KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De 24ste heeft de BFV deze vlucht gevlogen.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
787-8 wrote:Dat gebeurd toch wel vaker?
NBO is toch een full pax bestemming?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Inderdaad. De 24e was de uitzondering deze maand.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Jullie hebben gelijk.
Nog een kleine aanvulling
Op de AFKLM vlootlijst Nederland staan 6 cargo bakken. In tegenstelling tot wat ik vermeldde zijn de 2 in LETL geparkeerde bakken al eigendom van AFKLM
Nog een kleine aanvulling
Op de AFKLM vlootlijst Nederland staan 6 cargo bakken. In tegenstelling tot wat ik vermeldde zijn de 2 in LETL geparkeerde bakken al eigendom van AFKLM
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Alle 747's zijn eigendom. Deze lijst komt van KLM fleet development versie dec 2016. Alleen de MPS is nog geleasd
01 PH-BFA 23999 Owned May 1989 CF6-80C2B1F 35C 36Y 337M
02 PH-BFB 24000 Owned Jun 1989 CF6-80C2B1F 35C 36Y 337M
03 PH-BFG 24517 Owned Apr 1990 CF6-80C2B1F 35C 36Y 337M
04 PH-BFH 24518 Owned Apr 1990 CF6-80C2B1F 35C 36Y 337M
05 PH-BFL 25356 Owned Dec 1991 CF6-80C2B1F 35C 36Y 337M
06 PH-BFN 26372 Owned Apr 1993 CF6-80C2B1F 35C 36Y 337M
07 PH-BFY 30455 Owned Apr 2002 CF6-80C2B1F 35C 36Y 337M
747-400 Combi 11 268
01 PH-BFC 23982 Owned Sep 1989 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
02 PH-BFD 24001 Owned Sep 1989 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
03 PH-BFE 24201 Owned Jan 1990 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
04 PH-BFF 24202 Owned Feb 1990 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
05 PH-BFI 25086 Owned May 1991 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
06 PH-BFR 27202 Owned Jan 1994 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
07 PH-BFS 28195 Owned Oct 1996 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
08 PH-BFT 28459 Owned May 1997 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
09 PH-BFU 28196 Owned Sep 1997 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
10 PH-BFV 28460 Owned Aug 1999 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
11 PH-BFW 30454 Owned Oct 2000 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
01 PH-CKA 33694 Owned Mar 2003 CF6-80C2B5F -
02 PH-CKB 33695 Owned Apr 2003 CF6-80C2B5F -
03 PH-CKC 33696 Owned Feb 2004 CF6-80C2B5F
01 PH-MPP 24061 Owned Mar 1989 PW4056 -Out of serv
02 PH-MPQ 24975 Owned Feb 1991 PW4056 -Out of serv
03 PH-MPS 24066 Op. Lease Jun 1990 PW4056 -
01 PH-BFA 23999 Owned May 1989 CF6-80C2B1F 35C 36Y 337M
02 PH-BFB 24000 Owned Jun 1989 CF6-80C2B1F 35C 36Y 337M
03 PH-BFG 24517 Owned Apr 1990 CF6-80C2B1F 35C 36Y 337M
04 PH-BFH 24518 Owned Apr 1990 CF6-80C2B1F 35C 36Y 337M
05 PH-BFL 25356 Owned Dec 1991 CF6-80C2B1F 35C 36Y 337M
06 PH-BFN 26372 Owned Apr 1993 CF6-80C2B1F 35C 36Y 337M
07 PH-BFY 30455 Owned Apr 2002 CF6-80C2B1F 35C 36Y 337M
747-400 Combi 11 268
01 PH-BFC 23982 Owned Sep 1989 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
02 PH-BFD 24001 Owned Sep 1989 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
03 PH-BFE 24201 Owned Jan 1990 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
04 PH-BFF 24202 Owned Feb 1990 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
05 PH-BFI 25086 Owned May 1991 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
06 PH-BFR 27202 Owned Jan 1994 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
07 PH-BFS 28195 Owned Oct 1996 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
08 PH-BFT 28459 Owned May 1997 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
09 PH-BFU 28196 Owned Sep 1997 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
10 PH-BFV 28460 Owned Aug 1999 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
11 PH-BFW 30454 Owned Oct 2000 CF6-80C2B1F 35C 36Y 197M
01 PH-CKA 33694 Owned Mar 2003 CF6-80C2B5F -
02 PH-CKB 33695 Owned Apr 2003 CF6-80C2B5F -
03 PH-CKC 33696 Owned Feb 2004 CF6-80C2B5F
01 PH-MPP 24061 Owned Mar 1989 PW4056 -Out of serv
02 PH-MPQ 24975 Owned Feb 1991 PW4056 -Out of serv
03 PH-MPS 24066 Op. Lease Jun 1990 PW4056 -
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Klopt. De BFN was de laatste die in eigendom is gekomen.
