TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Ergens kon ik mij heugen dat het aantal nachtslots op Schiphol een max heeft bereikt en dat hierop vooruitlopend maatregelen worden genomen. Een korte Google search bracht http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... p-schiphol. Exacte waarde kan ik niet schatten maar lijkt me wel iets van invloed op de huidige situatie.
Groeten,
Ron
Ron
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Klopt Ron,
Mede met dit verhaal heeft het inderdaad te maken en zijn eerder uitgegeven slots aan TUI weer ingetrokken.
Vandaar dat er ook een rechtszaak loopt, TUI vind dat ze er, gezien de historie, gewoon recht op heeft.
Speelt overigens (althans, dat begreep ik uit de wandelgangen) ook bij CND, maar die heeft nog verkregen slots over.
Er wordt een apart spel gespeeld en voorlopig zijn de vakantievliegers de dupe.
Mede met dit verhaal heeft het inderdaad te maken en zijn eerder uitgegeven slots aan TUI weer ingetrokken.
Vandaar dat er ook een rechtszaak loopt, TUI vind dat ze er, gezien de historie, gewoon recht op heeft.
Speelt overigens (althans, dat begreep ik uit de wandelgangen) ook bij CND, maar die heeft nog verkregen slots over.
Er wordt een apart spel gespeeld en voorlopig zijn de vakantievliegers de dupe.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Goedemorgen,
Een vraag (eigenlijk 2) die geen betrekking heeft op de slots...
Is er al meer bekend over de start van de ombouw van de TFM naar de Star Class configuratie (en over de extra rij Star Class die in de TFK/TFL gaat komen)?
Dit seizoen vloog de TFM met name dedicated naar SXM/PUJ/MBJ. Gaat dit met het gelijktrekken van de configuratie ook veranderen? Of blijven bepaalde dreamliners dedicated naar bepaalde bestemmingen vliegen?
Alvast bedankt voor het uitzoeken en uiteraard ook voor de reactie!
John
Een vraag (eigenlijk 2) die geen betrekking heeft op de slots...
Is er al meer bekend over de start van de ombouw van de TFM naar de Star Class configuratie (en over de extra rij Star Class die in de TFK/TFL gaat komen)?
Dit seizoen vloog de TFM met name dedicated naar SXM/PUJ/MBJ. Gaat dit met het gelijktrekken van de configuratie ook veranderen? Of blijven bepaalde dreamliners dedicated naar bepaalde bestemmingen vliegen?
Alvast bedankt voor het uitzoeken en uiteraard ook voor de reactie!
John
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Ha die John,
De ombouw starten pas in het najaar van 2017.
Tot die tijd inderdaad dedicated. (Long-haul)
Voor de PHTFM:
Tot eind oktober: SXM-CUR, PUJ-MBJ, POP-PUJ en CUR(za)
Vanaf begin november: VRA-CUN, HOG-CUN, POP-PUJ en PUJ-MBJ
Voor de PHTFK en PHTFL:
Alle overige rotaties.
Na gelijk trekken configuraties kan inderdaad alles gewisseld worden.
Tevens is dit mijn voorlopig laatste post alhier. Na bijna 9 jaar en 7861 posts is het voorlopig even mooi geweest.
Succes en bedankt voor alle gedeelde informatie!
De ombouw starten pas in het najaar van 2017.
Tot die tijd inderdaad dedicated. (Long-haul)
Voor de PHTFM:
Tot eind oktober: SXM-CUR, PUJ-MBJ, POP-PUJ en CUR(za)
Vanaf begin november: VRA-CUN, HOG-CUN, POP-PUJ en PUJ-MBJ
Voor de PHTFK en PHTFL:
Alle overige rotaties.
Na gelijk trekken configuraties kan inderdaad alles gewisseld worden.
Tevens is dit mijn voorlopig laatste post alhier. Na bijna 9 jaar en 7861 posts is het voorlopig even mooi geweest.
Succes en bedankt voor alle gedeelde informatie!
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- HV7572KC
- Scramble Die-Hard
- Posts: 586
- Joined: 01 Jan 2005, 16:26
- Subscriber Scramble: HV7572KC
- Location: Sneek
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
@B767-300ER Jij ook bedankt!
