KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
MPS wordt gekocht na einde lease.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Weet iemand wat PH-BFY (KL9865/KL446) vandaag in Bukarest deed?
https://www.facebook.com/BoardingPass.r ... 89CIxCoklQ
https://www.facebook.com/BoardingPass.r ... 89CIxCoklQ
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Passagiers ophalen van de A330-300 PH-AKE die als KL446 uit Kuweit uitweek naar Boekarest nadat een van de motoren hoger olieverbruik liet zien dan normaal.nemaco wrote:Weet iemand wat PH-BFY (KL9865/KL446) vandaag in Bukarest deed?
https://www.facebook.com/BoardingPass.r ... 89CIxCoklQ
Gevolg was dat daar vandaag op een gegeven moment 3 KLM toestellen stonden; de A330 en 747 en de reguliere 737-800 PH-BCD.
http://aeronews.ro/wp-content/uploads/2 ... nown-1.png
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59F49CE0
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59C7190F
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59F3CE24
(Ik zal maar geen img tabs omheen zetten; vinden jullie hier vast niet zo leuk )
Last edited by Iemand91 on 19 Jul 2017, 21:18, edited 1 time in total.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
BHL komt donderdag as aan om 8:00 in de ochtend als KL7879.
BHM wordt verwacht op 23 augustus.
BHM wordt verwacht op 23 augustus.
nemaco wrote:PH-BHL: eerste vlucht gister, 10 juli. BHL delivery flight 24 juli
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Just checking: bedoel je morgen (20/7)? Dus eerder dan oorspr. gepland?nemaco wrote:BHL komt donderdag as aan om 8:00 in de ochtend als KL7879.
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Klopt ja. BHL gaat vrijdagavond al de lijn op.
pjotrtje wrote:Just checking: bedoel je morgen (20/7)? Dus eerder dan oorspr. gepland?nemaco wrote:BHL komt donderdag as aan om 8:00 in de ochtend als KL7879.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
In de bekende 787-tables staat 19 juli als delivery date.pjotrtje wrote:Just checking: bedoel je morgen (20/7)? Dus eerder dan oorspr. gepland?nemaco wrote:BHL komt donderdag as aan om 8:00 in de ochtend als KL7879.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Delivery 19-7, aank0mst SPL 20-7, klopt precies!
BHL is onderweg: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-bhl
Waar kan ik de bekende 787-tables vinden?
BHL is onderweg: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-bhl
Waar kan ik de bekende 787-tables vinden?
Inkjet wrote:In de bekende 787-tables staat 19 juli als delivery date.pjotrtje wrote:Just checking: bedoel je morgen (20/7)? Dus eerder dan oorspr. gepland?nemaco wrote:BHL komt donderdag as aan om 8:00 in de ochtend als KL7879.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hier: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... o/htmlview#nemaco wrote: Waar kan ik de bekende 787-tables vinden?
Via http://nyc787.blogspot.nl/
- JohanvRossum
- Scramble Junior
- Posts: 181
- Joined: 25 Feb 2012, 15:55
- Type of spotter: Civil
- Subscriber Scramble: JohanvRossum
- Location: Rijnsburg
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Thnx voor die site die kon ik nog niet.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-AKE staat nog steeds in Boekarest. Lijkt op meer dan alleen een hoog olieverbruik van een motor.
Iemand91 wrote:Passagiers ophalen van de A330-300 PH-AKE die als KL446 uit Kuweit uitweek naar Boekarest nadat een van de motoren hoger olieverbruik liet zien dan normaal.nemaco wrote:Weet iemand wat PH-BFY (KL9865/KL446) vandaag in Bukarest deed?
https://www.facebook.com/BoardingPass.r ... 89CIxCoklQ
Gevolg was dat daar vandaag op een gegeven moment 3 KLM toestellen stonden; de A330 en 747 en de reguliere 737-800 PH-BCD.
http://aeronews.ro/wp-content/uploads/2 ... nown-1.png
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59F49CE0
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59C7190F
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59F3CE24
(Ik zal maar geen img tabs omheen zetten; vinden jullie hier vast niet zo leuk )
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
nemaco wrote:PH-AKE staat nog steeds in Boekarest. Lijkt op meer dan alleen een hoog olieverbruik van een motor.
Iemand91 wrote:Passagiers ophalen van de A330-300 PH-AKE die als KL446 uit Kuweit uitweek naar Boekarest nadat een van de motoren hoger olieverbruik liet zien dan normaal.nemaco wrote:Weet iemand wat PH-BFY (KL9865/KL446) vandaag in Bukarest deed?
https://www.facebook.com/BoardingPass.r ... 89CIxCoklQ
Gevolg was dat daar vandaag op een gegeven moment 3 KLM toestellen stonden; de A330 en 747 en de reguliere 737-800 PH-BCD.
http://aeronews.ro/wp-content/uploads/2 ... nown-1.png
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59F49CE0
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59C7190F
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59F3CE24
(Ik zal maar geen img tabs omheen zetten; vinden jullie hier vast niet zo leuk )
http://avherald.com/h?article=4abcf848&opt=0 heeft het over een olielek (met foto)
-
- Scramble Junior
- Posts: 109
- Joined: 11 Jul 2016, 17:21
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Jesse Vervoort
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het ziet ernaar uit dat de motor wordt vervangen, is 23-07 getransporteerd van MST naar OTPnemaco wrote:PH-AKE staat nog steeds in Boekarest. Lijkt op meer dan alleen een hoog olieverbruik van een motor.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De vervangende motor inclusief een highloader zijn per weg vervoerd naar Boekarest aangezien er geen materiaal aanwezig is. Eind deze week zal AKE terugkeren naar SPL. Daarna moet AKE de hangaar weer in op SPL om de ruilmotor te wisselen met een KLM motor. Een prijzig gebeuren dit allemaal.
Jesse_V wrote:Het ziet ernaar uit dat de motor wordt vervangen, is 23-07 getransporteerd van MST naar OTPnemaco wrote:PH-AKE staat nog steeds in Boekarest. Lijkt op meer dan alleen een hoog olieverbruik van een motor.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De 'nieuwe' motor is zeker per IL76 ex MST vertrokken. Silkway machine.
Waarom zou er een highloader naar OTP moeten? Die heb je alleen nodig voor een Cargo machine...?
Tarom had A310s en zo'n loader kan je ook voor een A330 of B747pax gebruiken.
Hoe hebben ze anders die vracht/bagage uit die A330 in die B747 gekregen.
Kan me ook niet voorstellen dat ze op OTP geen loader hebben.
Waarom zou er een highloader naar OTP moeten? Die heb je alleen nodig voor een Cargo machine...?
Tarom had A310s en zo'n loader kan je ook voor een A330 of B747pax gebruiken.
Hoe hebben ze anders die vracht/bagage uit die A330 in die B747 gekregen.
Kan me ook niet voorstellen dat ze op OTP geen loader hebben.
Eric