TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2260
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by phkza »

B767-300ER wrote:
phkza wrote: geen Dreamliners vanaf Eindhoven voorlopig...
Die conclusie is erg voorbarig en nergens op gebaseerd.

Voorlopig inderdaad geen Dreamliners naar de Antillen! Maar de dreamliner komt wel degelijk naar Eindhoven!
1. Jouw post in juli was een 'naar verluidt'. Wat mag, want dit is het Praethuys. Nu is het echter definitief van de baan.

2. Mag jij mij vertellen welke Dreamliners er op korte termijn op structurele basis wel naar Eindhoven komen.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

phkza wrote:
B767-300ER wrote:
phkza wrote: geen Dreamliners vanaf Eindhoven voorlopig...
Die conclusie is erg voorbarig en nergens op gebaseerd.

Voorlopig inderdaad geen Dreamliners naar de Antillen! Maar de dreamliner komt wel degelijk naar Eindhoven!
1. Jouw post in juli was een 'naar verluidt'. Wat mag, want dit is het Praethuys. Nu is het echter definitief van de baan.

2. Mag jij mij vertellen welke Dreamliners er op korte termijn op structurele basis wel naar Eindhoven komen.
1) Klopt. Zoals jij ongetwijfeld wel weet is het besluit om niet op de Antillen te vliegen vanaf Eindhoven niet vandaag of gisteren genomen.
Intern is dit al veel langer bekend en lag er al anderhalve maand een alternatief vluchtschema klaar voor de 787's welke bewust niet nog naar buiten is gebracht. Op die datum publiceerde ik ook dat bericht. Aangezien er geen officieel persbericht was heb ik erbij gezet "naar verluidt"

De reden waarom dit niet eerder is geroepen terwijl dit wel bekend was is om de achterdeur open te houden mocht de overheid in gesprekken de laatste anderhalve maand met Arke er toch anders in gaan staan.

Helaas is het Arke niet gelukt om de overheid op andere gedachten te brengen van hun beslissing in juli en reste Arke niets anders dan met het nieuwe vluchtschema verder te gaan. Waarom vandaag dan wel bekend? Vandaag was de sluitingsdag van de slots voor het winterseizoen. Er kon dus niet langer gewacht worden.

2) Welke dreamliners? Uhm, De PHTFM, de PHTFL en de PHTFK. ;-)

Nog niet "structureel" overigens, maar om het in jouw eigen termen te zeggen,
"mag jij mij vertellen waar ik het woord "structureel" in de pen heb genomen"
Heb het nergens over "structureel" gehad. Leuke discussie overigens, Wanneer is iets eigenlijk "structureel"? De Arke dienstregeling is elke week weer anders. Is dat dan ook structureel? Of juist niet

Maar de 787's gaan wel degelijk op Eindhoven komen. In welke hoedanigheid en of dat strctureel is, time will tell. De eerste 2 plannen (Antillen en Canarische) zijn in ieder geval spreekwoordelijk "afgeschoten". De 3e ligt nu op de spreekwoordelijke tekentafel.
All times are local times!

Regards, N.
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven1 »

Bijvoorbeeld van Eindhoven naar Miami of Orlando met Dreamliner van TUI?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Berven1 wrote:Bijvoorbeeld van Eindhoven naar Miami of Orlando met Dreamliner van TUI?
Dat is juist geen optie.
All times are local times!

Regards, N.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 539
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Moeten we bijvoorbeeld denken aan militaire charters?

Kan me niet voorstellen dat PSV het zo goed gaat doen in de CL dat ineens Dreamliners nodig zijn om de supporters te vervoeren.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

mac wrote:Moeten we bijvoorbeeld denken aan militaire charters?

Kan me niet voorstellen dat PSV het zo goed gaat doen in de CL dat ineens Dreamliners nodig zijn om de supporters te vervoeren.
Hahahaha. Nee. Tis geen Ajax tenslotte ;-)
All times are local times!

