spiegelglas uit het toiletpjotrtje wrote:Glass? Knife? That doesn't sound like any KLM flight I've ever been on where everything was as blunt as Santa's ass
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- MAS017
- Scramble Master
- Posts: 3068
- Joined: 30 Sep 2005, 09:18
- Subscriber Scramble: yes
- Location: 10 NM East of PAM VOR
Re: Steekpartij aan boord van KLM vlucht
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Bedankt !Raptor16 wrote:Voor zover ik weet zeker tot eind april, want dan is het de bedoeling dit ik met een 74 naar St Maarten vlieg.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Can someone tell me wich Transaero is next to KLM's BFM? Is it a 744?747classic wrote:KLM 747-406M, PH-BFM, LETL, 15 December 2015, nog steeds in volledige KLM uitmonstering !
Original uploaded by Kev Stokes, zie : http://www.flickr.com/photos/ksmd11/23731920821/
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Look here for more info ( https://www.youtube.com/watch?v=jJO3kA7T8lk ).
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Thnks for sharing.Linde58 wrote:Look here for more info ( https://www.youtube.com/watch?v=jJO3kA7T8lk ).
I see also the PHMPP in Air Cargo Germany c/s and the PH-MPQ in all white c/s (missing engine nr 4). Both still belong to Martinair.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zijn deze gegevens over het uitfaseren van de 747's nog juist ?MAS017 wrote:
Andere 744 phase-out data:
BFK 05sep16
BFA 15oct16
BFD 01nov16
BFP 01nov16
BFN 26mar17
BFE 22may17
BFF 29oct17
BFR 01nov17
BFB 01nov17
"subject to change"
Ik heb gezocht naar recentere informatie in dit topic maar alleen iets gevonden op pagina 117 over enkele 747's.
Edsard
- Mick Janssens
- Scramble Die-Hard
- Posts: 671
- Joined: 08 May 2010, 18:00
- Type of spotter: Civil / Military
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vraagje, naar hoeveel bestemmingen vliegt KLM?
Exclusief cargo vluchten en vluchten van partnermaatschappijen, maar inclusief cityhopper
Alvast bedankt!
Exclusief cargo vluchten en vluchten van partnermaatschappijen, maar inclusief cityhopper
Alvast bedankt!
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22206
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
...voor wie het gemist had...
http://www.upinthesky.nl/2016/01/13/klm ... raer-175s/
http://www.upinthesky.nl/2016/01/13/klm ... raer-175s/
dus...
http://www.upinthesky.nl/2016/01/13/klm ... raer-175s/
...meer opKLM verzilvert bij Embraer een optie voor twee extra E175’s. Op vijftien toestellen houdt de maatschappij nog een optie. Dit meldt de vliegtuigbouwer in een persbericht.
http://www.upinthesky.nl/2016/01/13/klm ... raer-175s/
dus...
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik lees net het Februarinummer van Airliner World op mn tablet. Daar staat een artikel over de Il-62. Op de laatste blz. van het artikel staat een kopje: "main civil operators" en daar staat tussen: "KLM Royal Dutch Airlines, Holland."
KLM en Il-62? Nooit een paar geweest volgens mij. Iemand een mogelijke verklaring waarom KLM daar genoemd wordt?
P.S.: Air France staat in hetzelfde rijtje.
KLM en Il-62? Nooit een paar geweest volgens mij. Iemand een mogelijke verklaring waarom KLM daar genoemd wordt?
P.S.: Air France staat in hetzelfde rijtje.
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22206
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
"Main operator" is een nogal sterke grote boude term inderdaad, maar kijk eens opKMwecare wrote:Ik lees net het Februarinummer van Airliner World op mn tablet. Daar staat een artikel over de Il-62. Op de laatste blz. van het artikel staat een kopje: "main civil operators" en daar staat tussen: "KLM Royal Dutch Airlines, Holland."
KLM en Il-62? Nooit een paar geweest volgens mij. Iemand een mogelijke verklaring waarom KLM daar genoemd wordt?
P.S.: Air France staat in hetzelfde rijtje.
http://www.airliners.net/photo/Aeroflot-(KLM--/Ilyushin-Il-62/0305429/M/
en
http://www.airliners.net/photo/Aeroflot-(KLM--/Ilyushin-Il-62/2413817/&sid=8c1f2a75de41f760acf86cf3a7343a83
KLM en Aeroflot schijnen dit toch een paar jaartjes volgehouden te hebben eind 1960s/begin 1970s...
Handboek:
https://www.flickr.com/photos/frolair/10500222616
Degene die de plaat op
http://www.flightsimrepaints.nl/index_h ... s/5599.jpg
maakte doet niet zoveel met computers, en helemaal niet met flight simulators...
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM vloog met IL-62s op de AMS-Moskou-Tokyo route : sneller dan om Siberië heen vliegen. Was een voorwaarde van de "Moskou" om over Siberië te mogen vliegen...
== All is well, as long as we keep spinning ==
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Van de KLM website:Mick Janssens wrote:Vraagje, naar hoeveel bestemmingen vliegt KLM?
Exclusief cargo vluchten en vluchten van partnermaatschappijen, maar inclusief cityhopper
Alvast bedankt!
Regelmatig biedt KLM nieuwe bestemmingen aan. Bij de uitbouw van haar netwerk let KLM scherp op economische en toeristische ontwikkelingen van regio’s en op landen die kansen bieden voor winstgevende groei. KLM vliegt op dit moment op 135 wereldwijde bestemmingen, waarvan 67 Intercontinentale- en 68 Europese bestemmingen.
Mijn input: Nieuwe bestemmingen (onder voorbehoud): Salt Lake City, Inverness, Southampton, Dresden, Valencia, Ibiza, Turijn.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
poereng wrote:PH-AOH (A330-200) was cancelled from the dutch register today, returned to Aercap.
New registration is 2-PAOH. Is in paintbay Hg14 now to get Shaheen livery.
After painting a cabin modification will be done in AMS, still as 2-PAOH, will take 2 months.
After that aircraft will get new identity: AP-BMI.
Regards, Roel
PH-AOI & AOL will also be leaving soon...
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
AOI already did her last flight
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-AOL stopped commercial operation early December. Will be painted into Shaheen livery end of this month.
Testflight as PH-AOL early February, re-registration to 2-PAOL expected around mid of Feb.
After that a cabin modification will be done in AMS. Aircraft to leave AMS around late March.
PH-AOI stopped commercial operation early January, will be painted into Shaheen livery mid February.
Testflight as PH-AOI around end of February, re-registration to 2-PAOI expected end of February.
After that a cabin modification will be done in AMS. Aircraft to leave AMS around late April.
PH-AOK to leave commercial operation end of March, will also go to Shaheen.
Regards,
Roel
Testflight as PH-AOL early February, re-registration to 2-PAOL expected around mid of Feb.
After that a cabin modification will be done in AMS. Aircraft to leave AMS around late March.
PH-AOI stopped commercial operation early January, will be painted into Shaheen livery mid February.
Testflight as PH-AOI around end of February, re-registration to 2-PAOI expected end of February.
After that a cabin modification will be done in AMS. Aircraft to leave AMS around late April.
PH-AOK to leave commercial operation end of March, will also go to Shaheen.
Regards,
Roel