KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nou, moet zeggen dat ik er niet echt warm voor loop.
Staat een stuk beter op de 777.
[ Post made via Mobile Device ]
Staat een stuk beter op de 777.
[ Post made via Mobile Device ]
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Smaken verschillen!
aws747 wrote:Nou, moet zeggen dat ik er niet echt warm voor loop.
Staat een stuk beter op de 777.
[ Post made via Mobile Device ]
- Yespur
- Scramble Junior
- Posts: 102
- Joined: 08 Mar 2010, 10:00
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: nee
- Location: Utrecht
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
- Canon EOS 450D
- EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
- EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
My pictures at Airliners.net
- EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
- EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
My pictures at Airliners.net
-
- Scramble Newbie
- Posts: 32
- Joined: 25 Mar 2013, 14:06
- Type of spotter: F1, want both. A good picture AND the number.
- Location: Groesbeek||Gelderland||The Netherlands
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Voor de compleetheid;
Dit weekend word de B744 in nieuwe kleuren verwacht op schiphol!
Bron: https://twitter.com/KLM_press/status/572381021334867969
Dit weekend word de B744 in nieuwe kleuren verwacht op schiphol!
Bron: https://twitter.com/KLM_press/status/572381021334867969
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vraagje; weet iemand of de A330's ook nog met de nieuwe WBC worden uitgerust?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nee, de 332's zijn een tussenoplossing en de eersten gaan alweer weg.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
In z'n eerste of tweede webcast als CEO wist Elbers te melden dat de upgrade van de 330s voorlopig wordt 'aangehouden'. Geen nieuwe stoelen dus, jammer.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
http://www.airliners.net/photo/KLM---Ro ... ec1fa97539 nieuwe, grote, mooie foto van BFT
- MAS017
- Scramble Master
- Posts: 3068
- Joined: 30 Sep 2005, 09:18
- Subscriber Scramble: yes
- Location: 10 NM East of PAM VOR
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De laatste Long Term Technical Maintenance Schedule (van 6feb15) geeft de volgende uitfasering aan:B767-300ER wrote:Nee, de 332's zijn een tussenoplossing en de eersten gaan alweer weg.
AOH Oct15
BFM Nov15
BFC Dec15
BFO Jan16
AOI Jan16
AOL Jan16
AOK Apr16
BFK Sep16
BFA Oct16
BFD+BFP+AOF Nov16
BFN+BFE 1e kwartaal 17
BFR+BFF+BFW 2e kwartaal 17
Subject to change
- frank kramer
- Scramble Master
- Posts: 4659
- Joined: 28 Jun 2003, 21:58
- Subscriber Scramble: frank kramer
- Location: het kan in Almere
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Televaag meldt dat de KLM de levering van twee B787's heeft uitgesteld wegens gebrek aan financiën. De eerste komt nog wel gewoon in oktober, maar de deliveries voor 2016 zijn onzeker:
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... ner__.html
enne... IK ben niet verantwoordelijk voor de kop, die weer zoals vanouds nogal suggestief is..!
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... ner__.html
enne... IK ben niet verantwoordelijk voor de kop, die weer zoals vanouds nogal suggestief is..!
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wellicht houdt dit artikel http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... ner__.html verband met onderstaande uitstel...
nemaco wrote:Vorige week is bekend geworden dat de uitfasering van de 747 is uitgesteld om drie redenen, de aanhoudend lage brandstofprijzen, een sterkere groei dan verwacht en de slechte kaspositie van KLM waardoor de aanschaf van aanvullende nieuwe toestellen onvoordelig zou zijn. Aangezien 7 toestellen (6 x all pax en 1 x combi) geleased zijn en 15 toestellen (1 x all pax en 14 x combi) in eigendom zijn, is er voor gekozen een aantal combi's langer in dienst te houden gezien de lage kosten van het in dienst houden van deze toestellen. Het aangepaste uitfaseringsschema zal ik later deze week plaatsen.