Regards, N.
Backtrack
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 203
Joined: 10 Jan 2006, 11:59
Subscriber Scramble: Backtrack
Location: Schiedam

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Backtrack »

Over structureel gesproken.

Leuk dat Arkefly ook vanaf Rotterdam naar Kos en Kreta gaat vliegen.

Dat geeft wat mij betreft wel een structureel hogere kans dat ik op 1 van deze vluchten ga boeken voor komende zomer. :lol:
Vluchten worden uitgevoerd in combinatie met Eindhoven. Neem aan met dreamliners? :lol: (zal wel gewoon de 737 worden maar misschien hoogseizoen een 787 voor kreta? Martinair deed dat op Rotterdam ook met 767's begin deze eeuw :p )
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Backtrack wrote:Over structureel gesproken.

Leuk dat Arkefly ook vanaf Rotterdam naar Kos en Kreta gaat vliegen.

Dat geeft wat mij betreft wel een structureel hogere kans dat ik op 1 van deze vluchten ga boeken voor komende zomer. :lol:
Vluchten worden uitgevoerd in combinatie met Eindhoven. Neem aan met dreamliners? :lol: (zal wel gewoon de 737 worden maar misschien hoogseizoen een 787 voor kreta? Martinair deed dat op Rotterdam ook met 767's begin deze eeuw :p )
Nee. HER al zeker niet met de 787. Dan eerder nog KGS.. Daar gaat veel meer Nederlands volk heen met TUI. Maar ook die "gewoon" op de 73. In combinatie met Eindhoven. nadeel van de regionale velden is het W patroon. Altijd laat op de vertrekdag heen en vroeg op de terugdag terug ((ams-kgs-rtm-ein-kgs-ams)
All times are local times!

Regards, N.
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven1 »

B767-300ER wrote:
Backtrack wrote:Over structureel gesproken.

Leuk dat Arkefly ook vanaf Rotterdam naar Kos en Kreta gaat vliegen.

Dat geeft wat mij betreft wel een structureel hogere kans dat ik op 1 van deze vluchten ga boeken voor komende zomer. :lol:
Vluchten worden uitgevoerd in combinatie met Eindhoven. Neem aan met dreamliners? :lol: (zal wel gewoon de 737 worden maar misschien hoogseizoen een 787 voor kreta? Martinair deed dat op Rotterdam ook met 767's begin deze eeuw :p )
Nee. HER al zeker niet met de 787. Dan eerder nog KGS.. Daar gaat veel meer Nederlands volk heen met TUI. Maar ook die "gewoon" op de 73. In combinatie met Eindhoven. nadeel van de regionale velden is het W patroon. Altijd laat op de vertrekdag heen en vroeg op de terugdag terug ((ams-kgs-rtm-ein-kgs-ams)
Net zoals bij Transavia het geval is.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Nee hoor. HV heeft ook toestellen gestationeerd op RTM en EIN. Dus daar hoeft dat niet per definitie.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
PH-BRAD
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2705
Joined: 03 Feb 2010, 15:46
Type of spotter: S3
Location: RTM

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by PH-BRAD »

B767-300ER wrote:Nee hoor. HV heeft ook toestellen gestationeerd op RTM en EIN. Dus daar hoeft dat niet per definitie.
100% zeker ben ik niet, maar volgens mij worden dit soort vluchten wel met AMS bakken gevlogen. Ik dacht dat er alleen -700's op regionale velden gebasseerd stonden.
Mvg,

:wink:
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven1 »

