KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Goedenavond,

N.a.v. dit artikel:
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... p-a330-200

Vroeg ik mij af wat de voorgang is van de eerste fase van het aanpassen van de stoelindeling van de A332's.
Dit ook aangezien ik hier niets over heb kunnen terugvinden op dit forum wat betreft een planning.

mvg,
Biem
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 283
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

Biem wrote:Goedenavond,

N.a.v. dit artikel:
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... p-a330-200

Vroeg ik mij af wat de voorgang is van de eerste fase van het aanpassen van de stoelindeling van de A332's.
Dit ook aangezien ik hier niets over heb kunnen terugvinden op dit forum wat betreft een planning.

mvg,
Biem
Naar mijn weten zijn alle A330-200's omgebouwd (als in; aantal business eruit en aantal economy erin)
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... rbus-vloot
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 554
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Dan heeft men weinig tijd per toestel nodig gehad, de toestellen zijn er niet lang uit geweest. Een paar maanden geleden werd gesuggereerd dat er nog twee A332's uit zouden gaan, later meldde KLM 'niet dit jaar'. Weet iemand meer? Ik neem aan dat men niet meer investeert als de resterende leasetermijn kort is.
tbloemink
Posts: 13
Joined: 19 Sep 2016, 13:51

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by tbloemink »

Incident met PH-BXA. Onduidelijk is of het blikseminslag is geweest. Laten we dat niet hopen.

https://www.upinthesky.nl/2017/06/22/te ... t-klm-737/
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

sensatie media
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Iemand91 wrote:
Biem wrote:Goedenavond,

N.a.v. dit artikel:
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... p-a330-200

Vroeg ik mij af wat de voorgang is van de eerste fase van het aanpassen van de stoelindeling van de A332's.
Dit ook aangezien ik hier niets over heb kunnen terugvinden op dit forum wat betreft een planning.

mvg,
Biem
Naar mijn weten zijn alle A330-200's omgebouwd (als in; aantal business eruit en aantal economy erin)
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... rbus-vloot
Dat is dan snel gegaan inderdaad. Nu is het wachten tot begin 2018 en dan komen de Diamond businessclass stoelen en nieuwe economystoelen erin te staan.
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 283
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

Inkjet wrote:Dan heeft men weinig tijd per toestel nodig gehad, de toestellen zijn er niet lang uit geweest.
In eerdere nieuwsberichten heeft KLM aangegeven afgelopen winter al aan de ombouw begonnen te zijn.
Ik heb een tijdje geleden het vluchtverleden van de A330-200's erbij gepakt en inderdaad; in oktober lijken ze begonnen te zijn.
Ook hebben ze aangegeven de ombouw begin dit jaar te doen/klaar zijn en de tweede ombouw dit najaar te doen.

Begin mei hebben ze aangegeven dat de ombouw klaar was: https://www.upinthesky.nl/2017/05/02/kl ... r-stoelen/
En net wordt bekend dat de cabin crew klaagt over de A330-200 na de ombouw: https://www.upinthesky.nl/2017/06/21/kl ... -a330-200/

En toevallig heb ik net even een aantal routes van de A330-200 geprobeerd (ik kon er op die dag 6 vinden op 8 toestellen) en allen hadden ze de nieuwe indeling.

Doet mij genoeg overtuigen dat de (1e fase van de) ombouw gereed is. :wink:
Een paar maanden geleden werd gesuggereerd dat er nog twee A332's uit zouden gaan, later meldde KLM 'niet dit jaar'.
Ik denk dat je dit artikel bedoelt: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... rbus-vloot

Daar stond inderdaad eerst dat ze nog 2 A330-200's zouden uitfaseren maar dat artikel is toen vrij snel aangepast dat dat niet het geval was.
En dat is in dit topic ook nog uitgelegd: http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?p=853004#p853004
Ik neem aan dat men niet meer investeert als de resterende leasetermijn kort is.
Nou weet ik natuurlijk ook niet de exacte vlootplanning van KLM (I wish), maar dit is eigenlijk ook gebeurd bij de 747's. Tussen de laatste 747 WBC-ombouw en de eerste uitfasering zat ook maar ruim een jaar.
Silvester
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 147
Joined: 24 Aug 2008, 06:15