De lease van de MPS loopt overigens tot begin 2018
De lease van de MPS loopt overigens tot begin 2018
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is de verwachting dat de lease van de MPS verlengt wordt? Of komt deze in 2018 in eigendom?
Wat is verder het plan met de 3 BCF's? Worden de MPP & MPQ binnenkort verkocht voor ontmanteling?
Is het na 2018 nog economisch interessant de MPS in dienst te houden? Aangezien deze als enige Pratt & Whitney engines heeft, gecombineerd met de overcapaciteit bij de full-freighter tak.
Alvast bedankt
Wat is verder het plan met de 3 BCF's? Worden de MPP & MPQ binnenkort verkocht voor ontmanteling?
Is het na 2018 nog economisch interessant de MPS in dienst te houden? Aangezien deze als enige Pratt & Whitney engines heeft, gecombineerd met de overcapaciteit bij de full-freighter tak.
Alvast bedankt
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het wel of niet verlengen van de lease of koop van MPS is onderwerp van onderzoek/onderhandelingen. Het liefst wordt hij geruild voor een ERF. MPP en -Q worden bij mijn weten gebruikt als donor toestel en zullen 99% zeker nooit meer vliegen. Vwb de 'overcapaciteit', die is al opgelost met een krimp van (in totaal) 15 naar 4 freighters bij de Nederlandse tak. Min of meer gelijkmatig verdeeld met AF.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dus AF heeft zon 22 freighters weggedaan?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik weet niet hoeveel FF kisten AF had, maar ze hebben nu nog 2x T7F. Volgens mij had AF nog een paar 744F's erbij maar als het er 4 waren is het veel (denk ik).
Wanneer zijn de MPP en Q gekocht en weet ook iemand toevallig wat er voor betaald is?
Wanneer zijn de MPP en Q gekocht en weet ook iemand toevallig wat er voor betaald is?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
In 2016.
Het bedrag zal lager geweest zijn als de kosten van het weer operationeel maken
Het bedrag zal lager geweest zijn als de kosten van het weer operationeel maken
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ligt er een beetje aan hoe ver je terug gaat.wingview wrote:Ik weet niet hoeveel FF kisten AF had
Wat ik terug kan vinden uit 2006 (denk wel zo'n beetje het meeste aantal FF wat ze ooit hebben gehad , namelijk 13) ;
5x 744ERF (F-GIUA/B/C/D/E) en 8x 742F (F-BPVZ, F-GCBD/F/G/H/K/L/M).
Daarna (2009) zijn de 742F er uit gegaan, 4x 744 omgebouwd tot 744BCF (F-GISA/B/E/F)
Op een blauwe maandag (2007-2008) ook nog een 6e 744ERF F-GIUF ( Wapen van Amsterdam PH-CKD )
In de loop der jaren de 747 vloot afgebouwd, de laatste 2x 744ERF waar ze mee gevlogen hebben , de F-GIUA & C
En blijven uiteindelijk over 2x 77F (F-GUOB & C)
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 749
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik las dit bericht op luchtvaartnieuws.nl, heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? Technical of een dreiging?
"DRIEBERGEN – Een Boeing 777-300 van KLM onderweg van Amsterdam naar Jakarta via Kuala Lumpur, vlucht KL809, is zaterdag om nog onbekende reden omgeleid naar Singapore.
De PH BVI staat inmiddels enige tijd in Singapore aan de grond."
"DRIEBERGEN – Een Boeing 777-300 van KLM onderweg van Amsterdam naar Jakarta via Kuala Lumpur, vlucht KL809, is zaterdag om nog onbekende reden omgeleid naar Singapore.
De PH BVI staat inmiddels enige tijd in Singapore aan de grond."
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Technisch: weerradar.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Technisch
Terugvlucht is geannuleerd.
Terugvlucht is geannuleerd.