KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
MAS017
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3068
Joined: 30 Sep 2005, 09:18
Subscriber Scramble: yes
Location: 10 NM East of PAM VOR

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by MAS017 »

Phase-out and phase-in overview:

PH-BFM p/o Jan2016
PH-BFO p/o Jan2016
PH-AOH p/o Dec2015
PH-AOI p/o Feb2016
PH-AOK p/o May2016
PH-AOL p/o Feb2016
PH-EXE p/i Dec2015
PH-EXF p/i Dec2015
PH-EXG p/i Mar2016
PH-EXH p/i Jun2016
PH-EXI p/i Aug2016
PH-EXJ :!: p/i Oct2016 (apparently J will be used for this one)
PH-EXK p/i Jan2017
PH-EXL p/i Feb2017
PH-EXM p/i Mar2017
PH-EXN p/i May2017
PH-EXO p/i Jul2017
PH-EXP p/i Sep2017
PH-EXR p/i Nov2017
PH-EXS p/i Jan2018
PH-EXT p/i Mar2018
PH-EXU p/i Mar2018
PH-EXV p/i Jun2018

EXG u/i EXV E175's

of following the sale agreement has been signed (Air Niugini):

PH-KZA
PH-KZD
PH-KZF
PH-WXC
PH-KZO
PH-KZR
PH-WXD

of following a letter of intend has been signed (Inselair):

PH-KZC
PH-KZE
PH-KZK
PH-KZN
PH-KZT

PH-MCY p/o Jan2016
PH-MCP p/o Apr2016
PH-MCU p/o May2016
PH-MCW p/o May2016

Reg's for the A350-900 have been blocked between PH-AZA and PH-AZG, resp.
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven1 »

Ok. Is duidelijk!
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

En hoe zit 't met de 789 infasering?
User avatar
MAS017
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3068
Joined: 30 Sep 2005, 09:18
Subscriber Scramble: yes
Location: 10 NM East of PAM VOR

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by MAS017 »

76-er wrote:En hoe zit 't met de 789 infasering?
BHA nog onbekend maar geen oct2015
BHC Nov15
BHD Feb16
BHE Mar16
BHF Apr16
BHG Jun16
BHH Aug16
BHI Sep16
BHL Jul17
BHM Aug17
BHN Q1 2018
BHO Q2 2019
BHP Q1 2022
BHR Q1 2023
BHS Q1 2024
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven1 »

MAS017 wrote:
76-er wrote:En hoe zit 't met de 789 infasering?
BHA nog onbekend maar geen oct2015
BHC Nov15
BHD Feb16
BHE Mar16
BHF Apr16
BHG Jun16
BHH Aug16
BHI Sep16
BHL Jul17
BHM Aug17
BHN Q1 2018
BHO Q2 2019
BHP Q1 2022
BHR Q1 2023
BHS Q1 2024
We weten ook niet wat de nieuwe registratie is en wanneer de afleverdata zijn van 6 nieuwe Boeing 787-10's voor de KLM. Wel weten we dat de KLM die grotere 787's pas in 2020 ontvangt van Boeing.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Zowel de BHA als de BHC gaan november 2015 niet halen.

Maar goed. 2015/2016
4x 332 eruit
2x 74M eruit
8x 789 erin
2x 773 erin......

Saldo is dan +4 ICA kisten....
Ik gok zomaar dat er dan nog meer 74M's exit gaan.....

Berry,
De 6 geplande 787-10 worden geleverd in 2020 en 2021.
All times are local times!

Regards, N.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Berven, bedankt voor deze bijzondere bijdrage.......
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 383
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

De tweede KLM 789, L/N 368, C/N 38760, PH-BHC is vanuit de Final Assembly line (gebouw 40-26) naar gebouw 40-24 versleept voor verdere afbouw.

Image
Original uploaded by WoodyAeroimages, see : http://www.flickr.com/photos/woodysaero ... 798917009/
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

And now we wait....
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

New delivery dates
PH BHA 13/11
PH BHC 16/11

All subject to Change!
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Stoelproblemen opgelost?
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Misschien is stallen in hangaar 32/9 goedkoper dan in Seattle.... :lol:
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

Als de 'stoelproblemen' de problemen bij Zodiac zijn (de leverancier van die dingen), dan zijn ze bij mijn weten niet opgelost. Het probleem is echter gewoon dat Zodiac niet de capaciteit op het moment heeft om aan de vraag te voldoen, dus er is gewoon een wachttijd tot er genoeg stoelen beschikbaar zijn. Probleem lost zich dus vanzelf op, alleen kan het wel steeds langer duren.

Erwin
Image
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Nu die Amerikaanse club zich heeft teruggetrokken zou je verwachten dat er ruimte ontstaat op de productielijn.
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 383
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

mac wrote:Misschien is stallen in hangaar 32/9 goedkoper dan in Seattle.... :lol:
Deze 789's zijn operational geleased (en dus geen eigendom van KLM).
Afhankelijk van de voorwaarden in het leasecontract en het koopcontract van de lessor (AerCAP) lijkt het goedkoper om ze in Seattle te houden, ze zijn immers niet volledig gereed, hoewel het betreft hier waarschijnlijk BFE (Buyer Furnished Equipment) ipv. de standaard Boeing stoelen.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”