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Silvester »

Inkjet wrote:Grappig in dat persbericht is dat men zegt 9 E175's te hebben. Het zijn er 8! (EXG t/m N). Komt de PH-EXO snel ;-)

EXO wordt morgen (24 juni ) verwacht 18.30 uit (tussenstop) Faro als KL9968
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 554
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Iemand91 wrote: Doet mij genoeg overtuigen dat de (1e fase van de) ombouw gereed is.
Dat lijkt me ook. Overigens staat in hetzelfde draadje de term "niet dit jaar".
Nou weet ik natuurlijk ook niet de exacte vlootplanning van KLM (I wish), maar dit is eigenlijk ook gebeurd bij de 747's. Tussen de laatste 747 WBC-ombouw en de eerste uitfasering zat ook maar ruim een jaar.
Daar komt bij dat de vlootplanning kan veranderen, zoals we laatst zagen met de aankondiging dat de PH-BFC nog blijft in de winterperiode. Ik denk dat we pas tegen het voorjaar meer weten over de mogelijke uitfasering van A332's of 747's.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Ach, de olieprijs zit momenteel zo rond de 45 dollar per vat. Ik zeg nog een jaartje of 10 doorknallen met die bejaardenflat. Kan ie makkelijk aan, limiet is 165.000 uur. :worship:
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 283
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

76-er wrote:Ach, de olieprijs zit momenteel zo rond de 45 dollar per vat. Ik zeg nog een jaartje of 10 doorknallen met die bejaardenflat. Kan ie makkelijk aan, limiet is 165.000 uur. :worship:
Mag van mij, maar er zijn een aantal KLM 747-400's die die 165.000 uur al binnen die 10 jaar zouden halen.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 554
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Iemand91 wrote: Mag van mij, maar er zijn een aantal KLM 747-400's die die 165.000 uur al binnen die 10 jaar zouden halen.
Of aan een D-check toe zouden zijn.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Inkjet wrote:
Iemand91 wrote: Mag van mij, maar er zijn een aantal KLM 747-400's die die 165.000 uur al binnen die 10 jaar zouden halen.
Of aan een D-check toe zouden zijn.
Ach, de 27-jarige MPS heeft net weer met vlag en wimpel een D-check overleefd.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 554
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Silvester wrote:
Inkjet wrote:Grappig in dat persbericht is dat men zegt 9 E175's te hebben. Het zijn er 8! (EXG t/m N). Komt de PH-EXO snel ;-)

EXO wordt morgen (24 juni ) verwacht 18.30 uit (tussenstop) Faro als KL9968
Is nu (vrijdag 18u NL) te zien op FR als KL9968 en onderweg vanuit REC. Hex 4855D1.
User avatar
Fiets
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 277
Joined: 09 Dec 2008, 10:37
Type of spotter: S5F2
Subscriber Scramble: HR
Location: Schiphol/Hoofddorp

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Fiets »

Inkjet wrote:Dan heeft men weinig tijd per toestel nodig gehad, de toestellen zijn er niet lang uit geweest. Een paar maanden geleden werd gesuggereerd dat er nog twee A332's uit zouden gaan, later meldde KLM 'niet dit jaar'. Weet iemand meer? Ik neem aan dat men niet meer investeert als de resterende leasetermijn kort is.
Was eind maart binnen 2 weken geregeld, voor ingang zomerdienst waren ze allemaal omgebouwd (ok, op één na die in groot onderhoud stond, maar die werd omgebouwd opeenvolgend of tijdens het onderhoud.)
Rgds/Henk
Post Reply

Return to “'t Praethuys”