nemaco wrote:Phase out:
BFM - 02NOV2015
BFC - 07DEC2015
BFO - 28DEC2015
BFK - 08AUG2016
BFP - 05SEP2016
BFD - 12SEP2016
BFA - 10OCT2016
BFN - 20MAR2017
BFE - 01APR2017
BFR - 23OCT2017
BFB – 01NOV2017
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nee, houdt geen verband heb ik begrepen. De eerste komen gewoon volgens planning, en het uitstellen is een gevolg van een verwacht cash-probleem. De operationele kostenverlaging die de 787's met zich mee brengen zijn erg welkom. De 747 uitfasering staat vooralsnog gewoon op de volgorde zoals eerder genoemd. (Of er moeten mensen zijn die nog dichter bij het vuur zitten die dit kunnen ontkrachten met nieuwe feiten.)
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Maar moet je die productie (dus niet van de eerste 787's die op tijd worden geleverd maar van de vertraagde exemplaren) niet opvangen door een paar 747's langer door te laten vliegen totdat de vertraagde kisten worden geleverd of zie ik dat verkeerd?
pjotrtje wrote:Nee, houdt geen verband heb ik begrepen. De eerste komen gewoon volgens planning, en het uitstellen is een gevolg van een verwacht cash-probleem. De operationele kostenverlaging die de 787's met zich mee brengen zijn erg welkom. De 747 uitfasering staat vooralsnog gewoon op de volgorde zoals eerder genoemd. (Of er moeten mensen zijn die nog dichter bij het vuur zitten die dit kunnen ontkrachten met nieuwe feiten.)
- Fiets
- Scramble Senior
- Posts: 277
- Joined: 09 Dec 2008, 10:37
- Type of spotter: S5F2
- Subscriber Scramble: HR
- Location: Schiphol/Hoofddorp
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vervanging hoeft niet per se één op één per exacte datum. Eind vorig jaar 4x MD11 afgestoten, voor de winter. Vervanging kwam pas in December (A330) en in maart/mei (2x 777-300) zodat men bij start zomerdienst de vloot weer (ongeveer) op sterkte heeft.nemaco wrote:Maar moet je die productie (dus niet van de eerste 787's die op tijd worden geleverd maar van de vertraagde exemplaren) niet opvangen door een paar 747's langer door te laten vliegen totdat de vertraagde kisten worden geleverd of zie ik dat verkeerd?
pjotrtje wrote:Nee, houdt geen verband heb ik begrepen. De eerste komen gewoon volgens planning, en het uitstellen is een gevolg van een verwacht cash-probleem. De operationele kostenverlaging die de 787's met zich mee brengen zijn erg welkom. De 747 uitfasering staat vooralsnog gewoon op de volgorde zoals eerder genoemd. (Of er moeten mensen zijn die nog dichter bij het vuur zitten die dit kunnen ontkrachten met nieuwe feiten.)
's winters zijn er minder intercontinentale vluchten als 's zomers.
Rgds/Henk
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nee, dat zie je niet verkeerd. Echter, de periode tot aan die 'deferred' 787s is nog zo relatief lang dat de oplossing ook gezocht kan worden in het aanhouden van bijv. de kort geleasde A330s of zoiets. Vooralsnog dus weten we alleen dat er twee (van de twaalf) 787s vertraagd worden afgeleverd en dat Edmonton nog even niet wordt aangedaan.nemaco wrote:Maar moet je die productie (dus niet van de eerste 787's die op tijd worden geleverd maar van de vertraagde exemplaren) niet opvangen door een paar 747's langer door te laten vliegen totdat de vertraagde kisten worden geleverd of zie ik dat verkeerd?
(Persoonlijk denk ik (let op, natte vinger werk) dat de 4 engined kerosineslurpers niet aangehouden zullen worden om het gat van nog even niet geleverde 2-motorigen in te vullen: dubbel slecht voor het bedrijf. Er wordt namelijk gesproken over een krimpscenario als er met de bonden niet uitgekomen wordt, en daar hoort het aanhouden van 747s niet bij, lijkt mij.)
== All is well, as long as we keep spinning ==