TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- OR925
- Type of spotter: Mainly airliners.
- Subscriber Scramble: No
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Weet iemand toevallig of die A320 ook in een TUI livery komt zoals de Blue Air kisten?
Bvd
Bvd
www.krispronkphotography.nl
- B767-300ER
- Scramble Master
De beide blue Airs hebben ook geen TUI Livery dus de A320 ook niet.OR925 wrote:Weet iemand toevallig of die A320 ook in een TUI livery komt zoals de Blue Air kisten?
Bvd
Blue air heeft alleen TUI titels en TUI staart.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
ik weet het niet zeker vandaar dat ik het nog een keer vraag komen de inhuur kisten ook nog op bijv. EHEH of EHGG ?
-
Re: EHAM 05-09-2016
wat is er met de OR0627 van vandaag aan de hand waardoor vliegtuig wordt gewisseld? Kist van Miami air stond gepland en nu staat de YRBMD gepland
- rayadam
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: Nummers
- Subscriber Scramble: Ja
Re: EHAM 06-09-2016
Update: De PH-TFF (OR291) heeft eindbestemming Corfu en is geland op Thessaloníki
Vanwege het slechte weer op Corfu is deze uitgeweken
Vanwege het slechte weer op Corfu is deze uitgeweken
- B767-300ER
- Scramble Master
Zo. Heb nog nooit zo diep hoeven graven om het TUI topic naar biven te krijgen.
De 320 van Small Planet is op zondag 4/9 vertrokken naar Vilnius
De beide 738's van Miami Air zijn op dinsdag 6/9 vertrokken naar Miami (via Gander)
De 320 van Small Planet is op zondag 4/9 vertrokken naar Vilnius
De beide 738's van Miami Air zijn op dinsdag 6/9 vertrokken naar Miami (via Gander)
Regards, N.
Regards, N.
En wanneer gaan de YRBMD en YRBMC retour?
Groeten Martijn
Groeten Martijn
*just doing my thing*
- B767-300ER
- Scramble Master
Na de herfstvakantie.SPL wrote:En wanneer gaan de YRBMD en YRBMC retour?
Groeten Martijn
TFL kennende komende maand wat onderhoud aan de long haul vloot dus de 76 van IT vluchten af. vanaf half oktober alles weer
vol aan de bak tot 1 november het laagseizoen weer start.
Regards, N.
Regards, N.
- OR925
- Type of spotter: Mainly airliners.
- Subscriber Scramble: No
11-10 naar AYT sta ik ingepland met de Dreamliner.. hopen dat t zo blijftB767-300ER wrote:Na de herfstvakantie.SPL wrote:En wanneer gaan de YRBMD en YRBMC retour?
Groeten Martijn
TFL kennende komende maand wat onderhoud aan de long haul vloot dus de 76 van IT vluchten af. vanaf half oktober alles weer
vol aan de bak tot 1 november het laagseizoen weer start.
www.krispronkphotography.nl
Goedemiddag,
Het valt mij op dat er op dit forum nog helemaal niets geschreven staat over de beperkingen die Schiphol TUI heeft oplegt omtrent het verbod om tussen 23.00 en 06.00 uur te landen. Wie weet wat de reden is? Duizenden mensen zijn hierdoor gedupeerd en zien hun vakantie met 1-2 dagen verkort worden. Hoelang gelden de beperkingen? Weet iemand hier meer van?
Het valt mij op dat er op dit forum nog helemaal niets geschreven staat over de beperkingen die Schiphol TUI heeft oplegt omtrent het verbod om tussen 23.00 en 06.00 uur te landen. Wie weet wat de reden is? Duizenden mensen zijn hierdoor gedupeerd en zien hun vakantie met 1-2 dagen verkort worden. Hoelang gelden de beperkingen? Weet iemand hier meer van?