PH-BRAD wrote:
B767-300ER wrote:Nee hoor. HV heeft ook toestellen gestationeerd op RTM en EIN. Dus daar hoeft dat niet per definitie.
100% zeker ben ik niet, maar volgens mij worden dit soort vluchten wel met AMS bakken gevlogen. Ik dacht dat er alleen -700's op regionale velden gebasseerd stonden.
Klopt, maar HV stationeert ook wel eens -800 op EIN of RTM afhankelijk van hoeveelheid passagiers per vlucht op een dag naar bestemmingen in netwerk van Transavia zelf. Meestal doet -700 vaak de vluchten vanaf regionale luchthavens. Transavia stationeert altijd een -800 op Schiphol waarmee meeste drukke vluchten uitgevoerd wordt. Dus Transavia heeft flexibele 737-vloot om op verschillende luchthavens te stationeren.
User avatar
Dutchbird
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1820
Joined: 04 Oct 2003, 01:56

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Dutchbird »

HV dit seizoen:

AMS: 3x 73W, 24x 73H (25x za t/m zo) + 1x 73H reserve
EIN: 3x 73W, 1x 73H (ma t/m vr)
RTM: 3x 73W, 1x 73H

De schema's zitten zo in elkaar dat er met name in EIN en RTM om de paar dagen andere kisten gestationeerd zijn.
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

FlightMemory
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

PH-BRAD wrote:
B767-300ER wrote:Nee hoor. HV heeft ook toestellen gestationeerd op RTM en EIN. Dus daar hoeft dat niet per definitie.
100% zeker ben ik niet, maar volgens mij worden dit soort vluchten wel met AMS bakken gevlogen. Ik dacht dat er alleen -700's op regionale velden gebasseerd stonden.
Enkele wel en enkele niet. Als je kijkt naar bijvoorbeeld de LPA vanaf RTM op Maandag en Woensdag wordt met een RTM bak gevlogen.
Ook voor Antalya geldt dit. Dit geldt overigens in meerdere mate voor RTM en in minder mate voor EIN. Daar wordt het grote deel wel met AMS in een W gevlogen.

De kans echter dat je een laat vertrek hebt heen en een vriege terugvlucht terug is dior de W patronen groter op EIN en RTM dan op AMS. In AMS heb je een grotere kans (door die W patronen) op een ochtendvlucht heen en een avondvlucht terug.

Maar goed. Dit Transavia verhaal hoort eigenlijk in een ander topic ;-). Dit is Arke, die vliegt alleen meer W-tjes op regionale velden en daar heb je dus een middagvlucht heen en een ochtendvlucht terug.
All times are local times!

Regards, N.
Backtrack
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 203
Joined: 10 Jan 2006, 11:59
Subscriber Scramble: Backtrack
Location: Schiedam

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Backtrack »

B767-300ER wrote:
Backtrack wrote:Over structureel gesproken.

Leuk dat Arkefly ook vanaf Rotterdam naar Kos en Kreta gaat vliegen.

Dat geeft wat mij betreft wel een structureel hogere kans dat ik op 1 van deze vluchten ga boeken voor komende zomer. :lol:
Vluchten worden uitgevoerd in combinatie met Eindhoven. Neem aan met dreamliners? :lol: (zal wel gewoon de 737 worden maar misschien hoogseizoen een 787 voor kreta? Martinair deed dat op Rotterdam ook met 767's begin deze eeuw :p )
Nee. HER al zeker niet met de 787. Dan eerder nog KGS.. Daar gaat veel meer Nederlands volk heen met TUI. Maar ook die "gewoon" op de 73. In combinatie met Eindhoven. nadeel van de regionale velden is het W patroon. Altijd laat op de vertrekdag heen en vroeg op de terugdag terug ((ams-kgs-rtm-ein-kgs-ams)
Zal dat ook zo blijven als de vluchtelingen stroom op KGS zo blijft? we gaan het zien, ik zou er graag nog eens terug gaan. alleen de luchthaven van KGS is veel te klein en eigenlijk niet toegerust op het verwerken van veel (of grote ala 787) toestellen.
Maar van mij mag het, zou leuk zijn om een 787 op RTM te ontvangen. Maar met de nieuwe vluchten van Arke an sich ben ik ook al erg blij.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”