, die zij volgende week donderdag inbrengt tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer. De Kamer praat daar over het beleid om vluchten die niet per se op Schiphol thuishoren te verdelen over regionale vliegvelden.

Voorwaarden Transavia
Transavia heeft eerder aangegeven best vanaf Lelystad Airport te willen vliegen. Dat bevestigt zij in de notitie, maar verbindt daaraan wel voorwaarden.

Naast het stationeren van minimaal drie vliegtuigen wil zij dat de luchthaven na vijf jaar ruimte biedt aan 25.000 vliegbewegingen en later 45.000, zoals afgesproken in het Aldersakkoord van 2008.

Ook moet Lelystad bij alle weersomstandigheden minimaal geopend zijn tussen 06.00 en 23.00 uur, met een uitloop tot middernacht.


"Andere prijsvechters ook weg van Schiphol"

De dochter van Air France/KLM stelt verder dat de overheid duidelijk bepaalt hoeveel vluchten er op Schiphol mogelijk zijn en hoe de schaarse milieuruimte wordt verdeeld.

Als Transavia naar Lelystad vertrekt, moet dat zijn om het Schiphol-gebonden verkeer te kunnen laten groeien.

De vliegmaatschappij vreest anders dat andere buitenlandse prijsvechters op Schiphol haar plaats innemen.

Als dat dreigt te gebeuren wil Transavia op Schiphol blijven.

Verder vraagt Transavia om goede bereikbaarheid en een aantrekkelijke luchthaven in Lelystad voor maatschappijen en passagiers.

Bij de hoorzittingen van 7 september worden ook andere maatschappijen, luchthavens en overheden door de Kamer gehoord.
November 2024 update at FokkerNews.nl....
787-8
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 187
Joined: 24 Oct 2016, 18:45

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by 787-8 »

Welke Transavia NL kisten hebben nog de oude livery?
robin27198
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 577
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Type of spotter: Civiel
Subscriber Scramble: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by robin27198 »

787-8 wrote:Welke Transavia NL kisten hebben nog de oude livery?
Als ik het goed heb zijn het de volgende
Gezocht via planespotters.net
PH-HZX
PH-HZD
PH-HZG?
PH-HZV
PH-HZN
PH-XRY
PH-HZO
PH-HSF
PH-HSG
PH-HSI
PH-HSJ
User avatar
Aircolours
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2946
Joined: 04 Mar 2004, 13:39
Subscriber Scramble: Aircolours
Location: Hoofddorp
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Aircolours »

In oude kleuren zijn:
PH-HSF (nu nog met Sunweb jasje)
PH-HSG
PH-HSI
PH-HSJ
PH-HZD
PH-HZG (nu nog met Sunweb jasje)
PH-HZN
PH-HZO
PH-HZV
PH-HZX
PH-XRB
PH-XRY
PH-XRZ

En bij HV France:
F-GZHB
F-GZHI
F-GZHJ
F-GZHK
F-GZHL
F-GZHO (nu nog met Cheerz/MyPicOnAPlane jasje)
F-GZHV
787-8
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 187
Joined: 24 Oct 2016, 18:45

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by 787-8 »

Beide heren bedankt.
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22206
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Stratofreighter »

Incident: Transavia B738 near Amsterdam on Sep 26th 2017, mach trim system failed
http://avherald.com/h?article=4aeea20b&opt=0
The aircraft continued to Amsterdam for a safe landing on runway 36C about 50 minutes after departure.

The aircraft remained on the ground for about 2 hours, then departed again, climbed to FL370 and reached Seville with a total delay of 2:45 hours.
http://avherald.com/h?article=4aeea20b&opt=0
Yes, correct. Its just normal operation for the remainder of the flight, just a limitation that is no factor in normal operation.

However there might be a problem dispatching for the next flight, out base with limited technical support. So in this case, most likely its an operational reason to return, not a safety issue.
November 2024 update at FokkerNews.nl....
User avatar
Roel
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 967
Joined: 09 Nov 2005, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: Nee
Location: 's-Hertogenbosch

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Roel »

Aircolours wrote:Er gaan dit winterseizoen in ieder geval 4 kisten verhuurd worden aan SunCountry (plus mogelijk nog een 5e). Dit keer allemaal kisten die nog niet eerder aan SunCountry verhuurd waren:
PH-HSA vanaf 6/10
PH-HSK vanaf 2/11
PH-HSM vanaf 13/12
PH-HXG vanaf 26/10
Voor 09/11 staat er nog eentje gepland, weet alleen zo even niet welke reg
Aircolours wrote:Verder worden twee nieuwe machines afgeleverd in resp 3/2018 (HXL) en 4/2018 (HXM).
27MAR18 HV052 09:00LT BFI/KEF 73H PHHXL
03APR18 HV052 09:00LT BFI/KEF 73H PHHXM
Krgds,
Roel
787-8
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 187
Joined: 24 Oct 2016, 18:45

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by 787-8 »

Worden er nog kisten uitgefaseerd ook?
En waneer gaan de GOL’s terug?
vrieswj
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 29 Apr 2011, 19:50

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by vrieswj »

787-8 wrote:Worden er nog kisten uitgefaseerd ook?
En waneer gaan de GOL’s terug?
PH-GGX is de eerste GOL die de vloot gaat verlaten.

Tevens gaat er een extra kist verhuurd worden in november aan Air Vanuatu voor een periode van 6 weken. Reg is voorloppig onbekend.
787-8
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 187
Joined: 24 Oct 2016, 18:45

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by 787-8 »

Zijn de sunweb titels als verwijderd van de HZG?
User avatar
Aircolours
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2946
Joined: 04 Mar 2004, 13:39
Subscriber Scramble: Aircolours
Location: Hoofddorp
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Aircolours »

787-8 wrote:Worden er nog kisten uitgefaseerd ook?
En waneer gaan de GOL’s terug?
GOL:
PH-GGX 04-10-2017
PH-GGY 25-10-2017
PH-GUU 03-11-2017
PH-GUV 27-10-2017

FlyDubai:
PH-HSR 01-11-2017

Verder geen uitfaseringen.

Sun Country winterleases:
PH-HSA 06-10-2017 TRA051 AMS-KEF-MSP ETD 14:00LT
PH-HXG 26-10-2017 TRA051 AMS-KEF-MSP ETD 14:00LT
PH-HSK 02-11-2017 TRA051 AMS-KEF-MSP ETD 13:00LT
PH-HSW 09-11-2017 TRA051 AMS-KEF-MSP ETD 13:00LT
PH-HSM 13-12-2017 TRA051 AMS-KEF-MSP ETD 13:00LT
User avatar
Aircolours
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2946
Joined: 04 Mar 2004, 13:39
Subscriber Scramble: Aircolours
Location: Hoofddorp
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Aircolours »

Aircolours wrote: En waneer gaan de GOL’s terug?

GOL:
PH-GGX 04-10-2017
Wordt 05-10-2017 om 09:00LT als G3 9991 naar LPA (PR-GGX)
Post Reply

Return to “'t Praethuys”