Als je doelt op de uitfasering van de -400 bij KL, dit staat hier los van. Ook nadat alle 747's bij KL verdwenen zijn, zal KL-Maintenance nog gewoon onderhoud aan dit type blijven doen. De wereldwijde vrachtvloot, inclusief de -8 is nog lang niet aan het eind van z'n technische levensduur. Economisch is natuurlijk een veel onzekerder verhaal.nemaco wrote:Wat is even? Gaan ze er voor of na eind 2020 uit?
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat is ook wat ik bedoelde te zeggen.
Het uitfaseren van de pax toestellen staat los van de vracht toestellen. Ze hadden allen een lease tot 2018. Onlangs zijn zover ik weet alle machines over gegaan in volledig eigendom. Men kan dus stoppen wanneer men wil.
Het uitfaseren van de pax toestellen staat los van de vracht toestellen. Ze hadden allen een lease tot 2018. Onlangs zijn zover ik weet alle machines over gegaan in volledig eigendom. Men kan dus stoppen wanneer men wil.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Duidelijk maar is het niet onrendabel om piloten en reserveonderdelen te hebben voor een vloot van maar 4 toestellen na 2020? Ik heb ooit gelezen dat voor KLM een vloot van minimaal 10 toestellen rendabel zou zijn.
787-8 wrote:Dat is ook wat ik bedoelde te zeggen.
Het uitfaseren van de pax toestellen staat los van de vracht toestellen. Ze hadden allen een lease tot 2018. Onlangs zijn zover ik weet alle machines over gegaan in volledig eigendom. Men kan dus stoppen wanneer men wil.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Niet als je deelneemt aan een onderdelen pool.
De vliegers zijn zowiezo al gescheiden. Daar maakt het opheffen van het pax gedeelte van de 744 niets voor uit.
De vliegers zijn zowiezo al gescheiden. Daar maakt het opheffen van het pax gedeelte van de 744 niets voor uit.
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De 4 freighters zijn Martinair
die hebben altijd maar maximaal 4 747s gehad.
die hebben altijd maar maximaal 4 747s gehad.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Niet alleen de vliegers; de hele operationele aansturing daarvan (back-office) ook.787-8 wrote:Niet als je deelneemt aan een onderdelen pool.
De vliegers zijn zowiezo al gescheiden. Daar maakt het opheffen van het pax gedeelte van de 744 niets voor uit.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Das niet helemaal waar. Ze hebben momenteel zowiezo totaal 6 freighters. Er staan er 2 geparkeerd op LETL (BCF-en van MP) maar wordt wel degelijk elke maand nog een leasebedrag aan betaald voor die 2 kisten.streep wrote:De 4 freighters zijn Martinair
die hebben altijd maar maximaal 4 747s gehad.
De overgebleven 4 freighters zijn wel operationeel. (Wel gevlogen door MP vliegers maar beheerd door KLM back office) niet alle cargo gaat er via MP in.
Last edited by 787-8 on 23 Jan 2017, 20:26, edited 1 time in total.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Samengevat:Bennie wrote:Niet alleen de vliegers; de hele operationele aansturing daarvan (back-office) ook.787-8 wrote:Niet als je deelneemt aan een onderdelen pool.
De vliegers zijn zowiezo al gescheiden. Daar maakt het opheffen van het pax gedeelte van de 744 niets voor uit.
De FF 744 operatie is een aparte divisie.
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 749
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hurricane wrote:Kan mij Pieter Elbers heugen in diverse interviews van enkele maanden terug waarin hij duidelijk was dat er geen A330 op de rol stond voor nieuwe kleuren. De B777-200 zit in het zelfde schuitje.nemaco wrote:Duidelijk, dank!
Is er iemand die weet wanneer en welke 320 als eerste zal worden voorzien van de nieuwe livery?
poereng wrote:Voor de Airbussen loopt het onderhouds interval van deco niet gelijk met de D-check interval zoals op de 747.
Ik ben geen expert maar zal wel met verschil in Airbus en Boeing filosofie rond onderhouds-intervallen te maken hebben.
Wat wel leuk is, in het KLM blad, de Holland Herald staan de airbussen afgebeeld met de nieuwe livery.... (bladzijde, aantal toestellen per type in de KLM vloot)
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 749
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zijn de twee toestellen (BCF) op LETL nog wel luchtwaardig, deze hebben al jaren niet meer gevlogen...787-8 wrote:Das niet helemaal waar. Ze hebben momenteel zowiezo totaal 6 freighters. Er staan er 2 geparkeerd op LETL (BCF-en van MP) maar wordt wel degelijk elke maand nog een leasebedrag aan betaald voor die 2 kisten.streep wrote:De 4 freighters zijn Martinair
die hebben altijd maar maximaal 4 747s gehad.
De overgebleven 4 freighters zijn wel operationeel. (Wel gevlogen door MP vliegers maar beheerd door KLM back office) niet alle cargo gaat er via MP in.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nee
Maar er eordt nog steeds lease voor betaald
En moeten in oorspronkelijke staat terug naar de lessor
(Of overgekocht worden. Grote kans dat dat voordeliger is als in oude staat terugbrengen)
Maar er eordt nog steeds lease voor betaald
En moeten in oorspronkelijke staat terug naar de lessor
(Of overgekocht worden. Grote kans dat dat voordeliger is als in oude staat terugbrengen)
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 749
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De PH-BFL vliegt nu boven de noordzee met vluchtnummer KL9866...787-8 wrote:Er past geen motor van de 744 in de cargo ruimte van een FullPassenger.FredvZ wrote:De PH-BFB vertrekt op dit moment als KL9865 naar Curaçao.76-er wrote:7 Nieuwe fanblades voor BFL, maar nog steeds vibratie bij het proefdraaien. Nu dus maar even wachten op een nieuwe motor. Iemand enig idee hoe KL denkt die motor daar af te leveren? Combi sturen? Vrachtbak stukje om laten vliegen?
Geen combi, maar zal vast de benodigde onderdelen aan boord hebben.
Denk zomaar dat de passagiers nu opgehaald gaan worden en dat een motor op een andere manier wordt ingevlogen...
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De motor was dinsdag ingevlogen door de PH-MPS van Martinair Cargo. binnen 24 uur is de motor vervangen en vanmorgen rond 8 uur lokale tijd vertrokken vanaf CUR.787-8 wrote:Er past geen motor van de 744 in de cargo ruimte van een FullPassenger.FredvZ wrote:De PH-BFB vertrekt op dit moment als KL9865 naar Curaçao.76-er wrote:7 Nieuwe fanblades voor BFL, maar nog steeds vibratie bij het proefdraaien. Nu dus maar even wachten op een nieuwe motor. Iemand enig idee hoe KL denkt die motor daar af te leveren? Combi sturen? Vrachtbak stukje om laten vliegen?
Geen combi, maar zal vast de benodigde onderdelen aan boord hebben.
Denk zomaar dat de passagiers nu opgehaald gaan worden en dat een motor op een andere manier wordt ingevlogen...
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik zag dat van de week er een combi naar NBO vloog. Dit had te maken met het tekort aan full pax kisten(AOG bfl)?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat gebeurd toch wel vaker?