KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

nemaco wrote:Wat is even? Gaan ze er voor of na eind 2020 uit?
Als je doelt op de uitfasering van de -400 bij KL, dit staat hier los van. Ook nadat alle 747's bij KL verdwenen zijn, zal KL-Maintenance nog gewoon onderhoud aan dit type blijven doen. De wereldwijde vrachtvloot, inclusief de -8 is nog lang niet aan het eind van z'n technische levensduur. Economisch is natuurlijk een veel onzekerder verhaal.
787-8
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 187
Joined: 24 Oct 2016, 18:45

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 787-8 »

Dat is ook wat ik bedoelde te zeggen.
Het uitfaseren van de pax toestellen staat los van de vracht toestellen. Ze hadden allen een lease tot 2018. Onlangs zijn zover ik weet alle machines over gegaan in volledig eigendom. Men kan dus stoppen wanneer men wil.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 701
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Duidelijk maar is het niet onrendabel om piloten en reserveonderdelen te hebben voor een vloot van maar 4 toestellen na 2020? Ik heb ooit gelezen dat voor KLM een vloot van minimaal 10 toestellen rendabel zou zijn.
787-8 wrote:Dat is ook wat ik bedoelde te zeggen.
Het uitfaseren van de pax toestellen staat los van de vracht toestellen. Ze hadden allen een lease tot 2018. Onlangs zijn zover ik weet alle machines over gegaan in volledig eigendom. Men kan dus stoppen wanneer men wil.
787-8
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 187
Joined: 24 Oct 2016, 18:45

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 787-8 »

Niet als je deelneemt aan een onderdelen pool.
De vliegers zijn zowiezo al gescheiden. Daar maakt het opheffen van het pax gedeelte van de 744 niets voor uit.
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

De 4 freighters zijn Martinair
die hebben altijd maar maximaal 4 747s gehad.
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16541
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

787-8 wrote:Niet als je deelneemt aan een onderdelen pool.
De vliegers zijn zowiezo al gescheiden. Daar maakt het opheffen van het pax gedeelte van de 744 niets voor uit.
Niet alleen de vliegers; de hele operationele aansturing daarvan (back-office) ook.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
787-8
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 187
Joined: 24 Oct 2016, 18:45

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 787-8 »

streep wrote:De 4 freighters zijn Martinair
die hebben altijd maar maximaal 4 747s gehad.
Das niet helemaal waar. Ze hebben momenteel zowiezo totaal 6 freighters. Er staan er 2 geparkeerd op LETL (BCF-en van MP) maar wordt wel degelijk elke maand nog een leasebedrag aan betaald voor die 2 kisten.
De overgebleven 4 freighters zijn wel operationeel. (Wel gevlogen door MP vliegers maar beheerd door KLM back office) niet alle cargo gaat er via MP in.
Last edited by 787-8 on 23 Jan 2017, 20:26, edited 1 time in total.
787-8
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 187
Joined: 24 Oct 2016, 18:45

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 787-8 »

Bennie wrote:
787-8 wrote:Niet als je deelneemt aan een onderdelen pool.
De vliegers zijn zowiezo al gescheiden. Daar maakt het opheffen van het pax gedeelte van de 744 niets voor uit.
Niet alleen de vliegers; de hele operationele aansturing daarvan (back-office) ook.
Samengevat:

De FF 744 operatie is een aparte divisie.
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 749
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

Hurricane wrote:
nemaco wrote:Duidelijk, dank!

Is er iemand die weet wanneer en welke 320 als eerste zal worden voorzien van de nieuwe livery?
poereng wrote:Voor de Airbussen loopt het onderhouds interval van deco niet gelijk met de D-check interval zoals op de 747.
Ik ben geen expert maar zal wel met verschil in Airbus en Boeing filosofie rond onderhouds-intervallen te maken hebben.
Kan mij Pieter Elbers heugen in diverse interviews van enkele maanden terug waarin hij duidelijk was dat er geen A330 op de rol stond voor nieuwe kleuren. De B777-200 zit in het zelfde schuitje.

Wat wel leuk is, in het KLM blad, de Holland Herald staan de airbussen afgebeeld met de nieuwe livery.... (bladzijde, aantal toestellen per type in de KLM vloot)
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 749
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

787-8 wrote:
streep wrote:De 4 freighters zijn Martinair
die hebben altijd maar maximaal 4 747s gehad.
Das niet helemaal waar. Ze hebben momenteel zowiezo totaal 6 freighters. Er staan er 2 geparkeerd op LETL (BCF-en van MP) maar wordt wel degelijk elke maand nog een leasebedrag aan betaald voor die 2 kisten.
De overgebleven 4 freighters zijn wel operationeel. (Wel gevlogen door MP vliegers maar beheerd door KLM back office) niet alle cargo gaat er via MP in.
Zijn de twee toestellen (BCF) op LETL nog wel luchtwaardig, deze hebben al jaren niet meer gevlogen...
787-8
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 187
Joined: 24 Oct 2016, 18:45

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 787-8 »

Nee

Maar er eordt nog steeds lease voor betaald
En moeten in oorspronkelijke staat terug naar de lessor
(Of overgekocht worden. Grote kans dat dat voordeliger is als in oude staat terugbrengen)
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 749
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

787-8 wrote:
FredvZ wrote:
76-er wrote:7 Nieuwe fanblades voor BFL, maar nog steeds vibratie bij het proefdraaien. Nu dus maar even wachten op een nieuwe motor. Iemand enig idee hoe KL denkt die motor daar af te leveren? Combi sturen? Vrachtbak stukje om laten vliegen?
De PH-BFB vertrekt op dit moment als KL9865 naar Curaçao.
Geen combi, maar zal vast de benodigde onderdelen aan boord hebben.
Er past geen motor van de 744 in de cargo ruimte van een FullPassenger.
Denk zomaar dat de passagiers nu opgehaald gaan worden en dat een motor op een andere manier wordt ingevlogen...
De PH-BFL vliegt nu boven de noordzee met vluchtnummer KL9866...
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

787-8 wrote:
FredvZ wrote:
76-er wrote:7 Nieuwe fanblades voor BFL, maar nog steeds vibratie bij het proefdraaien. Nu dus maar even wachten op een nieuwe motor. Iemand enig idee hoe KL denkt die motor daar af te leveren? Combi sturen? Vrachtbak stukje om laten vliegen?
De PH-BFB vertrekt op dit moment als KL9865 naar Curaçao.
Geen combi, maar zal vast de benodigde onderdelen aan boord hebben.
Er past geen motor van de 744 in de cargo ruimte van een FullPassenger.
Denk zomaar dat de passagiers nu opgehaald gaan worden en dat een motor op een andere manier wordt ingevlogen...
De motor was dinsdag ingevlogen door de PH-MPS van Martinair Cargo. binnen 24 uur is de motor vervangen en vanmorgen rond 8 uur lokale tijd vertrokken vanaf CUR.
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 361
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nick777 »

Ik zag dat van de week er een combi naar NBO vloog. Dit had te maken met het tekort aan full pax kisten(AOG bfl)?
787-8
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 187
Joined: 24 Oct 2016, 18:45

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 787-8 »

Dat gebeurd toch wel vaker?
Post Reply

Return to “'t Praethuys”