KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
MAS017
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3068
Joined: 30 Sep 2005, 09:18
Subscriber Scramble: yes
Location: 10 NM East of PAM VOR

Re: Steekpartij aan boord van KLM vlucht

Post by MAS017 »

pjotrtje wrote:Glass? Knife? That doesn't sound like any KLM flight I've ever been on where everything was as blunt as Santa's ass ;-)
spiegelglas uit het toilet
Edsard
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 280
Joined: 21 Mar 2014, 15:24
Subscriber Scramble: No

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Edsard »

Raptor16 wrote:Voor zover ik weet zeker tot eind april, want dan is het de bedoeling dit ik met een 74 naar St Maarten vlieg.
Bedankt !
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

747classic wrote:KLM 747-406M, PH-BFM, LETL, 15 December 2015, nog steeds in volledige KLM uitmonstering !

Image

Original uploaded by Kev Stokes, zie : http://www.flickr.com/photos/ksmd11/23731920821/
Can someone tell me wich Transaero is next to KLM's BFM? Is it a 744?
All times are local times!

Regards, N.
Linde58
Posts: 1
Joined: 04 Nov 2015, 07:13

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Linde58 »

Look here for more info ( https://www.youtube.com/watch?v=jJO3kA7T8lk ).
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Linde58 wrote:Look here for more info ( https://www.youtube.com/watch?v=jJO3kA7T8lk ).
Thnks for sharing.

I see also the PHMPP in Air Cargo Germany c/s and the PH-MPQ in all white c/s (missing engine nr 4). Both still belong to Martinair.
All times are local times!

Regards, N.
Edsard
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 280
Joined: 21 Mar 2014, 15:24
Subscriber Scramble: No

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Edsard »

MAS017 wrote:
Andere 744 phase-out data:

BFK 05sep16
BFA 15oct16
BFD 01nov16
BFP 01nov16
BFN 26mar17
BFE 22may17
BFF 29oct17
BFR 01nov17
BFB 01nov17

"subject to change"
Zijn deze gegevens over het uitfaseren van de 747's nog juist ?
Ik heb gezocht naar recentere informatie in dit topic maar alleen iets gevonden op pagina 117 over enkele 747's.

Edsard
User avatar
Mick Janssens
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 671
Joined: 08 May 2010, 18:00
Type of spotter: Civil / Military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Mick Janssens »

Vraagje, naar hoeveel bestemmingen vliegt KLM?
Exclusief cargo vluchten en vluchten van partnermaatschappijen, maar inclusief cityhopper :)

Alvast bedankt!
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22200
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Stratofreighter »

...voor wie het gemist had...
http://www.upinthesky.nl/2016/01/13/klm ... raer-175s/
KLM verzilvert bij Embraer een optie voor twee extra E175’s. Op vijftien toestellen houdt de maatschappij nog een optie. Dit meldt de vliegtuigbouwer in een persbericht.
...meer op
http://www.upinthesky.nl/2016/01/13/klm ... raer-175s/
dus... :wink:
November 2024 update at FokkerNews.nl....
User avatar
KMwecare
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 393
Joined: 18 Mar 2006, 19:46
Location: Oosterhout NB

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KMwecare »

Ik lees net het Februarinummer van Airliner World op mn tablet. Daar staat een artikel over de Il-62. Op de laatste blz. van het artikel staat een kopje: "main civil operators" en daar staat tussen: "KLM Royal Dutch Airlines, Holland."

KLM en Il-62? Nooit een paar geweest volgens mij. Iemand een mogelijke verklaring waarom KLM daar genoemd wordt?

P.S.: Air France staat in hetzelfde rijtje.
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22200
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Stratofreighter »

KMwecare wrote:Ik lees net het Februarinummer van Airliner World op mn tablet. Daar staat een artikel over de Il-62. Op de laatste blz. van het artikel staat een kopje: "main civil operators" en daar staat tussen: "KLM Royal Dutch Airlines, Holland."

KLM en Il-62? Nooit een paar geweest volgens mij. Iemand een mogelijke verklaring waarom KLM daar genoemd wordt?

P.S.: Air France staat in hetzelfde rijtje.
"Main operator" is een nogal sterke grote boude term inderdaad, maar kijk eens op
http://www.airliners.net/photo/Aeroflot-(KLM--/Ilyushin-Il-62/0305429/M/
en
http://www.airliners.net/photo/Aeroflot-(KLM--/Ilyushin-Il-62/2413817/&sid=8c1f2a75de41f760acf86cf3a7343a83

KLM en Aeroflot schijnen dit toch een paar jaartjes volgehouden te hebben eind 1960s/begin 1970s... :wink:

Handboek:
https://www.flickr.com/photos/frolair/10500222616

Degene die de plaat op
http://www.flightsimrepaints.nl/index_h ... s/5599.jpg
maakte doet niet zoveel met computers, en helemaal niet met flight simulators... :wink:
November 2024 update at FokkerNews.nl....
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3377
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

KLM vloog met IL-62s op de AMS-Moskou-Tokyo route : sneller dan om Siberië heen vliegen. Was een voorwaarde van de "Moskou" om over Siberië te mogen vliegen...
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16541
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

Mick Janssens wrote:Vraagje, naar hoeveel bestemmingen vliegt KLM?
Exclusief cargo vluchten en vluchten van partnermaatschappijen, maar inclusief cityhopper :)

Alvast bedankt!
Van de KLM website:
Regelmatig biedt KLM nieuwe bestemmingen aan. Bij de uitbouw van haar netwerk let KLM scherp op economische en toeristische ontwikkelingen van regio’s en op landen die kansen bieden voor winstgevende groei. KLM vliegt op dit moment op 135 wereldwijde bestemmingen, waarvan 67 Intercontinentale- en 68 Europese bestemmingen.

Mijn input: Nieuwe bestemmingen (onder voorbehoud): Salt Lake City, Inverness, Southampton, Dresden, Valencia, Ibiza, Turijn.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16541
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

poereng wrote:PH-AOH (A330-200) was cancelled from the dutch register today, returned to Aercap.
New registration is 2-PAOH. Is in paintbay Hg14 now to get Shaheen livery.
After painting a cabin modification will be done in AMS, still as 2-PAOH, will take 2 months.
After that aircraft will get new identity: AP-BMI.
Regards, Roel

PH-AOI & AOL will also be leaving soon...
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

AOI already did her last flight
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
poereng
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 401
Joined: 14 Mar 2003, 16:59
Subscriber Scramble: poereng

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by poereng »

PH-AOL stopped commercial operation early December. Will be painted into Shaheen livery end of this month.
Testflight as PH-AOL early February, re-registration to 2-PAOL expected around mid of Feb.
After that a cabin modification will be done in AMS. Aircraft to leave AMS around late March.

PH-AOI stopped commercial operation early January, will be painted into Shaheen livery mid February.
Testflight as PH-AOI around end of February, re-registration to 2-PAOI expected end of February.
After that a cabin modification will be done in AMS. Aircraft to leave AMS around late April.

PH-AOK to leave commercial operation end of March, will also go to Shaheen.

Regards,
Roel
Post Reply

Return to “'t Praethuys”