Ik vermoed dat die beperkingen op dit moment nog niet van kracht zijn. Er staan 6 landingen op de rol tussen 23.00 en 06.00 uur (zaterdag op zondag). Ook de komende dagen staan er nog night arrivals gepland.ArkeFly wrote:Goedemiddag,
- B767-300ER
- Scramble Master
Geen 1 vakantie is met 1 en of 2 dagen verkort.ArkeFly wrote:Goedemiddag,
Er wordt nog steeds geland na 2300 uur.
Wel zijn er een aantal vluchten een paar uurtjes vervroegd. Dat betekend aan de andere kant ook dat sommigen langer vakantie hebben omdat ze eerder heengaan.
Over het hoe en waarom kan je contact opnemen met TUI. Er is in ieder geval niet door Schiphol een verbod opgelegd zoals je hierboven stelt.
Regards, N.
Regards, N.
Hi,
Ik stel de beperkingen n.a.v. berichtgeving van TUI zelf (zie social media). Veel vluchten mogen niet meer 's nachts worden uitgevoerd, waardoor er ad-hoc veel wijzigingen zijn. Momenteel zijn er nog wel nachtvluchten, maar dit is wel erg geminimaliseerd. Onze nachtterugvlucht is gewijzigd naar een dagvlucht i.v.m. de beperkingen. Sorry, maar TUI zegt toch echt zelf dat zij landingsbeperkingen opgelegd hebben gekregen door Schiphol.
Ik stel de beperkingen n.a.v. berichtgeving van TUI zelf (zie social media). Veel vluchten mogen niet meer 's nachts worden uitgevoerd, waardoor er ad-hoc veel wijzigingen zijn. Momenteel zijn er nog wel nachtvluchten, maar dit is wel erg geminimaliseerd. Onze nachtterugvlucht is gewijzigd naar een dagvlucht i.v.m. de beperkingen. Sorry, maar TUI zegt toch echt zelf dat zij landingsbeperkingen opgelegd hebben gekregen door Schiphol.
- B767-300ER
- Scramble Master
Waarom vraag je het dan hier? Zoek je bevestiging, sensatie?ArkeFly wrote:Hi,
Nogmaals. Je stelt een aantal zaken verkeerd voor. En je zegt het zelf al. Social Media. Niet de snuggersten die daar worden ingehuurd.
Er is niet, zoals jij stelt, een aantal vakanties met 1 a 2 dagen ingekort. Je reinste flauwekul. Er gaan wel enkele vluchten die na 2300 zouden aankomen op Amsterdam nu wat eerder zodat men voor 2300 uur op Amsterdam is. Dat varieert van 5 minuten tot een uurtje of 5. Afhankelijk van de bestemming en de eerder geplande aankomsttijd. Geloof dat er 2 vluchten iets extremer zijn dan die 5 uur.
Een dag is bij mij 24 uur, 2 dagen zelfs 48 uur. Dat halen we in de verste verte niet.
Daarbij zijn er ook mensen die daardoor wat eerder op vakantie mogen. Das weer een voordeel.
Er is niet, zoals jij stelt, een verbod op gelegd voor nachtvluchten. Er zijn beperkingen opgelegd. Das iets anders.
De beperkingen zijn niet, zoals jij stelt, opgelegd door Schiphol, maar door Slotcoordinatie. Dat is de organisatie die de start en landingsrechten van de grote Nederlandse velden toewijst, verstrekt (en, zoals in dit geval) weer intrekt.
Uiteraard zeer vervelend voor TUI en hier is het laatste (rechterlijke) woord dan ook nog niet over gesproken....
Wordt ongetwijfeld vervolgd
Regards, N.
Regards, N.
Sensatie is wel het laatste dat ik zoek. Een heldere verklaring was ik naar op zoek en die heb ik nu gekregen. Bedankt hiervoor! In ons geval is de terugvlucht meer dan 5 uur vervroegd en de heenvlucht is hetzelfde gebleven. Verder geen big issue, maar gewoon jammer.
Nogmaals bedankt voor je antwoord!
Nogmaals bedankt voor je antwoord!