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 670
- Joined: 27 May 2003, 23:52
- Subscriber Scramble: Ramon B
- Location: Noord-Holland
- Contact:
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
OR752 (Antalya - Amsterdam) gestrand op Frankfurt. YR-BMC. Iemand meer info?
-
- Scramble Junior
- Posts: 203
- Joined: 10 Jan 2006, 11:59
- Subscriber Scramble: Backtrack
- Location: Schiedam
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Bedankt 767-300ER
Je gaat ook de vloot verlaten? Net als je naamgenomen die kunnen vliegen
Je gaat ook de vloot verlaten? Net als je naamgenomen die kunnen vliegen
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Naar verluid onvoldoende brandstof aan boord om met de verplichte reserve in Amsterdam te komen.Ramon Berk wrote:OR752 (Antalya - Amsterdam) gestrand op Frankfurt. YR-BMC. Iemand meer info?
Vervolgens was er geen nachtslot beschikbaar en moest er overnacht worden in Frankfurt.
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22200
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Gisteren (31-10) zijn de Blue Air / TUI NL Boeing 737-800 YR-BMC en YR-BMD als OR91 en OR95 vertrokken naar Boekarest (BBU). Volgens een artikel op Aeronews.ro zal Blue Air met TUI blijven samenwerken voor een periode van 4 jaar. Maar er wordt als plaats Larnaca genoemd...? Iemand meer details?
Rgds, Ger
Rgds, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Heeft iemand enig idee wat er met de 787's van TUI aan de hand is?
De -TFM staat nu al een paar dagen stil in Amsterdam en de -TFK is naar Brussel gevlogen.
Ter vervanging is de G-TUIE van Thomson overgekomen en wordt de 9H-TQM van HiFly ingezet.
De -TFM staat nu al een paar dagen stil in Amsterdam en de -TFK is naar Brussel gevlogen.
Ter vervanging is de G-TUIE van Thomson overgekomen en wordt de 9H-TQM van HiFly ingezet.
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Deze laatste staat echter ook stil op Schiphol... Wordt volgens luchtvaartnieuws nu een A330-200 van AirTanker. Zeker geen gelukkige dag voor TUI.FredvZ wrote:Heeft iemand enig idee wat er met de 787's van TUI aan de hand is?
De -TFM staat nu al een paar dagen stil in Amsterdam en de -TFK is naar Brussel gevlogen.
Ter vervanging is de G-TUIE van Thomson overgekomen en wordt de 9H-TQM van HiFly ingezet.
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... p-schiphol
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Begreep dat die airtanker ook wat crew problemen had.. Pax moeten moeten mee rusten op eerste bestemming.
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Standaard op ad-hoc ACMI LongHaul.
Geen crew op plaats van bestemming. Dus altijd rusten.
Geen crew op plaats van bestemming. Dus altijd rusten.
- EHAM
- Scramble Master
- Posts: 3415
- Joined: 30 Apr 2005, 21:32
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Joost de Wit
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
En waarschijnlijk n.a.v. dit incident is een tijdje geleden de volgende notam uitgegeven:LJ wrote:Deze laatste staat echter ook stil op Schiphol... Wordt volgens luchtvaartnieuws nu een A330-200 van AirTanker. Zeker geen gelukkige dag voor TUI.FredvZ wrote:Heeft iemand enig idee wat er met de 787's van TUI aan de hand is?
De -TFM staat nu al een paar dagen stil in Amsterdam en de -TFK is naar Brussel gevlogen.
Ter vervanging is de G-TUIE van Thomson overgekomen en wordt de 9H-TQM van HiFly ingezet.
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... p-schiphol
A1676/16 - UNCONFIRMED REPORTS INDICATE A POSSIBLE RISK FOR AIRCRAFT WITH A BLACK LIVERY WHEN USING A VISUAL DOCKING GUIDANCE SYSTEMS (VDGS). CREW IS ADVISED TO PROCEED WITH CAUTION WHEN USING THE VDGS AND CALL FOR MARSHALLER ASSISTANCE WHEN IN DOUBT ABOUT THE ACCURACY OF THE DISPLAYED DOCKING INFORMATION. 30 NOV 18:00 2016 UNTIL 28 FEB 09:00 2017 ESTIMATED. CREATED: 30 NOV 18:12 2016