KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- MAS017
- Scramble Master
- Posts: 3068
- Joined: 30 Sep 2005, 09:18
- Subscriber Scramble: yes
- Location: 10 NM East of PAM VOR
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Phase-out and phase-in overview:
PH-BFM p/o Jan2016
PH-BFO p/o Jan2016
PH-AOH p/o Dec2015
PH-AOI p/o Feb2016
PH-AOK p/o May2016
PH-AOL p/o Feb2016
PH-EXE p/i Dec2015
PH-EXF p/i Dec2015
PH-EXG p/i Mar2016
PH-EXH p/i Jun2016
PH-EXI p/i Aug2016
PH-EXJ p/i Oct2016 (apparently J will be used for this one)
PH-EXK p/i Jan2017
PH-EXL p/i Feb2017
PH-EXM p/i Mar2017
PH-EXN p/i May2017
PH-EXO p/i Jul2017
PH-EXP p/i Sep2017
PH-EXR p/i Nov2017
PH-EXS p/i Jan2018
PH-EXT p/i Mar2018
PH-EXU p/i Mar2018
PH-EXV p/i Jun2018
EXG u/i EXV E175's
of following the sale agreement has been signed (Air Niugini):
PH-KZA
PH-KZD
PH-KZF
PH-WXC
PH-KZO
PH-KZR
PH-WXD
of following a letter of intend has been signed (Inselair):
PH-KZC
PH-KZE
PH-KZK
PH-KZN
PH-KZT
PH-MCY p/o Jan2016
PH-MCP p/o Apr2016
PH-MCU p/o May2016
PH-MCW p/o May2016
Reg's for the A350-900 have been blocked between PH-AZA and PH-AZG, resp.
PH-BFM p/o Jan2016
PH-BFO p/o Jan2016
PH-AOH p/o Dec2015
PH-AOI p/o Feb2016
PH-AOK p/o May2016
PH-AOL p/o Feb2016
PH-EXE p/i Dec2015
PH-EXF p/i Dec2015
PH-EXG p/i Mar2016
PH-EXH p/i Jun2016
PH-EXI p/i Aug2016
PH-EXJ p/i Oct2016 (apparently J will be used for this one)
PH-EXK p/i Jan2017
PH-EXL p/i Feb2017
PH-EXM p/i Mar2017
PH-EXN p/i May2017
PH-EXO p/i Jul2017
PH-EXP p/i Sep2017
PH-EXR p/i Nov2017
PH-EXS p/i Jan2018
PH-EXT p/i Mar2018
PH-EXU p/i Mar2018
PH-EXV p/i Jun2018
EXG u/i EXV E175's
of following the sale agreement has been signed (Air Niugini):
PH-KZA
PH-KZD
PH-KZF
PH-WXC
PH-KZO
PH-KZR
PH-WXD
of following a letter of intend has been signed (Inselair):
PH-KZC
PH-KZE
PH-KZK
PH-KZN
PH-KZT
PH-MCY p/o Jan2016
PH-MCP p/o Apr2016
PH-MCU p/o May2016
PH-MCW p/o May2016
Reg's for the A350-900 have been blocked between PH-AZA and PH-AZG, resp.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ok. Is duidelijk!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En hoe zit 't met de 789 infasering?
- MAS017
- Scramble Master
- Posts: 3068
- Joined: 30 Sep 2005, 09:18
- Subscriber Scramble: yes
- Location: 10 NM East of PAM VOR
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
BHA nog onbekend maar geen oct201576-er wrote:En hoe zit 't met de 789 infasering?
BHC Nov15
BHD Feb16
BHE Mar16
BHF Apr16
BHG Jun16
BHH Aug16
BHI Sep16
BHL Jul17
BHM Aug17
BHN Q1 2018
BHO Q2 2019
BHP Q1 2022
BHR Q1 2023
BHS Q1 2024
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
We weten ook niet wat de nieuwe registratie is en wanneer de afleverdata zijn van 6 nieuwe Boeing 787-10's voor de KLM. Wel weten we dat de KLM die grotere 787's pas in 2020 ontvangt van Boeing.MAS017 wrote:BHA nog onbekend maar geen oct201576-er wrote:En hoe zit 't met de 789 infasering?
BHC Nov15
BHD Feb16
BHE Mar16
BHF Apr16
BHG Jun16
BHH Aug16
BHI Sep16
BHL Jul17
BHM Aug17
BHN Q1 2018
BHO Q2 2019
BHP Q1 2022
BHR Q1 2023
BHS Q1 2024
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zowel de BHA als de BHC gaan november 2015 niet halen.
Maar goed. 2015/2016
4x 332 eruit
2x 74M eruit
8x 789 erin
2x 773 erin......
Saldo is dan +4 ICA kisten....
Ik gok zomaar dat er dan nog meer 74M's exit gaan.....
Berry,
De 6 geplande 787-10 worden geleverd in 2020 en 2021.
Maar goed. 2015/2016
4x 332 eruit
2x 74M eruit
8x 789 erin
2x 773 erin......
Saldo is dan +4 ICA kisten....
Ik gok zomaar dat er dan nog meer 74M's exit gaan.....
Berry,
De 6 geplande 787-10 worden geleverd in 2020 en 2021.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Berven, bedankt voor deze bijzondere bijdrage.......
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De tweede KLM 789, L/N 368, C/N 38760, PH-BHC is vanuit de Final Assembly line (gebouw 40-26) naar gebouw 40-24 versleept voor verdere afbouw.
Original uploaded by WoodyAeroimages, see : http://www.flickr.com/photos/woodysaero ... 798917009/
Original uploaded by WoodyAeroimages, see : http://www.flickr.com/photos/woodysaero ... 798917009/
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
And now we wait....
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
New delivery dates
PH BHA 13/11
PH BHC 16/11
All subject to Change!
PH BHA 13/11
PH BHC 16/11
All subject to Change!
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Stoelproblemen opgelost?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Misschien is stallen in hangaar 32/9 goedkoper dan in Seattle....
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Als de 'stoelproblemen' de problemen bij Zodiac zijn (de leverancier van die dingen), dan zijn ze bij mijn weten niet opgelost. Het probleem is echter gewoon dat Zodiac niet de capaciteit op het moment heeft om aan de vraag te voldoen, dus er is gewoon een wachttijd tot er genoeg stoelen beschikbaar zijn. Probleem lost zich dus vanzelf op, alleen kan het wel steeds langer duren.
Erwin
Erwin
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nu die Amerikaanse club zich heeft teruggetrokken zou je verwachten dat er ruimte ontstaat op de productielijn.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Deze 789's zijn operational geleased (en dus geen eigendom van KLM).mac wrote:Misschien is stallen in hangaar 32/9 goedkoper dan in Seattle....
Afhankelijk van de voorwaarden in het leasecontract en het koopcontract van de lessor (AerCAP) lijkt het goedkoper om ze in Seattle te houden, ze zijn immers niet volledig gereed, hoewel het betreft hier waarschijnlijk BFE (Buyer Furnished Equipment) ipv. de standaard Boeing stoelen.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.